وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

گام دوم در یورو 2016: آلمان - لهستان

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، دو تیم برنده در دور اول، امشب برای تثبیت صدرنشینی و مسجل کردن صعودشان در گروه سوم به مصاف هم می روند. 

 

آلمان و لهستان که توانستند در دور نخست رقبای خود را شکست دهند، اکنون تنها به علت تفاضل گل در رتبه های اول و دوم گروهشان قرار دارند و تیم برنده ی این دیدار می تواند گام بلندی به سوی دور حذفی تورنومنت بردارد. آلمان و لهستان که به پیش از شروع هم به عنوان مدعیان اصلی این گروه شناخته می شدند، ساعت 23:30 دقیقه با هم دیدار می کنند.

شرایط تیم ها

آلمان

ژرمن ها مطابق انتظار تورنومنت را با برد شروع کردند تا رکورد بی شکستی شان در دیدار نخست یورو پابرجا بماند. این تیم در رقابت های روم خود در دور گروهی نیز آمار خوبی دارد به طوری که 6 برد، دو شکست و یک تساوی در بازی دوم خود به دست آورده است. در آلمان شرایط باستین شواین اشتایگر و متس هوملز اگرچه بهتر از قبل شده است، ولی حضورشان در ترکیب اصلی تیم هنوز هم قطعی نیست.

لهستان

تیم لهستان که در دور مقدماتی همین آلمان را شکست داده، نتایج راضی کننده ای در مصاف های دوستانه اش پیش از یورو به دست آورده است. لوا و یارانس 4 برد(1-0 صربستان، 5-0 فنلاند، 4-2 ایسلند، 3-1 چک) یک تساوی(0-0 لیتوانی) و 1 شکست(2-1 هلند) در مصاف های آماده سازی خود داشته اند. نکته ی جالب این دیدار رویارویی لواندوفسکی با هم تیمی هایش در بایرن می باشد که در این بین نبرد او با مانوئل نویر، می تواند بسیار دیدنی باشد. در تیم لهستان هم وضعیت شزنی چندان مشخص نیست و احتمال حضور گلز ذخیره ی تیم در بازی امشب وجود دارد. لهستان برای سومین بار در یورو حاضر می شود که در هر دو دوره ی قبلی این تیم در دور گروهی حذف شده است. لهستان دو تساوی 1-1 در مصاف دوم خود در دو دوره ی گذشته کسب کرده است.

مصاف های رو در رو

آلمان و لهستان تا کنون 20 بازی با هم انجام داده اند که 12 دیدار آن دوستانه بوده است. در دیدارهای دوستانه آلمان ها 8 برد و 4 تساوی کسب کرده اند.

اما در دیدار های رسمی این دو تیم یک بار در یورو(2008)، سه بار در جام جهانی (2006،1978،1974) و چهار بار هم در رقابت های انتخابی یورو(2016 و 1972). در  جام جهانی آلمان 2 برد و یک تساوی و در یورو هم یک برد برابر لهستان به دست آورده است. تنها شکست ژرمن ها برابر این رقیب به مسابقات انتخابی یورو 2016 باز میگردد که 2-0 مغلوب لهستان شدند. در سه دیدار دیگر این دو تیم در رقابت های انتخابی یورو، آلمان دو برد و یک تساوی داشته است.

لهستان همواره رقیبی خوش یمن برای ژرمن ها بوده است. آلمان در یورو 2008 که با این تیم هم گروه بود در نهایت به فینال رسید و در جام جهانی جهانی 1974 و 2006 هم که با این تیم هم گروه بوده است یک قهرمانی و یک مقام سومی به دست آورده است. همچنین در سال 1972 که آلمان و لهستان با هم در دور انتخابی یورو مصاف دادند، در نهایت ژرمن ها قهرمان آن تورنومنت شدند.

چهره های شاخص
◦گرد مولر با زدن سه گل بهترین گلزن دیدار های بین این دو تیم است.
◦در بین بازیکنان فعلی، لواندوفسکی از لهستان و گوتزه و پودولسکی از آلمان با زدن دو گل بهرتین آمار را  دارند.
◦لوکاس پودولسکی با 5 بازی، بیشترین حضور را در دیدارهای بین این دو تیم داشته است. در آن سو ماچک ریبوس با 4 حضور رکورد دار است.
◦گوتزه و پودولسکی به همراه گرد مولر و ویلوفسکی، تنها بازیکنانی هستند که موفق به زدن دو گل در دیدارهای این دو تیم می شوند.
◦آرکادیوژ میلیک بایکن فعلی تیم لهستان، جوانترین بازیکن این کشور است که در برابر آلمان به میدان رفته(20 سال)
◦دیدراهای بین انی دو تیم کارت قرمز مستقیم نداشته است اما Radoslaw Sobolewski و Arkadiusz Głowacki با دریافت دو کارت زرد اخراج شده اند.

ترکیب احتمالی

آلمان:

نویر، هوودس، بواتنک، هوملز( موستافی)، هکتور،خدیرا، کروس،مولر، اوزیل، دراکسلر، گوتزه(شواینی)

لهستان:

فابیانسکی، پیژک،گلیک،پازدان،یرژیک، کریچوویاک،مازینسکی،بلاژیکوفسکی،کاپوستا، میلیک،لوامدوفسکی

 

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد