وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

گوتزه: همه تیم‌های یورو دفاعی کار می‌کنند

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، بعد از تساوی آلمان مقابل لهستان ماریو گوتزه در مصاحبه‌ای به سوالات متعددی پاسخ داد.   

 
در دومین بازی تیم‌های گروه C آلمان و لهستان مقابل هم قرار گرفتند که در پایان نود دقیقه تلاش به تساوی بدون گل رضایت دادند. گوتزه که در این بازی هم از ابتدا به زمین رفته بود، در مصاحبه‌ای به سوالات متعدد درمورد این تورنمنت پاسخ داد.


ماریو! تمرکز شما در دیدار مقابل لهستان روی کار دفاعی بود؟
-ما به عنوان تیم خیلی خوب دفاع کردیم و فکر کنم اجازه ندادیم هیچ شوت مستقیمی به سمت دروازه‌مان شلیک شود. ما چندین موقعیت داشتیم اما شاید می‌بایستی چند موقعیت دیگر هم به دست آوریم. بهرحال در پایان یک امتیاز از آن خود کردیم که خیلی هم بد نیست. هنوز می‌توانیم تیم اول گروه شویم، هدفمان همین است.


یک بار دیگر در جایگاه نهم زمین قرار داده شدی. آن جلو برایت چه پیچیدگی‌هایی داشت؟
-اساسا همواره کار سختی است، مخصوصا مقابل حریفی که خیلی در عمق قرار می‌گیرد و با ده بازیکن به دفاع می‌پردازد، آنگاه فضاها تنگ‌تر و تنگ‌تر به نظر می‌رسند. من سعی می‌کنم فضاها را پیدا کرده و به آنها نفوذ کنم. این وظیفه‌ای است که دارم و تقریبا هم به خوبی از عهده‌اش برآمدم.

  

اما گاهی که این شرایط منجر به این شود که توپ‌های زیادی به دستت نرسد، ناامیدکننده نیست؟
-من در نیمه نخست سرزنی کردم. علاوه بر آن در نیمه دوم هم موقعیت بسیار خوبی داشتم که اگر کمی بهتر شوت زده بودم، نتیجه جور دیگری می‌شد. برای اینکه که سعی کنم فضاهایی را برای بازیکنانی که به میانه زمین می‌آیند به وجود آورم، کار کردن با توپ در شرایط مذکور برایم سخت است. به همین دلیل تلاش می‌کردم با عوض کردن جایم به هر نحوی شده در جریان بازی باقی بمانم.


ایده بازی مانشافت چه بود؟ می‌خواستید کنترل‌شده‌تر از دیدار مقابل اوکراین بازی کنید؟
-مسلما. هدف ما این بود که مالکیت توپ بیشتری داشته باشیم، حریف را به دوندگی بیشتری وادار کنیم و گاهی هم به عمق بزنیم که البته وقتی حریف در محوطه جریمه خودش اتراق کرده باشد خیلی دشوار است؛ آن موقع دیگر عمق زیادی باقی نمی‌ماند. با این وجود فکر می‌کنم که ما در خط میانی خیلی خیلی خوب کار کردیم؛ عالی دفاع کردیم و اجازه ضدحمله ندادیم. البته خوب دفاع کردن و مترصد ضدحملات بودن جزو نقاط قوت لهستان است، که در دومی موفق نبودند. از همین رو باید به تیممان از این نظر آفرین گفت. آنچه که به یک سوم دفاعی و خط حمله مربوط می‌شود هم جا برای بهبود دارد.


در نیمه دوم به بال چپ منتقل شدی. بین دو نیمه لوو چه حرفی در اینباره زده بود؟
-ایده این بود که از فضاهای بین خطوط یعنی بین دفاع و هافبک استفاده کنیم. طبعا وقتی زنجیره چهار نفره اینقدر فشرده به هم چسبیده‌اند کار سخت است.

  

مقابل ایرلند هم ماجرای متفاوتی در انتظارتان نخواهد بود.
-دقیقا. آنجا باید بگردیم و راه حل پیدا کنیم. ما مسلما می‌خواهیم گل بزنیم. اما در همه بازی‌های این جام ملت‌ها دیده شد که گل زدن دشوار است. همه تیم‌ها خوب دفاع می‌کنند و بازی‌ها به هم نزدیکند. حالا ما هم این را حس کرده‌ایم.


ایرلند شمالی را چطور می‌بینید؟
-سخت است. بهر حال جوری خواهد بود که آنها باز هم در عمق خواهند ایستاد و ما مالکیت زیادی بر توپ خواهیم داشت. باید رو به بیرون منطقی‌تر بازی کنیم و از فضاها بهره ببریم.


آیا اینکه شما اخیرا دو بار مقابل تیم‌های دفاعی بازی کرده‌اید، می‌تواند برای بازی آتی‌تان مزیت محسوب شود؟
-مسلما می‌دانیم چه در انتظار ماست. اما بازی آسانی نخواهد شد، اگر دوباره ده بازیکن در منطقه یک‌شانزدهم به دفاع مشغول شوند.


انتظار شخص شما از جام ملت‌ها چیست؟
-در وهله اول اینکه بازی‌هایمان را ببریم. خودم که طبیعتا دوست دارم گلزنی کنم، اگر در چند موقعیت مدیریت بهتری از خود نشان دهیم می‌توانیم گل بزنیم. ما بازی برابر ایرلند شمالی را خواهیم برد و به عنوان تیم نخست بالا خواهیم رفت.
 

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد