وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

مصاحبه مفصل رافینیا؛ مردی که جانشینی فیلیپ لام در بایرن را نشانه گرفته است

رافینیا هنوز هم تشنه موفقیت در جمع باواریایی هاست. 

 
رافینیا مدافعی است برزیلی که 200 بازی برای بایرن مونیخ انجام داده، 15 عنوان قهرمانی با این تیم کسب کرده، زیر نظر سه مربی بزرگ مختلف در این باشگاه کار کرده و هنوز می گوید که در سالیان پیش رو کلی حرف برای گفتن دارد.

این شما و این مصاحبه مفصل و اختصاصی رافینیا با تارنمای رسمی بوندس لیگا:

 

فصل 17-2016 را چگونه ارزیابی می کنی؟

“فصل خوبی بوده، هر چند که من به اندازه ای که می خواستم بازی نکرده ام. رقیب من یکی از بهترین مدافع راست های تاریخ بوده: فیلیپ لام. او هرگز افت نمی کند؛ وی قهرمان جام جهانی و لیگ قهرمانان شده و به همه چیز دست یافته است. برای من رقابت با او مشکل بوده. همان گونه که پیش از این گفته ام، من 28 بازی انجام دادم و ما قهرمان بوندس لیگا شدیم. به شخصه راضی هستم.
 

افتخار این را داشتی که یزر نظر سه مربی بزرگ _یوپ هاینکس، پپ گواردیولا و کارلو آنچلوتی_ در بایرن مونیخ کار کنی؛ نظرت در این باره چیست؟

“این برایم مایه مباهات است. فوق العاده است که با کسانی کار کنی که در قامت بازیکن و مربی به تمامی عناوین رسیده اند و از آن ها یاد بگیری. آموزش دیدن زیر نظر آن ها لذتبخش است. من ممنون تمامی روزهایی که در بالاترین سطح زیر دست شان بودم، و در تیمی قوی همچون بایرن مونیخ قرار داشتم هستم. اینک شش سالی است که اینجا حضور دارم و به15 عنوان قهرمانی دست یافته ام؛ پس همین نشان دهنده این است که کیفیتم به حدی بوده که در کنار بهترین بازیکنان و مربیان کار کنم.
 

زیر نظر کدام مربی توانستی حداکثر توانت را به اجرا بگذاری؟

“راستش را بخواهید، بیش از همه پپ گواردیولا بر روی من تاثیر گذار بود. او خیلی چیزها به من آموخت و اعتماد به نفس بالایی را به من داد. من طی 3 سال حضور وی در اینجا بالغ بر 120 بازی انجام دادم. برخی از مردم معتقد بودند که من نمی توانم در بایرن مونیخ موفق شوم اما گواردیولا آمد و اعتماد به نفس لازمه را برایم به ارمغان آورد و مهم تر از همه این که فیلیپ لام را در خط میانی به کار گرفت. آن سه سال فوق العاده بودند و ما به جام های بسیاری دست یافتیم.
 

در بایرن مونیخ 23 پاس گل داده ای؛ آیا این کار تخصص توست؟

“از فصل جاری راضی هستم چون توانستم 6-7 پاس گل بدهم. من از ان دست بازیکنان گلزن نیستم (می خندد). به همین خاطر است که ما از مهاجمان و وینگرهای خارق العاده ای برخورداریم؛ از همین رو وظیفه من این است که توپ را به خوبی به محوطه جریمه بفرستم تا آن ها بتوانند گلزنی کنند.
 

درباره شهرت تیم تان به داشتن روحیه ای خوب در رختکن، چه چیزی می توانی به ما بگویی؟

“این جنبه با اهمیتی است. وقتی به بایرن مونیخ آمدم، انتظار سایرین این بود که در زمین بازیکن خشنی هستم. اما در نهایت این دید عوض شد و به من گفتند که آدم خوبی هستم و حتی شروع به شوخی کردن با من کردند. این رابطه با گذشت سالیان تقویت شده و حال من خوشحالم که در رختکن تیم یک رهبر هستم. سال هاست که در آلمان هستم و اینجا حاکم بودن جوی خوب در رختکن مهم است چون ما هر روز با هم هستیم. ما در زمین تمرین زمانی بیش از آنچه با خانواده های خود می گذرانیم را سپری می کنیم.
 

داشتن حال و هوایی خوب در رختکن تا چه اندازه مهم است؟

“باید بدانیم که همه ما انسان هستیم و برای خود مشکل هایی داریم ولی وقتی برای بایرن مونیخ کار می کنیم، باید خوشحال باشیم. روشن است که داشتن چنین حال و هوایی برای هر روز سخت است زیرا ما زیر فشار بسیاری کار می کنیم؛ ما باید همیشه پیروز شویم و حق اشتباه نداریم. به همین خاطر است که شخصا طبع آرامی دارم. می خواهم که همه خوشحال باشند و اگر ببینم که کسی ناراحت است، سراغش می روم و از وی می پرسم که آیا کمکی از دست من بر می آید یا نه. وقتی بازی هم نکنم، چنین نگرشی دارم. با مربی حرف می زنم و دلیلش را جویا می شوم اما در رختکن همیشه آرامش را بر قرار می کنم زیرا در غیر این صورت به باقی تیم همه لطمه وارد می شود. به نظر من دلایل حکمفرمایی چنین جوی، این ها هستند.
 

آیا مسابقه ای بوده که هرگز آن را فراموش نکنی؟

“بازی ها زیادی انجام داده ایم. من تجارب خوب زیادی در بایرن داشته ام همچون قهرمانی در لیگ قهرمانان در ومبلی. همچنین قهرمانی در جام باشگاه های جهان در مراکش هم فراموش نشدنی است زیرا این جام در آمریکای جنوبی اهمیت بسیاری دارد. ولی یک بازی که الان به ذهنم می رسد، بازی ای است که نه فینال بود، نه یک بازی سرنشوت ساز و چیزی در این حد و اندازه ولی، یادم می آید که برابر منچسترسیتی بازی کردیم و برنده شدیم و در آن بازی بالغ بر 1000 پاس رد و بدل کردیم. بازی سطح بالایی در برابر بازیکنانی همچون سرخیو آگوئرو، داوید سیلوا، یحیی توره، فرناندینیو و سایر بازیکنان خوب بود. در نیمه دوم آن بازی ما برای 8 دقیقه توپ را در اختیار داشتیم که تاریخ ساز بود. بی شک بازی در آن بازی برایم بالاترین لذت را داشت و در خانه هر از گاهی که وقت کنم، فیلم آن بازی را تماشا می کنم.
 

قرار است که لام در پایان فصل خداحافظی کند. به نظرت تو مدافع راست شماره یک تیمت خواهی شد؟

“این به نظر مربی وابسته است ولی من می خواهم بازی کنم. شش سالی است که در بایرن مونیخ حضور دارم و منتظر فرا رسیدن زمان خود بوده ام. هر موقع که بازی کرده ام، خوب بوده ام و نشان داده ام که توانایی های لازم را دارم. معتقدم که زمان من فرا رسیده و آماده آن هستم. اگر بازی نکنم، به فکر تیم دیگری خواهم بود. هدفم بازی برای بایرن است. فصل بعد فصل من است و من نمی توانم کس دیگری را ببینم که به جای من در آنجا بازی کند.
 

بازیکنان آمریکای لاتین چه چیزی به فوتبال آلمان اضافه کرده اند؟

“به نظرم همه چیز؛ تکنیک و خلاقیت زیرا بازیکنان آمریکای لاتین کمی بیشتر از این موارد برخوردارند. اما ریتم خوبی هم داریم. ما بازیکنانی هستیم که همواره روی فرم خوبی به سر می بریم و همین هم به نفع بوندس لیگا است. آلمانی ها محتاط ترند؛ آن ها در زمین بازیکنان خوبی هستند ولی خیلی تلاش نمی کنند در نبرد های تن به تن حریف را کنار بزنند اما بازیکنان  آمریکای جنوبی عاشق این کارند. این بخشی زیبا از فوتبال است.
 

مدتی است که شهروندی آلمان را گرفته ای...

“من برزیلی هستم ولی آلمان در قلب من جای دارد. من 60 درصد برزیلی ام و 40 درصد آلمانی (می خندد). 13 سالی است که اینجا هستم و این کشور خیلی کار ها برایم کرده. خانواده ام، دختران، مادرم همگی عاشق این کشورند. من تنها می توان سپاسگزار خدمت هایی که این کشور به من کرده باشم.
 

5 سالی را در شالکه بودی و اینک 6 سال است که در بایرن هستی؛ بوندس لیگا برایت چه معنی ای دارد؟

“عاشقش هستم! عاشق این لیگم. وقتی شنبه فرا می رسد، دیدن این که تمامی ورزشگاه ها پر شده اند، طرفداران لباس تیم های مورد علاقه شان را پوشیده اند و از آن ها حمایت می کنند، عالی است. این لیگ باقی عمر را کنارم خواهد بود. من جو حاکم بر بوندس لیگا را می پسندم: نحوه آمادگی، بازی ها و رقابت. و هنگامی که برنده می شویم و قهرمانی به ما می رسد، شرایط حتی بهتر هم می شود.  این ها را تنها زمانی حس می کنید که در بطن کار باشید. اینجا یکی از بهترین لیگ های اروپا قرار دارد. بسیار خوشحالم که بخشی از تاریخ باشگاهی به بزرگی بایرن مونیخ هستم.
 

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
آروین دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 ساعت 17:51

مدافع خوبیه اما هرگز به پای لام نمیرسه

ariya1900 سه‌شنبه 26 اردیبهشت 1396 ساعت 16:53

تا امثال یکی مثل رافینیا توی بایرن هست نمیتونه بایرن تو اروپا کاری کنه. رد کنید این بازیکنا رو دیگه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد