وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

توخل: گواردیولا نتوانست سطح بازی بارسلونا را در بایرن مونیخ تکرار کند

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، توماس توخل می گوید پپ گواردیولا در بایرن مونیخ او را اندازه بارسلونا تحت تاثیر قرار نداده است. 

 

توماس توخل که علاقه زیادی به سبک کاری پپ گواردیولا دارد معتقد است که سرمربی اسپانیایی در بارسلونا عملکرد بسیار بهتری نسبت به بایرن مونیخ داشته و در این تیم آلمانی حتی به سطح بارسلونا نزدیک هم نشده است. گواردیولا ۴۶ در ۴ سال حضورش در بارسلونا ۱۴ عنوان برای این باشگاه کسب کرد. او در ۲۰۱۲ از این باشگاه جدا شد و یک سال بعد به بایرن مونیخ پیوست و همراه این تیم ۳ بار قهرمان بوندس لیگا و ۲ بار هم قهرمان جام حذفی آلمان شد.

توخل در مصاحبه اختصاصی با کانال Sport۱ آلمان گفت:


شیوه بازی بایرن مونیخ زیر نظر گواردیولا از نظر من همانند شیوه بازی بارسلونا نبود. برای من، بایرن مونیخ همانند بارسلونا روان، ریتمیک و سرحال بازی نمی کرد و سبکی کاملا متفاوت بود.

او در ماه های ابتدایی خیلی به بارسلونا نزدیک شد. من بازی مقابل منچستر سیتی (در ورزشگاه امارات) را به یاد دارم، آن زمان با خود فکر می کردم این بازی نمایشی غیر قابل باور است، و با خود می گفتم ما دوباره به این نقطه رسیدیم (سطح بازی بارسلونا با پپ). هیچ بازیکنی از حریف نمی توانست توپ را لمس کند و با ریتم بازی بایرن مونیخ می شد یک قطعه موسیقی پخش کرد.

اما در عین حال توسعه مداوم و تلاش برای کم کردن ریسک از دید من بسیار منطقی است. آن ها یکی پس از دیگری بازی ها را بردند و شروعی عالی داشتند و حدود ۹۰ امتیاز کسب کردند، اما دیگر آنقدر زیبا نبود که بتوان بازی آن ها را نگاه کرد.

این اتفاقات کلا از روی برنامه پیش آمد، آن ها تیم های حریف را خفه می کردند و بازی ها حالت ایستایی پیدا کردند. ضد حمله زدن مقابل آن ها تبدیل به چیزی غیرممکن شده بود خصوصا زمانی که ۱-۴-۱-۴ بازی می کردند. بایرن مونیخ در آن روزها همیشه در گلزنی موفق بود.

تیم فوق العاده سازگار شده بود، اما آن ها دیگر سرگرم کننده و رمانتیک همانند بارسلونا و ۶ ماهه اول حضور پپ نبودند. من یک بازی از بایرن مونیخ را به یاد دارم که با دو مهاجم مرکزی بازی کردد، فکر می کنم کلودیو پیزارو و ماریو مانژوکیچ. در بارسلونا او هیچ وقت با دو مهاجم کلاسیک و فیزیکی بازی نمی کرد.

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
محمدرضا - دورتموندی سه‌شنبه 26 بهمن 1395 ساعت 09:38

مگه تویه اسکل تونستی سبک گواردیولارو که بهش علاقه داشتی تو دورتموند تکرار کنی ؟؟
البته تنها خوبیت همونه که هنوز به سبک گواردیولا نرسیدی ! و الا الان وضعیتمون از اینی که هست بدتر میشد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد