وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

برنده جدال تاکتیکی درکلاسیکر کدام مربی خواهد بود؟

بازی حساس فوتبال آلمان بین بروسیا دورتموند و بایرن مونیخ نبردی بین اندیشه های دو سرمربی موفق دو تیم نیز خواهد بود.   

جدال تاکتیکی بین آنجلوتی و توخل

اگربه بازی سوپرکاپ2016 برگردیم می بینیم که بایرن با مالکیت توپ کمترو تعداد موقعیت های کمتری که نسبت به دورتموند ایجاد کرده بود پیروز میدان شد. از طرفی اگر به بازی های این فصل دورتموند دقت کرده باشید می بینیدتوماس توخل تاکتیک هایی که فصل قبل اجرامی کرده را به ندرت در این فصل تکرار کرده است وتیمی کاملا هجومی و بامالکیت بالا را وارد میدان می کند که نتیجه آن گاهی با بردهای پرگل به پایان رسیده و گاهی با تساوی یا شکست های های تقریبا خفیف همراه بوده است.
به عنوان مثال اگر شما بازی دورتموند در مقابل لورکوزن را دیده باشید به این پی می برید که دورتموند با مالکیت بالا (70 درصدی) نمی تواند در مقابل تیمی که کاملا بسته بازی می کند و در ضد حملات قوی است به آسانی گل بزند و پیروز شود، روشی که پپ گواردیولا سالیان گذشته ازآن استفاده می کرد و در مقابل تیم های بزرگ چوب آنرا می خورد ومثل اینکه توخل هم دنبال روهمچین شیوه ای شده است.
اما اگر آنجلوتی بخواهد با همان روشی که بایرن گورادیولا را در سال2014و دورتموند توخل را در سوپر کاپ2016شکست داد بازی کند نیاز به چاشنی شانس هم دارد چون نه آن بایرن2014در شرایط مطلوب قرارداشت و نه دورتموند درپیش فصل2016 تیم کاملی بود. برای مقابله باتیم هایی که سراسر هجومی هستند و مالکیت توپ بالایی نیزدارند به دفاع مستحکم تیمی و بازیکنان فرصت طلب درخط حمله نیازدارید که آنجلوتی از هردو آنها بهره منداست.

اما بعد از بازی سوپر کاپ به تدریج مشاهده می شد که بایرن باز هم مالکیت توپ بالایی را در مقابل حریفانش دارد وهمان بحث قبلی که تیم های مقابل دفاع تیمی و ضد حملات رادر دستورکار قرار می دهند.

حال دوحالت احتمالی در بازی پیش خواهد آمد

1-دورتموند بامالکیت بالا و ایجادموقعیت های زیادو در طرف مقابل بایرن بادفاع تیمی واستفاده از ضد حملات
(تقریبا چیزی که در سوپر کاپ مشاهده کردیم اما بایرن رفته رفته در نیمه دوم رو به بازی مستقیم اورد.)

2-جنگ میانه میدان؛جنگ بر سر مالکیت توپ وحمله از سوی دوتیم(چیزی که از تقابل های آنجلوتی با تیم هایی که مالکیت بالاداشته اند کمی بعید بنظرمیرسد امانمی شود آن راهم رد کرد) .
اگر به آمار هواسکورد نگاهی بیندازیم می بینم بایرن با63 و دورتموند با62 درصد مالکیت توپ بالاتر از بارسلونا،پاریسن ژرمن ومنچستر سیتی دررده های اول و دوم قرار گرفته اند و حال بایددید آنجلوتی بازی هجومی را همانند توخل را مد نظرش قرارداده و میخواهد جنگ تاکتیکی را در میانه میدان ایجاد کند یا همانند بازی سوپر کاپ،دفاع تیمی و حملات مستقیم رادر دستور کار قرار دهد.

گردآورنده: سبحان اندی

منبع

نظرات 3 + ارسال نظر
MEHDI ZAHERI شنبه 29 آبان 1395 ساعت 11:19

bayern munchen



dortmond no

رضا المانی شنبه 29 آبان 1395 ساعت 12:26

چه بازی حساسیه کارلتو باید خودشو تو این بازی ها نشون بده کاری که کچل نتونست انجام بده

لوا شنبه 29 آبان 1395 ساعت 15:51

اونی که بهش میگی کچل تو بوندسلیگا خیالمون رو راحت کرده بود و از دورتموند هم همیشه سربود اما این کارلتو که از پس ات اشغالای لیگ بر نیومد تا لایپزیک!!!!!!!!! بهمون رسید
خاک تو سرش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد