وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

پنج دلیل برای اخرج کارلو آنچلوتی

بایرن روز گذشته سران بایرن به طور رسمی خبر از اخراج کارلو آنچلوتی دادند. این اتفاق تقریبا چندماه بعد از کسب قهرمانی بوندسلیگا با این مربی سرشناس رخ داد. اما علت این اتفاق چه می تواند باشد؟ 

قطعا دلایل مختلفی برای مدیران بایرن وجود دارد که 5 مورد زیر جزو مهم ترین آن ها خواهد بود:

 

*نتایج ضعیف پیش فصل:

اولین نشانه های ضعف و تنش در بایرن در پیش فصل بوجود آمد. بعد از چند برد باواریایی ها موفق شدند تنها یک پیروزی در 7 مسابقه ی پیش فصل خودشان(با احتساب سوپرکاپ) در وقت های عادی به دست بیاروند. بیرن شکست های سنگینی برابر میلان، اینتر، ناپولی و لیورپول متحمل شد و دورتموند را نیز در ضربات پنالتی شکست داد.

"نتایج پیش صل ما خوب نبود اما نیاز به نگرانی نیست. با شروع فصل ما آماده خواهیم بود.صحبت های کارلتو پس از شکست دورتموند در سوپرکاپ"

اگرچه نباید نتایج پیش فصل را زیاد جدی گرفت اما نتایجی که بایرن کسب نمود کاملا جای نگرانی داشت.

 

*شروع ضعیف در لیگ

کسب 13 متیاز از 18 امتیاز ممکن و قرار گرفتن در ردهی سوم جدول با 3 امتیاز اختلاف نسب به تیم اول، برای تیمی معمولی نتایج خوبیست. اما بایرن تیم معمولی نیست. کارلتو ضعیف ترین شروع بایرن را پس از فصل 2010-11 به ثبت رساند، فصلی که دورتمودن در نهایت قهرمان بوندس لیگا شد. همچنین پس از تساوی 2-2 برابر وولفسبورگ، بایرن پس از فوریه 2011 برای نخستین بار در دیداری که 2 گل پیش بود موفق به کسب پیروزی نشد.

 

*شکست در لیگ قهرمانان

مهمترین انتقاد وارده به پپ گواردیولا با وجود عملکرد مناس در لیگ های داخلی آلمان عدم کس قهرمانی در اروپا بود. باواریایی ها برای همین به سراغ کارلتو رفتند تا به 3 سال ناکامی شان در اروپا پایان دهند. با این حال بایرن در این لیگ هم توفیقی نداشت و در اکثر دیدارهایش برابر تیم های قدرتمند ناکام بود. از 9 شکست کارلتو در بایرن 5 شکست در لیگ قهرمانان رقم خورد که شکست های رفت و برگشت برابر رئال و همچنین اتلتیکو مادردی از جمله ی همترین آنها بود. د رنهایت شکست برابر پی اس جی نیز تیر خلاصی بود تا سران بایرن به این نتیجه برسند که کسب قهرمانی اروپا با کارلتویی که سه بار این جام را برده در دسترس نیست.

 

*انتخاب ضعیف بازیکنان

عجیب ترین حادثه ی بازی بایرن و پی اس جی پیروزی آسان و راحت و هم چنین گل خوردن ساده ی بایرن نبود، بلکه قرار گرفتن سه تن از بهترین بازیکنان این تیم روی نیمکت بود.در نبود وینگرها(روبن وریبری) کیمیچ و آلابا مجبور بودند تا با پوشش عرض و در حملات نیز حضور پیدا کنند که این مورد موجب برتری نیمار و ام باپه در برابر آن ها شد. مورد عجیب دیگر نیمکت نشیینی هوملز و قرار نگرفتن نام بواتنگ حتی در لیست 18 نفره ی تیم بود.

این دیدار اولین تصمیم گیری عجیب کارلتو نبود. در برابر هافن هایم که در سالیان اخیر به یکی از بهترین تیم های آلمان تبدیل شده، کارلتو روبن و ریبری را به علت دیدرا با اندرلخت روی نیمکت نشاند. بدیهی ست دیدار با اندرلخت که آسان ترین مصاف بایرن در دور گروهی خواهد بود نیاز به این قدر احتیاط نداشت.

از سوی دیگر مسئله ی توماس مولر- که به شدت مورد علاقه ی هوادران است- در تیم کارلتو حل نشد. مولر در سیستم 4-2-3-1 پپ با بازی در پشت سر لوا نقشی مهم در تیم داشت و با چرخش سیستم به 4-3-3 وی عملا کارایی خود را از دست داد و در دیدارهایی که نیمکت نشین هم نبود، عملکردی مناسب نداشت.

 

* تنش در رختکن

دیگر بر کسی پوشیده نیست که حس اعتماد بین کارلتو برخی از بازیکنان کلیدی تیم از بین رفته بود. این مورد را هوینس عملا در صحبت هایش اذعان کرد و از 5 بازیکن یاد کرد که رضایتی از کارلتو نداشتند. مولر نیز پیش تر از نیمکت نشینی اش اعتراض کرده بود آن را تصمیمی غیر فنی دانسته بود.  همچنین پس از شکست 2-0 برابر هافن هایم هم هوملز تاکتیک کارلتو را طی مصاحبه ای زیر سوال برده بود. بواتنگ نیز به سبب نیمکت نشین شدن در برابر مارتینز-که یک هافبک می باشد- و همچنین سوله ی تازه وارد، از شرایطش در تیم راضی نبود.

اما محرز ترین اتفاق پس از دیدار با پی اس جی رخ داد. جایی که خبرنگار از روبن در مورد حمایت از کارلتو پرسید و روبن در پاسخ گفت که" به این سوال پاسخ نمی دهد".روبن هچنین با کنایه اعلام کرد که انتخاب نفرات بر عهده ی مربیست و وی خالت و نظری بر روی آن ندارد.

 

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد