وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

انتقاد مدیر فنی ژرمن‌‌ها از کپی‌برداری سیستم‌های بازی گواردیولا و توخل

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، مدیر فنی فدراسیون فوتبال آلمان معتقد است نمونه‌برداری از سیستم‌های پیچیده تاکتیکی که گواردیولا و توخل به کار می‌‌گیرند، در رده‌های سنی پایین باعث فشار بر ستارگان آینده‌ساز می‌شود. 

 

در حالیکه دوره حضور پپ گواردیولا، سرمربی 3 سال گذشته بایرن مونیخ با باواریایی‌ها به اتمام رسیده و وی جای خود را به کارلو آنچلوتی سپرده، در مورد او به عنوان خالق تیکی‌تاکا و همچنین مربی که در کنار توماس توخل(مربی بورسیادورتموند) اقدام به استفاده از روش‌های بسیار پیچیده تاکتیکی می‌‌کنند،همچنان مباحثی مطرح است.

در این مورد هانس دیتر فلیک، دستیار سابق یواخیم لو در تیم ملی آلمان و مدیر فنی کنونی فدراسیون فوتبال ژرمن‌ها انتقاداتی را علیه این دو مربی مطرح کرد.

وی اظهار داشت مربیان زیادی هستند که همواره عملکرد پپ و توخل را زیر نظر گرفته و روش های این دو را به مورد اجرا می‌گذارند. سیستم‌های پیچیده‌‌ای که برای بازیکنان بسیار جوان، خطرساز است.

وی ادامه داد: بازیکن 10 ، 12 ساله نباید تحت فشار تاکتیک‌های مثل پرسینگ باشد. بلکه در چنین سن و سالی باید با تکنیک‌‌اش از بازی کردن لذت ببرد.

به اعتقاد این مقام، اقدامات تاکتیکی در سنین بالاتر باید به بازیکنان آموزش داده شود تا چهره‌های که در آکادمی‌ها آموزش می‌بینند ، از لحاظ تکنیکی ابتدا به توانایی بالا برسند و بعد کارهای تاکتیکی را به طور اصولی اجرا کنند.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد