وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

آشنایی با 5 خرید برتر بایرن در کل تاریخ باشگاه

تاریخ حرفه ای بایرن از دهه ی 1960 آغاز شد که در مقایسه با دیگر غول ها، کاملا دیر است. اما با گذشت بیش از 50 سال، امروزه بایرن یکی از پرافتخارترین تیم های اروپاست که در کشور آلمان بی رقیب است. بی شک ابتکار و خلاقیت سران بایرن در خرید بازیکنان، نقشی مهم در این موفقیت داشته است. خرید بازیکنان جوان آینده دار، ستاره های کار کشته و ... نقش مهمی در تبدیل شدن بایرن به یک قطب داشته است. 

 


در حالی که بایرن امروزی به نسبت باشگاه های هم طرازش، نقل و انتقالات های آن چنانی ندارد، اما با نگاهی به گذشته به نام هایی بر می خوریم که هر کدام نقشی بسزایی در تغییر تاریخ زمان خود داشتند. ابرستاره هایی که در ادامه 5 نفر برتر آن را مرور می کنیم:

5- فرانک ریبری

بایرن ریبری 24 ساله را پس از درخشش در جام جهانی 2006 با مبلغ 25 میلیون یورو از مارسی خرید. ریبری به سرعت در بایرن جای افتاد و در بدو ورودش دوگانه ی داخلی آلمان را با انجام 46 بازی و زدن 19 گل و ارسال 17 پاس گل کسب کرد. اگرچه مصدومیت گهگاه ریبری را اذیت کرده، اما او هر بار با قدرت بیشتری به جایگاهش بازگشته است. ریبری که نقش غیر قابل انکاری در سه گانه ی تاریخی بایرن داشت، در سال 2013 بهترین بازیکن اروپا هم شد. ریبری طی 9 فصل حضورش در مونیخ، در 321 بازی 106 گل زده است.

4-لوتار ماتیوس

در دو مقطع و طی 11 سال، لوتار ماتیوس همه کاره ی خط میانی باواریایی ها بود که به 7 عنوان قهرمانی بوندس لیگا با تیمش رسید. پس از گذران 5 سال در گلادباخ، ماتیوس در سال 1984 با مبلغ 1.2 میلیون یورور که در آن زمان قابل توجه بود، به مونیخ آمد. وی در مقطع اول حضورش سه بوندس لیگا را برد و با تیم به فینال اروپای 1986-7 رسید.در آن بازی بایرن پس از تعویض ماتیوس دو گل از پورتو خورد و شکست خورد.وی در سال 1988 با 3.6 میلیون به اینتر رفت و 4 سال بعد با 2 میلیون به مونیخ بازگشت. دوره ی دوم او طولانی تر بود و باز هم با بایرن به فینال اروپا رسید که این بار هم با بدشانسی تیمش پس از تعویض وی 2 گل دریافت کرد و مغلوب شد. ماتیوس 406 بازی برای بایرن انجام داد و 100 گل نیز به ثمر رساند.

3-کارل هاینز رومینیگه:

در سال 1974 پس از دست و پا کردن نامی بری خودش در تیم بروسیا لیپشتات، رومینیگه با 10 هزار یورو که مبلغی در خور در آن زمان بود، به بایرن آمد. با وجود مهره های پرشمار، کاله به زودی خود را در تیم جا انداخت و گل های حیاتی وی به کسب دو عنوان قهرمانی متوالی در اروپا کمک شایانی کرد. وی پس از خداحافظی بمب افکن پست بازی اش کمی تهاجمی تر شد که البته هم برای بایرن و هم برای آلمان بسیار موثر ایفای نقش کرد. در 5 فصل آخرش در بایرن،رومینیگه 155 گل در 224 بازی زد و دو بار هم آقای گل لیگ شد. در مجموع او 416 بازی رسمی برای بایرن انجام داد و 217 گل میز به ثمر رساند. رومینیگه یکی از مهم ترین بازیکنان تاریخ بایرن محسوب می شود که پس از بازنشتسگی نیز سمتی اجرایی در باشگاه دارد. وی علاوه بر ریاست اتحادیه ی باشگاه های اروپاریا ECA نائب رئیس بایرن نیز به شمار می رود.

2-اولیور کان:

در زمانی که فوتبال آلمان از نبود ستاره رنج می برد، کان به همراه بالاک نقش بسزایی در موفقیت های بایرن و آلمان داشتند. پاز گذران 7 فصل در کارلسروهه، کان به بایرن آمد و در بدو ورودش با خروج ریموند آومان گلر فیکس شد. کان در بایرن موفق به کسب یک لیگ قهرمانان، یک یوفا و یک جام بین المللی شد که باید 8 بوندس لیگا و 6 جام حذفی را نیز به آن افزود. کان با شخصیت منحصر به فرد خود از محبوبیت بالایی در بین هواداران برخوردار است و رفتارهای او در زمین فوتبال نیز در یبسیاری از مواقع، شوژه ی ترول های اینترنتی می شود. کان که 3 بار عنوان بهترین دروازبان جهان و 4 بار هم بهترین گلر اروپا را تصاحب کرده، تنها دروازبانیست که دو بار در بین نامزدهای نهایی توپ طلا قرار می گیرد. اگرچه او در سال های 2001 و 2002 نفر سوم برترین بازیکنان دنیا شد، اما با کسب عنوان بهترین بازیکن جام جهانی 2002، خود را به اولین و آخرین گلری تبدیل کرد که به این مهم دست می یابد. کان در مجموع 632 بار برای بایرن به میدان رفت.


1- گرد هارد مولر:

به عنوان بهترین مهاجم تاریخ باشگاه بایرن و تیم ملی آلمان، گرد مولر سهم بسیاری از کتاب های رکورد دارد. وقتی اولین بار او به تیمی در شهر مونیخ آمد، هنوز بایرن در لیگ دسته دوم توپ می زد. مولر که 51 گل برای نوردینگن در دسته 5 زده بود، با زدن 33 گل برای بایرن تیمش را به بوندس لیگا رساند. مولر وظیفه اش یعنی کلزنی را در 15 فصل دیگر حضورش در مونیخ به نحو احسنی انجام داد و 564 گل در 605 بازی زد که 365 تای آن ها در لیگ به ثمر رسید. مولر 7 بار نیز آقای گل بوندس لیگا شد؛ از جمله فصل 1971-2 که در 34 بازی، 40 گل زد. نزدیک شدن به آمارهای بمب افکن، قطعا از ذهن هیچ مهاجمی عبور نخواهد کرد.

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
omid جمعه 15 مرداد 1395 ساعت 03:22

روانی بمب افکنم ان شاا... زودتر خوب بشه

محمد سه‌شنبه 19 مرداد 1395 ساعت 14:24

یقینا اسم روبن و نویرو لام هم باشه.اما کاملا درسته که پتج تای اول نیستند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد