وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

10 بازیکن برتر تاریخ بوندسلیگا

نگاهی به 10 بازیکن برتر تاریخ بوندسلیگا.  

 

بالاک
میشائیل بالاک، هافبکی که در روزهای کم فروغ آلمان موفق شد سه بار در دوران حضورش در لورکوزن و بایرن جایزه برترین بازیکن سال آلمان را کسب کند. او نه تنها در باشگاهش بلکه در تیم ملی نیز خوش درخشید و موفق شد با نمایش های خوبش آلمان را به فینال جام جهانی 2002 برساند. بهترین عنوانی که بالاک در بوندسلیگا بدست آورد بین سالهای 2002 تا 2005 به همراه بایرن بود، جایی که او موفق شد سه بار قهرمان لیگ و سه بار هم قهرمان جام حذفی شود.

 

لوتار ماتئوس
ماتئوس، هافبک کاریزماتیک و با شخصیت آلمان که نقش مهمی در موفقیت های تیم ملی کشورش در دهه 80 و 90 داشت. در باشگاهش هم او عناوین متعددی کسب کرد و بعد به مدت چهارسال در اینترمیلان توپ زد و باز دوباره به بایرن برگشت. در بوندسلیگا او هفت بار قهرمان شد و سه بار جام حذفی کسب کسب کرد و دوبار هم بهترین بازیکن سال آلمان شد.

 

ماتیاس سامر
این مدافع بسیار قدرتمند آن روزهای آلمان، رکوردها و آمارهای بسیار بزرگی را در بوندسلیگا ثبت کرده است. سالهای طلایی سامر در اواسط دهه 90 شروع شد جایی که او موفق شد به همراه دورتموند دوبار قهرمان بوندسلیگا و یکبار هم فاتح لیگ قهرمانان شود. در زمینه فردی هم او توانست در سال 96 برترین بازیکن سال اروپا شود.

 

اولیور کان
با آن اندام بزرگش و چهره ترسناکش، مدافعین بایرن تا جای ممکن سعی بر تمرکز بالا برای جلوگیری از نفوذ حریف به خط دفاع می کردند تا مبادا خشم کان آنها را بگیرد. اگر نگوییم بهترین، قطعا کان یکی از بهترین دروازه بان های تاریخ است. او همچنین با 557 بازی در بوندسلیگا سومین رکورددار بیشترین بازی در بوندسلیگا است. کان افتخارات زیادی را در کارنامه اش دارد، 8 بار قهرمانی بوندسلیگا، 6 قهرمانی جام حذفی و یک قهرمانی لیگ قهرمانان از دستاوردهای او با بایرن است. در زمینه ملی هم او با شاهکارهایش در جام جهانی 2002 تیم نچندان قدرتمند آلمان را به فینال رساند و تبدیل به تنها دروازه بان تاریخ شد که توانسته است توپ طلای جام جهانی را بگیرد.

 

سپ مایر
یکی از دیگر از دروازه بان های افسانه ای تاریخ آلمان... دروازه بانی که از سال 1962 تا سال 1979 در بایرن توپ زد و 536 بازی بوندسلیگایی را در کارنامه اش برجای گذاشت. او چهار بار قهرمان بوندسلیگا و سه بار هم فاتح لیگ قهرمانان شد و یکی از ارکان اصلی قهرمانی مانشافت در یورو 72 و جام جهانی 74 بود.

 

گونتر نتزر
نتزر بدون شک یکی از بهترین بازیساز های تاریخ فوتبال بوده است که 10 سال در مونشن گلادباخ بازی کرد و در این مدت 108 گل در 297 بازی زد. او موفق شد تیمش را دوبار قهرمان بوندسلیگا و یکبار قهرمان جام حذفی کند. نتزر در قهرمانی المان در یورو 72 نقشی کلیدی داشت.

 

یوپ هاینکس
سومین گلزن برتر تاریخ بوندسلیگا با 220 گل در 394 بازی... مهاجم فوق العاده گلادباخ در نسل طلایی دهه هفتاد گلادباخ ظهور کرد و 4 بار قهرمان بوندسلیگا، 1 بار قهرمان یوفا و یک بارهم قهرمان جام حذفی شد. هاینکس مهاجم فوق العاده بود که زیر سایه گردمولر بزرگ در مانشافت کمتر دیده شد. هاینکس پس از پشت سر گذاشتن در موفق بازیگری اش کارش را به عنوان مربی شروع کرد و بدل به یکی از بهترین مربیان تاریخ در تیم های بایرن مونیخ و رئال مادرید شد.

 

کارل هاینس رومنیگه
بازهم بازیکن دیگری از بایرن مونیخ... رومنیگه یکی از برترین ستارگان فوتبال در دهه 70 و 80 بود جایی که او 162 گل در 310 بازی اش در بوندسلیگا زد. او یکی از ارکان اصلی قهرمانی مانشافت در یورو 80 بود. درحال حاضر او به مدیریت در بایرن مشغول است.

 

فرانتس بکن باوئر
در عظمت قیصر عالم فوتبال هیچ شکی نیست... بازیکنی که نمونه بارز یک لیبرو و سوییپر عالی در فوتبال دنیا بود. او قدرت بالایی در توپ ربایی از حریفان، پی ریزی حملات و حتی گلزنی داشت. او چهار بار برترین بازیکن بوندسلیگا شد و چهار بار قهرمان بوندسلیگا شد و 3 بار هم قهرمان لیگ قهرمانان شد. در زمینه ملی هم او یکی از ارکان اصلی قهرمانی مانشافت در جام جهانی 74 بود.

 

گرد مولر
عنوان بهترین بازیکن تاریخ بوندسلیگا را بی شک باید به بمب افکن داد. مهاجم فوق العاده ای که در بین سالهای 65 تا 79 برای بایرن توپ زد و با زدن 365 گل در بوندسلیگا برترین گلزن تاریخ این لیگ به شمار می رود. او هم در باشگاهش و هم در تیم ملی بسیار موفق بود. او با آلمان قهرمان یورو 72، و جام جهانی 74 شد و همچنین موفق شد 4بار قهلرمان بوندسلیگا و 3 بار قهرمان لیگ قهرمانان شود.

 

از وبسایت thebavarians

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد