وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

سلتیک - بایرن مونیخ؛ آمار و ارقام

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، باواریایی ها امشب در دیداری حساس در خانه ی تیم سلتیک به میدان می روند.  

بایرن مونیخ که با بازگشت هاینکس جون دوباره ای گرفته است برای عقب نماندن از پاری سن ژرمن چاره ای به جز غلبه کردن بر سلتیک در اسکاتلند نخواهد داشت.

بایرن از زمان بازگشت هاینکس از 5 دیدار 4 برد و یک تساوی کسب کرده است(دیدار برابر لایپزیک که سرانجام بایرن در ضربات پنالتی پیروز شد) و تنها یک گل خورده که آن هم از روی نقطه ی پنالتی بوده است.

با این حال مصدومیت کمی تیم هاینکس را با چالش روبرو کرده است.پس از مصدومیت مولر که توانسته بود با هاینکس به روزهای خوبش بازگردد، لواندوفسکی هم به سبب مصدومیت نمی تواند برابر سلتیک به میدان برود. با این حال بازگشت کومن می تواند کمی از کم مهره بودن خط حمله ی بایرن بکاهد.

بایرن اکنون 6 امتیاز دارد و فاصله ی این تیم با پاری سن ژرمن صدرنشین و سلتیک رده سومی 3 امتیاز می باشد. در صورت عدم پیروزی بر سلتیک و با توجه به برد احتمالی پاریسی ها برابر اندرلخت، احتمال صدرنشینی بایرن در این گروه کاملا از بین خواهد رفت.

*آمار:

غیر از دیدار رفت دو تیم که با حسبا 3-0 به نفع بایرن تمام شد(مولر،کیمیچ، هوملز)، این دو تیم  تنها 2 بار دیگر با هم  دیدار کرده اند که به دور گروهی 2003-4 باز می گردد. بازی رفت در ورزشگاه قدیمی بایرن 2-1 به نفع باواریایی ها(ماکای 2 بار/تامپسون)، و دیدار برگشت در اسکاتلند 0-0 تمام شد. حمیدزیچ و سانیول، مدیر ورزشی و کمک مربی فعلی بایرن در آن سال در تیم بایرن توپ می زدند.

بایرن در مجموع 20 بار برابر تیم های اسکاتلندی در تورنومنتهای مختلف اروپا دیدار کرده است که 10 برد و 3 شکست حاصلش بوده است.بایرن در این دیدارها 29 گل زده و 15 گل دریافت کرده است.

در کشور اسکاتلند بایرن تا کنون 9 بار با تیم های اسکاتلندی دیدار داشته است که 2 برد و 3 شکست حاصلش بوده است. بایرن در این دیدارها 11 گل زده و  11 گل نیز دریافت کرده است.

سلتیک نیز تا کنون 19 بار با تیم های آلمانی دیدار داشته است که 3 برد و 12 شکست حاصلش بوده است.سلتیک در این دیدارها 13 گل زده و 26 گل خورده است.این تیم در 8 دیدار اخیرش برابر تیم های آلمانی موفق به پیروزی نشده است(5 شکست).

در اسکاتلند سلتیک تا کنون 9 بار برابر تیم های آلمانی به میدان رفته است که 5 باخت و 3 برد حاصلش بوده است.سلتیک در این دیدارها 9 گل زده و 10 گل خورده است.بایرن در 5 دیدار گذشته اش در خاک اسکاتلند بازنده نبوده است(2برد).

آخرین مصاف بایرن برابر تیمی از اسکاتلند در این کشور به سال 2007-8 و مرحله ی یک شانزدهم نهایی جام یوفای سابق و دیدار با آبردین باز می گردد. بایرن در آن سال با تساوی 2-2 متوقف شد(واکر، آلوکو/آلتین تاپ، کلوزه) برابر این تیم متوقف شد.

آخرین مصاف سلتیک با تیم های آلمانی در اشکالتند هم به فصل قبل لیگ قهرمانان و دیدار با گلادباخ در دور گروهی باز می گردد. در این دیدار سلتیک در خانه با 2 گل (استیندل، هان)مغلوب این تیم شد .

سلتیک تا کنون10 بار در دور گروهی لیگ قهرمانان حاضر شده است و هیچ گاه نتوانسته از مرحله ی یک هشتم فراتر برود. این تیم در دو حضور قبلی اش در لیگ قهرمانان با 3 امتیاز قعر نشین گروهش شد.

دراین سو بایرن توانسته است در 10 دوره اخیر لیگ قهرمانان همواره از گروهش صعود کند.

بایرن و سلتیک رکورد دار افتخار در کشورهای خود هستند.بایرن بیشترین قهرمانی در لیگ و جام حذفی کشور خود را دارد و در آن سو سلتیک نیز بیشترین قهرمانی در لیگ و بیشترین نایب قهرمانی د رجام حذفی کشورش را دارست. بایرن در 5 فصل اخیر موفق به قهرمانی بوندس لیگا شده و سلتیک ای افتخار را برای 6 سال متوالی تکرار کرده است.

یوپ هاینکس در دیدار رفت دو تیم توانست رکورد مسن ترین مربی حاضر در لیگ قهرمانان را از آن خود کند. هاینکس با 72 سال و 5 ماه و 9 روز تا امشب مسن ترین مربی این تورنومنت می باشد.

سلتیک پس از شکست برابر بایرن، سه دیدار دیگر برگزار کرده است که 2 برد خارج از خانه(4-2 برابر هیبرنیان و 3-0 برابر آبردین) و یک تساوی 1-1 خانگی برابر Kilmarnock داشته است. تساوی برابر این تیم باعث شد تا سلتیک برای 62 دیدار متوالی در رقابت های داخلی اش بازنده نباشد.

بایرن نیز در سه دیدارش بعد از بازی با سلتیک، دو برد(1-0 برابر هامبورگ و 2-0 برابر لایپزیک) و یک تساوی (1-1 برابر لایپزیک و برد 5-4 در ضربات پنالتی) کسب کرده است.

سلتیک از 7 دیدار اخیر خانگی اش در اروپا تنها 2 برد داشته است(3 شکست).شکست 5-0 برابر پاری سن ژرمن  سنگین ترین شکست خانگی سلتیک در اورپا بود.

در تیم سلتیک پاتریک روبرتز،خوزو سیمونویچ و آنتونی رالستون مصدوم هستند. در بایرن هم ریبری، نویر، برنات، لواندوفسکی و مولر مصدوم می باشند.

 

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد