وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

چرا بایرن به رودی و زوله نیاز دارد؟

"ما به شایعات اهمیتی نمی دهیم" حرف های رومینیگه در مورد احتمال جذب رودی و زوله در فصل بعد. 

 


با وجود انکار رومینیگه، با توجه به پوشش و گزارش گسترده ی رسانه های آلمانی، سران باواریایی ها بدون شک درگیر مسئله ی انتقال دو بازیکن هافن هایم در انتهای فصل هستند. بایرن شیوه ی همیشگی خود یعنی جذب ستاره های تیم های ضعیفتر بوندس لیگا را حفظ کرده و البته در این مورد در صورت جذب رودی و زوله، کمک های فراوانی به تیم فصل بعد کارلو آنجلوتی خواهد شد.

*نیکلاس زوله

"نیکلاس یک استعداد ویژه می باشد. بیشتر از آن، وی یک مدافع وسط عالیست. زوله استعداد شگرفی دارد." این حرف ها را نه مادر نیکلاس زوله، بلکه متس هوملز زده است! البته هوملز پر بیراه نگفته است. با وجود 21 سال سن، زوله در آستانه ی تجربه ی صدمین حضورش در بوندس لیگا می باشد و عملکردش آنقدری خوب بوده که تیمی مثل چلسی حاضر باشد 30 میلیون یورو برای وی بپردازد.

کارشناس بوندس لیگا Matt Howarth هم در تمجید از زوله گفته است:"او سریع با هوش و قدرت حمل بالایی دارد. زوله تمامی ویژگی های لازم برای تبدیل شدن به یک مدافع وسط جهانی را داراست.شکی ندارم که وی برای تیم بعدی اش و هم چنین آلمان یک مهره ی کلیدی خواهد شد."

دیگر کارشناس بوندس لگیا Chris Mayer-Lodge هم در ستایش زوله 21 ساله گفته است:"قیمت او ارزان نخواهد بود اما پیدا کردن چنین مدافع وسط با کلاسی که زیر 25 سال سن داشته باشد هم سخت است. با 1و 95 سانت قد، زوله رقیبی سخت برای مهاجمان هست و قدرت بازی خوانی فوق العاده ی او موجب خنثی شدن بیشتر حمله های رقبا می شود."

ویژگی های فیزیکی زوله او را به گزینه ای قابل اتکا نه تنها در خط دفاع بلکه در مواقع استفاده از ضربات شروع مجدد بدل کرده است. شاید جالب باشد بدانید که زوله در ابتدای دوران حرفه ای خود در پست مهاجم بازی می کرد و خصوصیات تهاجمی را داراست.

از بابت آمار هم زوله از مدافعین بایرن عملکرد بهتری داشته است. وی 64درصد از تکل هایش را برده است که در قیاس با هوملز( 59 درصد) و بواتنگ ( زیر 50 درصد) بهتر است. علاوه بر این، زوله از بابت آمار پاس های صحیح هم از دو مدافع بایرن برتر است. در واقع زوله به طور مشترک در رده ی سوم بیشترین دقت پاس در بین بازیکنانی که بیشتر از 10 بازی در لیگ کرده اند قرار دارد. مدافع هافن هایم به طور مشترک با لام، و پشت سر مارتینز از بایرن و کریستینسن از گلادباخ قرار دارد. همین آمار ها حرف های بسیاری در مورد کیفیت زوله به ما میگویند.

جدای از ویژگی های ذاتی زوله که او را کاملا مناسب بایرن می کند، وضعیت خط دفاعی باواریایی ها هم می تواند علت دیگری برای جذب او باشد. متس هوملز مدافع مونیخی ها پیش تر ذکر کرده بود که شاید مصدومیت اکثر مدافع وسط های بایرن علت علاقه ی این تیم به جذب زوله بوده باشد. در واقع با مصدومیت های متعدد بواتنک، بداشتوبر و حتی هوملز، کارلتو بالاجبار از آلابا، مارتینز و کیمیچ در خط میانی دفاعش سود برده است.

مزیت دیگر زوله به نسبت هوملز و بواتنگ، سن وی می باشد. این بازیکن 21 ساله است و مدافعین بایرن به زودی وارد 28 سالگی می شوند و در پستی که چابکی و سرعت حیاتی می باشد، کیفیت بازیکن جوانی مثل زوله می تواند خیلی به کار بایرن بیاید.

*سباستین رودی

در حالیکه زوله ممکنست مبغلی در حدود 30 میلیون برای بایرن خرج بگذارد، رودی می تواند رایگان به عضویت بایرن بیاید.

رودی به زودی 27 ساله می شود و با این حال 200 بازی در بوندس لیگا با اشتوتگارت و هافن هایم انجام داده است.

Howarth معتقد است که با وجود ترافیک بالا رودی می تواند ویژگی های مثبتی به تیم بایرن اضافه کند:"در کوتاه مدت و با توجه به سیستم چرخشی کارلتو، رودی می تواند همانند سانچز خود را ثابت کرده و توان خط هافبک بایرن را بالا ببرد.


آمار ها هم نکات جالبی در مورد رودی می گویند. 76 درصد از پاس های این بازیکن رو به جلو بوده است که این آمار برای ویدال 64 و تیاگو 68 می باشد و تنها سلطان پاس آلونسو با 79 درصد عملکرد بهتری از روده داشته است.

سرمربی هافن هایم در مورد اهمیت رودی در تیمش گفت:" سباستین اکنون مغز متفکر تیم ماست و بیشتر حمله های ما توسط او پایه ریزی می شود.

رودی از آن دسته بازیکنانیست که در سایه کار می کند، با زحمات خود باعث درخشش دیگر بازیکنان می شود؛ رودی جایگزین مناسبی برای هر نوع بازیکن با هر نوع کیفیت می باشد و در بازی هایی که به تزریق انگیزه نیاز است، یا دیدارهای گره خورده ای مثل مصاف با دارمشتات در چند هفته قبل، ورودش کاملا اثر گذار خواهد بود.

Howarth در مورد رودی می گوید:"تاثیر او در هافن هایم معمولا دیده نمی شود. او یکی از سخت کوش ترین بازیکنان هافن هایم می باشد و بازیکنیست که می تواند به شما تضمین دهد که از هر 10 بازی، در 7 بازی ستاره ی تیم باشد.چنین بازیکنی قطعا آرزوی هر مربی ای است."

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
امین دوشنبه 6 دی 1395 ساعت 21:44

به نظر من رودی بیشتر به عنوان دفاع راست میاد تا بایرن فرصت کافی برای جذب یه مدافع راست جوون و عالیو داشته باشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد