وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

چرا در جام جهانی 2018 باید به تیم لوو برای قهرمانی بیش از هر تیم دیگری امید وار بود؟

آلمان به باور بسیاری از شانس بالایی برای تکرار قهرمانی خود در 2018 برخوردار است و امتیازهای بسیاری دارد که با بهره گیری از آنها به خوبی می تواند جایگاه مستحکمی برای خود در روسیه به دست آورد. 

 

در مقاله زیر تلاش شده از نگاه آماری نشان داده شود که با وجود اینکه آلمان یوآخیم لوو در یورو موفق به کسب قهرمانی نبود اما نشانه هایی از رشد و حرکت رو به جلوی مانشافت وجود دارد که می توان امید های زیادی برای آن در جام جهانی روسیه 2018 قائل شد.

بعد هر بازی آلمان چه رسمی و چه دوستانه میانگین سنی، میانگین قد و میانگین بازی ملی رو حساب می کنیم. جدا از این انحراف معیار بازی ملی رو هم حساب می کنیم. انحراف معیار به پراکندگی از میانگین ارتباط داره. مثلا معدل دو نفر 15 است. یکی با نمرات 14، 15 و 16 و دیگری با نمرات 13، 15 و 17. اگرچه هر دو در معدل برابرند ولی انحراف معیار دومی بیشتر و داده هایش پرت تر هستند. دو تیم دو نفره را در نظر بگیرید که میانگین بازی ملی هر دو 50 است. تیم اول 2 بازیکن با 50 بازی ملی دارد و تیم دوم یک بازیکن با 1 بازی ملی و یک بازیکن با 99 بازی ملی. انحراف معیار تیم اول صفر است و تیم ایده آل است. تیم دوم انحراف معیار بالاتری دارد. مربی تیم دوم بمراتب بیشتر ریسک نموده. این معنای انحراف معیار.

عامل دیگری که  باید حساب می کنیم حاصل تقسیم انحراف معیار است بر میانگین. این ضریب هم می گوید انحراف معیار نسبت به چه عددی سنجیده شده تا درک درست تری از آن داشته باشیم. دو تیم انحراف معیار 10 دارند. اما میانگین یکی 10 است و میانگین دیگری 100. طبیعی است 10 تا در 10 تا ریسک بالاتری دارد تا 10 تا در 100

 

با این دو مقدمه میرویم سراغ بررسی آماری تیم ملی آلمان

آلمان در جام جهانی تیمی با میانگین 60 بازی ملی، انحراف معیار 33 و ضریب تغییرات 0.55 که 27 سال داشت.

در انتخابی یورو 39 بازی ملی، انحراف معیار 28، ضریب تغییرات 0.71 با 25.6 سال

در دوستانه 2014 تا 2016، 33 بازی ملی، انحراف معیار 27، ضریب تغییرات 0.80 با 25.4 سال

در یورو 52 بازی ملی انحراف معیار 25، ضریب تغییرات 0.49 با 27 سال

 

این اعداد به خوبی نشان میدهند که تیم در دیدارهای رسمی تورنمنت ها کمترین ریسک را می کند، در دیدارهای انتخابی ریسک بیشتری می کند و در دیدارهای دوستانه به صورت های ریسک چیدمان می کند. این ریسک تصادفی نیست. بلکه با در نظر گرفتن اهمیت مسابقه و نیاز به پرورش بازیکنان با تجربه میزان ریسک متفاوت است. پس عجیب نیست در هر تورنمنتی آلمان لوو ترکیبی از با تجربه ها و جوانها را دارد و همیشه با چالش انتخاب بهترینها روبروست. تیم او پس از جام جهانی مثل اکثر تیمهای قهرمان جهان افت داشته. اما در جام جهانی مدعی شماره یک است. هرگز نباید تیم او را با فرانسه 2002، ایتالیای 2010 یا اسپانیای 2014 مقایسه کرد. آنها همگی دور قبل قهرمان جهان شده بودند و با همان تیم جام جهانی بعدی را هم هدف گرفتند و همگی در دور گروهی حذف شدند.

 

تیم لوو نه یکباره کل تیم را کنار گذاشت و تیمی کاملا بی تجربه را راهی مسابقات کرد و نه برای انتخاب نفرات به نامها توجه نمود. تیم او آهسته و پیوسته در حال پوست اندازی است. رمز شادابی طولانی مدت آلمان در مقایسه با سایر قهرمانان جهان همین است. تیم او را باید مدافع جدی عنوان قهرمانی در روسیه دانست. در این بین بیش از هرچیز کردیت و امتیاز را باید به دور اندیشی و آلترناتیو سازی لوو داد.

 

لوو از اینکه در بازی دوستانه با دانمارک، استرالیا، آمریکا، آرژانتین و انگلیس بازنده شود و در عوض همه آنها را در یورو و جام جهانی شکست دهد باکی ندارد. او به بازیهای دوستانه نگاه آینده نگر دارد نه نگاه گذرا و زودگذر. در نگاه زودگذر شما اصلی ترین نفرات را به زمین میفرستید و با برنده شدن در این دیدارها انتقادها را به جان می خرید و تعریف ها را از دست می دهید و جایگاه خود را نزد فدراسیون محکم می کنید. در نگاه آینده نگر شما اول هدف را تعیین می کنید. اگر هدف قهرمانی در جام جهانی است، حتی ممکن است یورو را هم فدای آن کنید. دوستانه که جای خود را دارد. در بازیهای دوستانه و انتخابی لوو با مجال دادن به بازیکنانی چون کیمیش کاری کرد که خیلی سریعتر از آنچه تصور می شد جای بازیکن بدون جانشینی مثل لام هم پر شود.

 

البته نباید از مدیریت خوب فدراسیون فوتبال آلمان هم گذشت. وقتی آنها قرار داد مربی را از الان برای 2020 تمدید کرده اند و برایش بند خروج معقول قرار داده اند او دستش باز خواهد بود تا معقول و منطقی ریسک نماید. اگرآلمان مثل ایتالیا همیشه با داشته هایمان بازی می کردیم هرگز پودولسکی و شواینی را بازنشسته نمی کردیم و هرگز با بازنشسته شدن کلوزه، لام، مرتساکر و .... براحتی کنار نمی آمدیم. پس هرگز نمی توان نقش فدراسیون آلمان را در این موفقیتها نادیده گرفت.

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
آلمان پنج‌شنبه 27 آبان 1395 ساعت 23:57

مسکو قهرمانیم شک نکنید...
زنده باد آلمان و بایرن کبیر

نوید جمعه 28 آبان 1395 ساعت 19:29

ناموسا چرا اوزیل اصا خم نمیشه ؟؟؟؟؟ عکسا رو خراب میکنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد