وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

ده برنده اخیر جایزه برترین بازیکن سال فوتبال آلمان؛ 2016 چه کسی مدعی است؟

جایزه برترین بازیکن سال فوتبال آلمان به کسی تعلق می گیرد که در طول یک فصل از رقابت های بوندسلیگا بیشترین تاثیر و درخشش را داشته باشد، البته عملکرد خوب در لیگ قهرمانان اروپا و بازی های ملی نیزمی تواند در انتخاب برترین بازیکن سال فوتبال آلمان تاثیرگذار باشد.  


جایزه برترین بازیکن سال فوتبال آلمان عنوانی است که از سوی اعضای اتحادیه خبرنگاران ورزشی آلمان با همکاری مجله معتبر Kicker اهدا می شود و در حقیقت با ارزش ترین جایزه فردی است که به بازیکنان شاغل در بوندسلیگا تعلق می گیرد. در لیست بازیکنان دریافت کننده چنین جایزه ای اسامی بسیار بزرگی به چشم می خورد و این یادداشت به معرفی ده بازیکن برتر فوتبال آلمان که چنین جایزه ای را در ده سال اخیر در یافت کرده اند، می پردازد. اما سال 2016 چه کسی شایسته دریافت چنین عنوان معتبری است؟

یک- 2006 / میروسلاو کلوزه - وردربرمن:

برترین گل زن تاریخ رقابت های جام جهانی توانست در فصل 2005/06 با نشان دادن عملکردی درخشان در تیم وردربرمن به عنوان برترین بازیکن سال فوتبال آلمان برگزیده شود، در این فصل وی موفق به ثمر رساندن 25 گل و ارسال 14 پاس منجر به گل در تیم وردربرمن شد، یک سال بعد از چنین اتفاقی کلوزه به بایرن مونیخ پیوست.

دو- 2007/ ماریو گومز – اشتوتگارت:

ماریو گومز مهاجم تیم اشتوتگارت در سال 2007 عنوان برترین بازیکن سال فوتبال آلمان را به خود اختصاص داد، در حقیقت گومز در فصل 2006/07 با به ثمر رساندن 14 گل و ار سال 7 پاس منجر به گل تاثیر فوق العاده ای در قهرمانی غافلگیرکننده اشتوتگارت در رقابت های بوندسلیگا داشته است. وی نیز دو سال بعد با قراردادی به ارزش سی میلیون یورو به بایرن مونیخ پیوست. در این فصل وی با درخششی که در تیم بشیکتاش ترکیه به نمایش گذاشته، بار دیگر بعد از چندین سال دوری به تیم ملی آلمان دعوت شده است.

سه- 2008 / فرانک ریبری – بایرن مونیخ:

سال 2008 فرانک ریبری ستاره فرانسوی بایرن مونیخ در اولین فصل حضور خود در بوندسلیگا موفق به دریافت جایزه برترین بازیکن سال فوتبال آلمان شد، وی که در سال 2007 با قراردادی به ارزش 25 میلیون یورو از تیم المپیک مارسی خریداری شده بود، خیلی سریع توانست با عملکرد خیره کننده خود نه تنها به یکی از ستون های بایرن مونیخ بلکه به یکی از محبوب ترین بازیکنان سکوهای آلیانس آره نا تبدیل شود.

چهار- 2009 / گرافیت – وولفسبورگ:

در فصل 2008/09 تیم وولفسبورگ توانست به صورت غافلگیرکننده ای اولین عنوان قهرمانی خود در تاریخ رقابت های بوندسلیگا را تجربه نماید و گرافیت مهاجم برزیلی گرگ ها با به ثمر رساندن 28 گل و ارسال 7 پاس منجر به گل تاثیر فراوانی در کسب چنین افتخاری داشت. عملکرد فوق العاده گرافیت در پیروزی خیره کننده 5:1 مقابل بایرن مونیخ از رقابت های آن فصل، هنوز در ذهن دوستداران فوتبال آلمان و بوندسلیگا مانده است. در پایان فصل نیز گرافیت به شایستگی به عنوان برترین بازیکن سال فوتبال آلمان برگزیده شد.

پنج- 2010 / آرین روبن – بایرن مونیخ:

در فصل 2009/10 آرین روبن با قراردادی به ارزش 24 میلیون یورو از رئال مادرید به بایرن مونیخ پیوست و در اولین فصل حضور خود در آلیانس آره نا با به ثمر رساندن 16 گل و ارسال 7 پاس منجر به گل نقشی بسیار تعیین کننده در کسب دو گانه توسط بایرن مونیخ داشت، همچنین نقش آرین روبن در حضور مونیخی ها در فینال لیگ قهرمانان اروپای آن فصل نیز هرگز قابل چشم پوشی نمی باشد. چنین عملکرد درخشانی سبب گردید که جایزه برترین سال فوتیال آلمان در آن سال به این ستاره هلندی تعلق گیرد.

شش- 2011 / مانوئل نویر – شالکه 04:

مانوئل نویر سنگربان ملی پوش آلمانی در آخرین فصل حضور خود در جمع آبی های پادشاهی نشان داد که از چه قابلیت های فراوانی برخوردار است، به طوری که مونیخی ها در تابستان سال 2011 برای جذب وی حاضر به پرداخت مبلغی در حدود سی میلیون یورو گردیدند. نویر در فصل 2010/11 با شالکه موفق به کسب عنوان قهرمانی رقابت های DFB Pokal گردید و همچنین به صورت غافلگیرکننده ای حضور با این تیم در مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان را نیز تجربه کرد. در پایان فصل به دلیل عملکرد درخشان نویر در موفقیت های شالکه عنوان برترین بازیکن سال فوتیال آلمان نیز به وی تعلق گرفت.

هفت- 2012 / مارکو رویس – مونشن گلادباخ:

جایزه برترین بازیکن سال 2012 فوتبال آلمان به مارکو رویس بازیکن تاثیرگذار مونشن گلادباخ تعلق گرفت، رویس در فصل 2011/12 با به ثمر رساندن 18 گل و ارسال 12 پاس منجر به گل فوق العاده ظاهر شد و توجه بسیاری از تیم هی مطرح اروپایی را به خود جلب نمود، در پایان فصل اما وی ترجیح داد با قراردادی به ارزش 17.1 میلیون یورو به دورتموند باشگاه سابق خود بپیوندد.

هشت- 2013 / باستین شواین اشتایگر – بایرن مونیخ:

شواین اشتایگر استرانژیست بزرگ مونیخی ها در سال 2013 عنوان برترین بازیکن سال فوتبال آلمان را به خود اختصاص داد، کاپیتان تیم ملی فوتبال آلمان که هم اکنون با منچستریونایتد قرارداد دارد، در فصل 2012/13 عملکرد کم نظیری از خود به نمایش گذاشت و در حقیقت کارگردان اصلی مونیخی ها در فتح تنها سه گانه تاریخ باشگاه بایرن مونیخ بود.

نه- 2014 / مانوئل نویر – بایرن مونیخ:

سال 2014 را می بایست سال مانوئل نویر دانست، سنگربان بایرن مونیخ در ای سال به عنوان برترین ورزشکار سال اروپا و حتی جهان برگزیده شد و توانست عنوان برترین بازیکن سال فوتبال آلمان را نیز به خود اختصاص دهد. بی تردید اما بیشترین موفقیت نویر در این سال فتح رقابت های جام جهانی برزیل با مانشافت بوده است، عنوانی که سبب شد حتی وی به عنوان سومین بازیکن برتر سال فوتبال دنیا نیز انتخاب گردد.

ده- 2015 / کوین دی بروین – وولفسبورگ:

در سال 2015 باز هم بازیکنی از وولفسبورگ عنوان برترین بازیکن سال فوتبال آلمان را به خود اختصاص داد، کوین دی بروین بلژیکی در فصل 2014/15 برای گرگ ها با به ثمر رساندن 10 گل و ارسال 21 پاس منجر به گل فوق العاده ظاهر گردید و در کسب عنوان نایب قهرمانی این تیم در بوندسلیگا و همچنین فتح رقابت های DFB Pokal توسط وولفسبورگ تاثیری بی نظیر داشت. در نهایت در تابستان 2015 منچسترسیتی توانست دی بروین را با پیشنهادی 74 میلیون یوروی جذب نماید.

یازده – 2016 / ؟ :

در فصل جاری تنها سه کاندیدا برای کسب عنوان برترین بازیکن سال فوتبال آلمان قابل تصور است، روبرت لواندوفسکی و توماس مولر از بایرن مونیخ به عنوان مدعیان اصلی برگزیده شدن به چنین عنوانی مطرح هستند و پیر امریک آوبامیانگ از دورتموند نیز دیگر مدعی جدی در این زمینه به حساب می آید. این سه بازیکن علاوه بر تاثیرگذاری فراوانی که در تیم های خود داشته اند صدر جدول برترین گل زنان بوندسلیگا را نیز به خود اختصاص داده اند.البته نباید فراموش گردد که درخشش احتمالی هر یک از بازیکنان تیم ملی آلمان در رقابت های یورور نیز می تواند در ایت زمینه تاثیرگذار باشد.

به قلم Patrick Krull از وب سایت Ftbpro Deutschland

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد