وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

مثلث های جادویی؛ نگاهی به بهترین مثلث های تاریخ بوندسلیگا

در این مطلب نگاهی داریم به برترین مثلث های هجومی تاریخ بوندسلیگا. 

 

پیش از پرداختن به مطلب لازم به ذکر است که در این مطلب به برترین مثلث های بوندسلیگا در قرن 21 پرداخته شده است و به عنوان مثال مثلث جادویی جیوانی البر، فردی بوبیچ و کراسیمیر بالاکوف در اشتوتگارت در دهه 90 یا دیگر مثلث های مشهور پیش از سال 2000 در این لیست حضور ندارند.

 

مثلث بالاک، برباتوف و اشنایدر - بایرلورکوزن سال 2001/02
با وجود میشائیل بالاک، هافبک همه کاره و برند اشنایدر، وینگر کلاسیک و دیمیتار برباتوف، مهاجم آتشین؛ ورکسلف به ویران کردن حریفان می پرداخت و درحالی که تمام دنیا منتظر کسب جام توسط این تیم بود آنها به نایب قهرمانی در تمام رقابت ها بسنده کردند. در حالی که این مثلث 38 گل زد و 29 پاس گل داد اما لغزش در سه بازی پایانی لیگ منجر به نایب قهرمانی آنها در بوندسلیگا، و در ادامه شکست 2 بر 1 مقابل رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان و شکست 4 بر 2 مقابل شالکه در فینال جام حذفی نیز موجب از دست دادن جام های مذکور شد.


مثلث کلاسنیچ، آیلتون و میکود - وردربرمن سال 2003/04
ویکتور اسکریپنیک، سرمربی کنونی برمن در آن زمان به همراه سبز و سفیدها قهرمان لیگ شد اما عامل اصلی رسیدن به این موفقیت، این مثلث آتشین بود. جایی که یوهان میکود "سرآشپز"، بازیساز فرانسوی پاس گل های خوشمزه می پخت! و القاب "قاتل" و "صاعقه" برای ایوان کلاسنیچ و آیلتون به طور واضح تاثیرات فراوان این سه بازیکن بر قهرمانی این تیم در آن فصل را نشان می دهد. این مثلث در آن فصل موفق به زدن 51 گل شد که در بین آنها آیلتون با زدن 28 گل بیشترین نقش را ایفا کرد.

 

مثلث گرافیته، ژکو و میسیموویچ - ولفسبورگ سال 2009/10
مثلث گرافیته، ادین ژکو و میسیموویچ را می توان قوی ترین مثلث تاریخ فوتبال آلمان دانست. آمار عجیب آنها هوش از سر آدم می برد! 28 گل گرافیته و 26 گل ژکو در لیگ از آنها یکی از قویترین زوج های تاریخ بوندسلیگا را ساخت و 20 پاس گل از میسیمویچ که به سلطان پاس معروف شده بود رکوردی در بوندسلیگا برجای گذاشت. گل پشت پا و تماشایی گرافیته در پیروزی 5 بر 1 مقابل بایرن همچنان در ذهن هواداران بوندسلیگا باقی مانده است.

 
مثلث آرانگو، هنکه و رویس - مونشن گلادباخ سال 2011/12
قطعا لذت بخش ترین لحظات هوداران مونشن گلادباخ در فصل 2011/12 کسب دو برد مقابل بایرن بود اما رسیدن به چنین افتخاری بدون شک تا حد زیادی مدیون درخشش مثلث جادویی کره اسب ها بود. مارکو رویس در دومین پیروزی تیمش با به ثمر رساندن یک گل و دادن یک پاس گل تاثیر زیادی در پیروزی تیمش داشت. مهاجم کنونی بروسیا دورتموند در کنار آرانگوی با تجربه و همچنین مایک هنکه مهاجم سابق تیم ملی آلمان قرار گرفت و اگرچه این مثلث روی هم تنها 16 گل به ثمر رساند (که 10 گل آن سهم رویس بود) اما بخاطر تاثیر شگرفی که  بر چهارم شدن تیمی که فصل گذشته در شرف سقوط بود گذاشتند باعث شد که در این لیست قرار گیرند.

 

مثلث لواندوفسکی، بلاژیکوفسکی و کاگاوا - بروسیا دورتموند سال 2010/12
برای دو فصل فراموش نشدنی، دورتموند به بزرگترین معضل بایرن تبدیل شد. در ابتدا کمتر کسی مثلث قدرتمند یاکوب بلاژیکوفسکی، روبرت لواندوفسکی و شینجی کاگاوا را می شناخت اما در پایان سال 2011 که دورتموند موفق شد پنجمین قهرمانی بوندسلیگای خود را کسب کند هر سه به شهرتی فراوان رسیده بودند. در ادامه کار آنها با مثلث مخوف "کاگکوفسکی" در سال 2012 موفق به کسب دوگانه داخلی شدند و در فاصله سال 2010 تا 2012 آنها 186 گل در تمام رقابت ها به ثمر رساندند.

 

مثلث ریبری روبن و مانژوکیچ - بایرن مونیخ سال 2012/13
پیش از آمدن لواندوفسکی به بایرن، ماریو مانژوکیچ ماشین گلزنی بایرنی ها بود. این بازیکن کروات در اولین فصل حضورش در بایرن 22 گل در تمام رقابت ها زد که پاس گل 5 تای آن را فرانک ریبری و آرین روبن مهیا ساختند. ریبری در آن فصل عملکرد بی نظیری داشت او در 27 بازی که در بوندسلیگا انجام داد 10 گل زد و 15 پاس گل داد. این بازیکن تا حدی خوب و موثر عمل کرد که نامزد دریافت توپ طلا شد. اما روبن به علت مصدومیت در اکثر بازی ها غایب بود و تنها در 31 بازی در تمام رقابت ها حضور داشت اما وینگر هلندی در فینال لیگ قهرمانان مقابل دورتموند حضور موثری داشت و حتی گل قهرمانی تیمش را نیز به ثمر رساند.

 

به نقل از سایت رسمی بوندسلیگا

 

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
علی سه‌شنبه 14 دی 1395 ساعت 01:48

یادش بخیر
چه لحظه ی باشکوهی بود لحظه ی گل روبن
هیچ وقت فراموشم نمیشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد