وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

آنچلوتی در مقایسه با گواردیولا چه تغییراتی در بایرن مونیخ به وجود خواهد آورد؟

باشگاه بایرن مونیخ به شدت در حال بازسازی کادر خود بر طبق معیارهای کارلو آنچلوتی است، چون برای این سرمربی ایتالیایی در قیاس با پپ گواردیولا موضوعاتی دیگر اهمیت بیشتری دارند. 

 

Adios, Pep و Benvenuto, Carlo (خداحافظی با پپ و خوش آمدگویی به کارلو) در راس برنامه های باشگاه بایرن مونیخ بعد از اتمام رقابت های یورو 2016 در کشور فرانسه قرار گرفته است. اما کارلو آنچلوتی از هم اکنون با قطعی نمودن جذب بازیکنانی نظیر متس هوملس و رناتو سانچز و همچنین تماس تلفنی با ماریو گوتسه در مونیخ خبرساز شده است، اما با آمدن کارلو آنچلوتی در قیاس با پپ گواردیولا چه تغییراتی در بایرن مونیخ قابل تصور خواهد بود، هر چند این سرمربی ایتالیایی خود مدعی شده که به دنبال ایجاد تغییرات گسترده در مونیخ نخواهد بود؟

رفتار شخصی

پپ گواردیولا هرگز باشگاه بایرن مونیخ را درک نکرد و بازیکنان و هواداران این باشگاه نیز نتوانستند هرگز با این سرمربی اسپانیایی ارتباطی گرم برقرار نمایند، این انتقادات و اتهامات از جمله موارد مهمی است که حتی بزرگان و اسطوره های باشگاه بایرن مونیخ نظیر اوتمار هیتسفلد و لوتار ماتئوس به پپ گواردیولا در روزهای اخیر وارد نموده اند.

بی تردید گواردیولا از لحاظ تاکتیکی تغییرات مثبت زیادی را در بایرن مونیخ به وجود آورده است، اما وی در به دست آوردن قلب های هواداران مونیخی هرگز موفق نبوده است، کارلو آنچلوتی اما با توجه به خوی ایتالیایی که دارد می تواند رابطه ای گرم تر با مونیخی ها برقرار کند و در حقیقت می توان مدعی شد که چنین شخصیت هایی می توانند از محبوبیت و مقبولیت بیشتری در مونیخ برخوردار باشند.کافوی برزیلی که پنج سال تمام در میلان زیر نظر آنچلوتی حضور داشته است در مورد وی می گوید:

“آنچلوتی سرمربی بزرگی است که از روحیه پیروزی طلبانه فوق العاده ای برخوردار است. وی همواره سیستمی پر بازده و کارآمد برای تیم خود در نظر می گیرد و به همین دلیل می توان انتظار داشت که وی در مونیخ به موفقیت دست یابد.
 

سیستم بازی

کارلو آنچلوتی در زمان حضور خود در رئال مادرید با توجه به کادری که در اختیار داشت از سیستم تهاجمی 3-3-4 بهره برد، اما به طور معمول این سرمربی ایتالیایی استفاده از چیدمان کلاسیک 2-4-4 یا1-3-2-4 را ترجیح می دهد. آنچلوتی اما تا کنون به یک دفاع زنجیره سه نفره در ترکیب خود اعتماد ننموده و به همین دلیل برخی از کارشناسان وی را به عنوان یک سرمربی محافظه کار می شناسند، اما در رد نظر این منتقدین می توان ادعا کرد که وی مربی مصلحت گرایی است که بیشتر بر اساس داشته های خود تصمیم می گیرد و سیستم تیم را بر قابلیت های بازیکنان خود منطیق می سازد.

بازیکنی که بتواند موفقیت را برای کارلو آنچلوتی به ارمغان بیاورد، بیشترین اعتماد را از سمت وی احساس خواهند نمود، برای نمونه در زمان حضور آنچلوتی در میلان بازیکنانی نظیر گنارو گاتوزو و فیلیپو اینزاگی از جایگاه ویژه ای نزد این سرمربی ایتالیایی برخوردار بودند، با وجود اینکه این دو از بازیکنان بسیار بزرگ و فوق العاده تاثیرگذار تیم محسوب نمی گردیند، در حقیقت این دو بازیکن برای آنچلوتی ضمانتی برای موفقیت محسوب می شدند و به همین دلیل همواره از اطمینان سرمربی خود برخوردار بوده اند.

از سوی دیگر کارلو آنچلوتی نسبت به پپ گواردیولا علاقه چندانی نسبت به آزمایش سیستم های متفاوت بر روی تیم خود ندارد، برای نمونه پپ گواردیولا در فصل اخیر با نه ترکیب کاملا متفاوت مونیخی ها را روانه میدان کرده است، این سرمربی اسپانیایی همچنین در طول بازی بارها سیستم بازی تیم خود را تغییر داده، مسئله ای که در دوران مربی گری آنچلوتی به مراتب کمتر دیده شده است.

کادر تیم

از جذب هوملس و سانچز در یک روز به عنوان نمایش قدرت بایرن مونیخ به رقبای اروپایی خود یاد شده است و به این ترتیب آنچلوتی می تواند از کادری تقویت شده در مونیخ برای فصل آتی برخوردار شود، به نظر می رسد سران مونیخی در تابستان یک مدافع کناری دیگر نیز به کادر خود بیفزایند و دانیل کاراواخال از رئال مادرید گزینه مورد علاقه آنها محسوب می گردد، هر چند آنچلوتی در روزهای اخیر در گفتگویی احتمال فعالیت بیشتر مونیخی ها در بازار نقل و انتقالات را نفی کرده است. همچنین اگر ماریو گوتسه در مهلت نقل و انتقالات تابستانی پیش رو مونیخ را ترک نماید، باشگاه به بازیکنی دیگر در فاز تهاجمی خود نیاز خواهد داشت. اتفاقی که با توجه به اظهارت اخیر گوتسه مبنی بر تمایل به ماندن در مونیخ،‌ بعید است روی دهد. با این تفاسیر فابیو کاپلو سرمربی سابق آنچلوتی در میلان گزینش وی به عنوان سرمربی جدید بایرن مونیخ را انتخابی کاملا درست ارزیابی کرده است:

“آنچلوتی همواره سعی می کند آرام بماند و خونسردی خود را حفظ کند، وی تا کنون با ستارگان زیادی کار کرده و سرمربی کاملی برای بایرن مونیخ است،  از نظر من نیز وی بهترین است.
 

کارلو آنچلوتی در مدت بیست سال مربی گری خود سه مرتبه قهرمان لیگ های مختلف شده و سه مرتبه نیز لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرده است و در حقیقت وی را می توان مرد لحظات بزرگ دانست. مونیخی ها نیز چنین انتظاری از وی دارند، آنچلوتی باید بتواند قهرمانی مقتدارنه ای را در بوندسلیگا برای بایرن مونیخ به ارمغان بیاورد، در رقابت های سری آ، میلان آنچلوتی در اغلب مواقع عقب تر از یوونتوس و اینترمیلان قرار می گرفت و در رقابت های لالیگا نیز رئال مادرید وی پایین تر از بارسلونا و حتی اتلتیکومادرید قرار داشته است، اما ر رقابت های اروپایی در بیشتر مواقع تیم های این سرمربی ایتالیایی خوش درخشیده اند.

بی تردید در بوندسلیگا لغزشی کوچک از سوی بایرن مونیخ با هدایت آنچلوتی هرگز بخشیده نخواهد داشت و در سطح اروپا نیز این انتظار از وی وجود خواهد داشت که بعد از اتمام دوران کمال گرایی پپ گواردیولا، وی بتواند با مصلحت گرایی خویش مونیخی ها را به افتخار به یاد ماندنی و درخشانی برساند.

به قلم Martin Volkmar از وب سایت آلمانی Sport1

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
محمد پنج‌شنبه 20 خرداد 1395 ساعت 13:51 http://http:/

امیدوارم با بایرن به یک سه گانه شیک سال دیگه برسه

حسین ر. جمعه 21 خرداد 1395 ساعت 02:14

با اومدم انجلوتی یه دفاع خیلی مستحکم داریم
این بزرگترین تغییر خواهد بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد