وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

فیلیپ لام در صحبت با کرگر: همه رازهای بازی برای گواردیولا را به تو نمی گویم

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، مدافع بزرگ آلمانی ها، از برنده شدن سیر نشده است.   

جیمی کرگر در آستانه دیدار فینال جام حذفی آلمان مقابل دورتموند، به مونیخ سفر کرد و صحبتی دوستانه با فیلیپ لام کاپیتان بایرن مونیخ داشت. صحبت های این دو مدافع که هرکدام یک بار سابقه قهرمانی اروپا را دارند، به گزارش دیلی میل می خوانید. فیلیپ لام یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال آلمان است. او هجده جام با بایرن مونیخ بالای سر برده (پیش از بازی شب گذشته) و این را باید به قهرمانی جام جهانی در سال 2014 با تیم ملی آلمان اضافه کرد.

جیمی کرگر به آلمان رفت تا در آستانه دیدار فینال DFBpokal مصاحبه ای با مدافع/هافبک هالیوودی ها انجام دهد. در این مصاحبه لام به جز صحبت در خصوص پپ گواردیولا، توضیح داد که چرا به عنوان یکی از بهترین های جهان در دهه سال اخیر، می خواهد در دو سال آینده بازنشست شود.

لام: یک جایی باید آن را تمام کرد. باید برای آن آماده شوم و برای همین 2018 را انتخاب کرده ام. در آن زمان 35 دارم و می خواهم بازنشست شوم. تو هم در 35 سالگی کار را تمام کردی، اینطور نیست؟

کرگر: درست است. می خواهی پیش از آنکه باشگاه از تو بخواهد، خودت کناره گیری کنی. اما تا آنجا، روزهای زیادی را از سر گذرانده ای. برایم بگو که پست دفاع کناری در این سال ها چه تفاوت هایی کرده است.

لام: فوتبال به طور کامل تغییر کرده است. به تیم ها نگاه کن و می بینی که چطور تعداد هافبک ها در زمین زیاد شده است. دیگر خبری از مدافعان کناری کلاسیک نیست.

کرگر: پپ به انگلستان می آید و از این رو، بازی های زیادی از بایرن دیده ایم. همیشه با ژابی در ارتباطم. باید پست دفاع کناری/هافبکی که در آن بازی می کردی را درک می کردم. هرگز چیزی مانند آن را ندیده بودم. تو و دیوید آلابا به مرکز می آیید، پیش می روید و بعد تا یک وینگر بک عقب می روید.

لام: تمام رازها را به تو نمی گویم! اما یک مربی باورنکردنی داریم که از نظر تاکتیک ها، در سطح دیگری است. پیش آمده که وینگر بازی کنم اما در این فصل بیشتر هافبک میانی یا دفاع راست بوده ام. این موضوع بستگی به این رقیب داشت.

کرگر: پپ گفته که تو باهوش ترین بازیکنی هستی که تاکنون داشته است.

لام: ترکیبی از هر دو. همیشه نقش تاکتیک ها را می دانستم. در درجه دوم جثه کوچکی دارم و همیشه نیاز داشتم که حقه های بیشتری یاد بگیرم. پپ کاری کرد که موضوع راحت تر و لذت بخش تر شود و از من در خط میانی استفاده کرد. این چشم اندازی جدید به من داد.  از نظر درک تاکتیک ها. این چیزی در ذات تو به عنوان یک بازیکن است اما این موضوعی که پپ آن را تسریع بخشیده است.

کرگر: بازی در خط میانی را چطور دیدی؟

لام: عالی، عالی! برای ده سال در دو سمت خط دفاعی بازی کرده بودم و تغییر پست به شما یاد می دهد که بدانید چطور می توانید از هر موقعیتی موفق بیرون بیایید. دیدگاهی دیگر داشتن با بازی در خط میانی، اتفاق بسیار خوبی بود. این باعث شد که از تجربه ام بیشتر استفاده کنم.

کرگر: بازی را با دوره ای قرضی در اشتوتگارت آغاز کردی و سایر دوره بازی را در بایرن بوده ای. می دانم که در سال 2008 بارسا قصد خرید تو را داشت. چقدر به این انتقال نزدیک شدی؟

لام: فرانک ریکارد هنوز مربی تیم بود اما اگر قرارداد را امضا می کردم، می توانستم پپ را با عنوان مربی داشته باشم. این تنها مرتبه ای در زندگی ام بود که گفتم چه می شد اگر... و بله نزدیک به انتقال بودم.

کرگر: همیشه برای لیورپول بازی کردم و هرگز به ترک باشگاه فکر نکردم. چه چیزی باعث شد که لالیگا یا لیگ برتر یا ایتالیا را امتحان نکنی؟

لام: دوازده سال داشتم که به اینجا آمدم. همیشه به این فکر می کردم که چه می شد اگر به باشگاهی دیگر می رفتم و برای قهرمانی اروپا تلاش می کردم. این را نخواستم و با باشگاه و هم تیمی هایم باقی ماندم. بزرگ شدم و به قهرمانی اروپا هم رسیدم. این بزرگترین هدف من بود.

کرگر: پس نمی شود که از تو بخواهم به یورگن کلوپ در لیورپول بپیوندی؟

لام: [با خنده] نه این بار! با حضور کلوپ بازی های بیشتری را از لیگ برتر می بینم. ژابی آلونسو مرتب تعریف می کند که چه اتمسفر فوق العاده ای در آنجا و به خصوص در آنفیلد وجود دارد اما من جایی نمی روم.

کرگر: برای چهارمین بار پیاپی بوندسلیگا را به دست آوردید. این اتفاق هرگز در آلمان رخ نداده بود. سه مرتبه از این جام ها زیر نظر پپ بوده است. دوره او بدون بردن لیگ قهرمانان چطور ارزشیابی می شود.

لام: در انگلستان شاید این اتفاقی بزرگ نباشد اما در آلمان حضور یک مربی در سه سال پیاپی در یک باشگاه -صرفنظر از جام ها- خود یک موفقیت است. او سه بار قهرمان آلمان شد و دومین دبل را در این فصل داشت. هر سال به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسده ایم. دلمان  قهرمانی را می خواست اما موفقیت او شگفت انگیز بود. او از سطحی دیگر است.

کرگر: آیا فقط باید بنا بر جام ها او را قضاوت کرد؟ منظورم این است آیا سبک بازی و تمرینات آنطور بود که انتظارش را می کشیدی؟ تمرینات را دیدم و باید بگویم سطح و فشار تمرینات، قابل ذکر است. آیا به عنوان بازیکن چیزی از او یاد گفتی. 

لام: همیشه با جام ها قضاوت می شوید اما او بازیکنان را با تفکرات و تاکتیک هایش به سطحی دیگر می برد. او شیوه ای متفاوت برای هر بازی دارد. او حتی به من که سی سال دارم کمک کرد تا پیشرفت کنم. درست می گویی، پپ فراتر از جام هایی بود که برنده شد.

کرگر: با یوپ هاینکس سه گانه را به دست آوردید، این چه قدر افتخار بزرگی بود؟ آن هم زمانی که اقتدار دورتموند با کلوپ را از سر گذارندید و بعد فینال لیگ قهرمانان مقابل چلسی از راه رسید.

لام: اینجا وقتی دو سال قهرمان نشوید، مردم سوال پرسیدن را شروع می کنند. فینالِ  مونیخ و جام حذفی را به دورتموند باختیم و در موقعیتی حساس بودیم. همه این ها کمک کرد که بتوانیم دورتموند (را در فینال لیگ قهرمانان) شکست دهیم. احساس بسیار خوبی بود، بی تردید.

کرگر: به این خاطر بهترین بازیکنان دورتموند را خریدید؟ اول ماریو گوتسه، بعد روبرت لواندوفسکی و حالا متس هوملس.

لام:  [با خنده] بازیکن بسیار خوبی است. اگر تاریخ اخیر را ببینید، می بینید که به طور حداقل به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسیده ایم. اینطور است که بهترین بازیکنان را ترغیب می کنیم. پول هم بخشی از قضیه است اما چشم انداز موفقیت در اروپا وجود دارد. در سال های گذشته به طور مداوم در جمع 4 تیم برتر اروپا بوده ایم.

کرگر: فریتز والتر، فرانتس بکن باوئر، لوتار ماتئوس و فیلیپ لام. 4 کاپیتان آلمانی قهرمان جهان. آیا احساس خوبی دارد؟

لام:  [با خنده] بد نیست، اصلا بد نیست!

کرگر: چطور با خواسته های متفاوت یواخیم لو و پپ در بایرن و تیم ملی کنار می آمدی.

لام: در تیم ملی، زمان زیادی برای تاکتیک کنار هم ندارید. می دانی که چطور است. نظم کمتری وجود دارد اما بله از این تفاوت لذت می بردم. وقتی باستین شواین اشتایگر و سامی خدیرا مصدوم شدند برای نخستین بار به خط میانی رفتم.

کرگر: فشار زیادی در برزیل روی شما بود؟ از 1990 قهرمان نشده بودید که زمانی زیاد است اما نه به بلندای انگلستان! اما این احساس بود که باید جام را کسب کنید.

لام: انتظارات زیادی وجود داشت. تیم جوان خوبی داشتیم که حضور بازیکنان با تجربه را کنار خود داشتند. افرادی که حضور در جمع 4 تیم برتر جام را در کارنامه خود داشتند. فشار ها مثبت بود. احساس فوق العاده ای بود که برای مردم، برای قهرمانی می جنگیدیم. می دانستم که آخرین مرتبه ای بود که پیراهن آلمان را بر تن می کردم.

کرگر: با پسرم به فینال رفتیم. همیشه در بازی های بزرگ به بازیکنانی فکر می کنم که فشار کمتری روی آن هاست و تغییر به وجود می آورند: ماریو گوتسه که گل زد. اما گونزالو هیگواین در سمت مقابل، فرصتی عالی را از دست داد.

لام: درست است. لیونل مسی هم شانس خوبی در نیمه دوم داشت اما ضربه اش به بیرون رفت. حتی مقابل الجزایر بازی به وقت اضافه کشید و کار سختی داشتیم.

کرگر: صحبت هایی بود که آلمان در یورو دوباره تو را دعوت کند. آیا آن را می پذیری؟ اگر برنده شوی، مجموعه ات کامل می شود.

لام: نه قطعا. به باربکیو و نوشیدنی برای دیدن بازی ها از تلویزیون فکر می کنم.

کرگر: برنامه خوبی به نظر می آید. کدام تیم برنده می شود.

لام: آلمان قدرت اصلی است اما باید شروع خوبی داشته باشند. فرانسه، بلژیک و اسپانیا هم هستند. و شاید انگلستان.

کرگر: وقتی گفتی انگلستان، خندیدی! کدام افتخار بزرگتری بود؟ جام جهانی یا سه گانه؟

لام: انتخاب سختی است. لیگ قهرمانان را با بازیکنانی که با هم رشد کرده بودیم بالا بردیم. شگفت انگیز بود. مانند یک خانواده بودیم. افراد حاضر در تیم ملی را به تناوب طی ده سال می بینید. اما می توانید بهترین در جهان باشید و این بزرگترین افتخار در جهان فوتبال است. از نظر احساسی، سخت است که انتخاب کنم.

کرگر: پپ به انگلستان می آید. بازیکنان من سیتی باید به چه چیزهایی عادت کنند؟ فکر می کنی که او با تعداد بازی ها در انگلستان به مشکل می خورد؟ تمرینات برای او اهمیت بسیاری دارند.

لام: اول از همه یاد می گیرند که در پست خود باقی بمانند. جاگیری صحیح در پست در نظر گرفته شده، از نظر پپ بیشترین اهمیت را دارد. از نظر زمان بندی هم آنقدر که ما در لیگ قهرمانان بودیم، همیشه برنامه ای شلوغ داشتیم.  در پیش فصل بستگی دارد که کدام بازیکن ها در باشگاه بمانند و به تیم های ملی بروند. مشکلی بزرگ است اما باور دارم که او وضعیت را سر و سامان می دهد. نگران نیستم. مربی فوق العاده ای است و باور دارم کار بزرگی انجام می دهد.

کرگر: اولین باری که او را دیدی چگونه بود؟ حرف های نخست را در خصوص برنامه هایش یادت هست؟

لام: در پیش فصل 2013 بود. تلفنی حرف زدیم. بسیار تاثیر گذار بود. پس از آن در نخستین کمپ تمرینی که در در حوالی دریاچه گرادا در ایتالیا بود، کار در خصوص  تاکتیک ها شروع شد. حرف های جدیدی بود و احساس می کردم نیاز است که بیشتر با فوتبال آلمان و قدرت هایش آشنا شود.

کرگر: دلت برایش تنگ می شود؟ در ضمن در خصوص کار با کارلو آنچلوتی، خوشبین هستی؟

لام: نمی دانم که دلم تنگ شود. بازیکنانی حرفه ای هستیم که به شرایط عادت می کنیم. از لحظه نخست مرتبا هم بازی ها و مربیان تغییر می کنند. همیشه همینطور است. دوره ای را می گذرانید و به نقطه پایان می رسید. مربی جدید می آید و فردی است که تجربه بسیاری دارد و قهرمان اروپا شده است. کار با او را مطمئنا دوست خواهم داشت.

کرگر: مربیان بزرگ بسیاری داشته ای. آیا راه آن ها را ادامه می دهی؟ به مانند یک مربی مثل پپ یا یک مدیر اجرایی مانند کارل هاینتس رومنیگه؟ در انگلستان، بازیکنان به سمت های اجرایی نمی رسند.

لام: هرگز مربی نخواهم شد. نمی توانم تصور کنم که بیش از زمان بازی و به طور روزانه  کار کنم.  این را در خود نمی بینم. در مورد آینده خبری ندارم. با کسی در باشگاه حرف نزده ام اما مربیگری را قطعا رد می کنم. اما برای بازیکنان مهم است که پس از بازنشستگی هم در باشگاه بماند. کسانی که تجربه زیادی در خصوص باشگاه دارند. در بایرن بازیکنان زیادی در کادر مربیگری یا اجرایی هستند. اینطور باشگاه یکپارچه می ماند.

کرگر: اگر در 2018 کار را تمام کنی، تنها دو شانس دیگر برای قهرمانی اروپا خواهی داشت. اگر با یک مدال قهرمانی کار را تمام کنی، ناراحت خواهی بود؟

لام: این اطمینان را می دهم که قهرمانی دوباره را می خواهم. اما خوشحالم که آنقدر خوش شانس بودم که قهرمان مسابقات شدم. در مورد جام جهانی هم این موضوع اتفاق افتاد. اما به گذشته نگاه نمی کنم. هنوز می خواهم برنده شوم.

منبع

نظرات 11 + ارسال نظر
اصلان حقیقی یکشنبه 2 خرداد 1395 ساعت 17:19

پپ گاردیلا قبل از اینکه یک مربی فنی خوب و عالی است یک مربی با اخلاق و دانش بالایت، من مطمئنم و یقین دارم که دوستانی که در حال حاضر از رفتن اون خوشحال هستند ، قدر آن را ندانستن و از پشیمانی گریه خواهند کرد، با احترام به آقای آنجلوتی ولی باید بگم که دوران بایدن مونیخ کبیر تمام شد و دیگر کبیر نیست و آقای گواردبلا آن را بزرگ کرده است، حالا منجسترسبتی را برید نگاه کنید و حسرت بازیهای روان و تاکتیی را بخورید
فکر گواردیلا مقدس است و خواهد ماند
لطفا با فرهنگ و ادب جواب بدین. البته نسبت به کسایی که ادب خانوادگی دارند حرفی نیست

آلمان یکشنبه 2 خرداد 1395 ساعت 19:25

اینجوری نیست همیشه فوتبال دوران تازه ای شروع خواهد کرد...
۱- اعتقاد دارم در آینده بایرن باز هم یک مدعی همیسگی هست
۲- رفتن گوادیولا اصلا ناراحتی نداره چون فلسفه فوتبال اینه یک مربی میاد با ایده و تجربه جدید وقتی کارش تموم شد نفر دیگه با دیدگاه جدید و همینطور ادامه دارد
۳- اعتقاد دارم دوران آنچلوتی هم ایده عاله چون اون با کوله باری تجربه و تاکتیک و ایده های متفاوت حتما موفق خواهد شد
۴- سال آینده شک نکنید باز بایرن مدعی جام هست

milad14 یکشنبه 2 خرداد 1395 ساعت 20:13

1-دوران بایرن مونیخ کبیر تمام شد!!!!! گواردیولا که تو بارسا کلی جام درو کرد وقتی رفت با رسا با انریکه سه گانه رو گرفت و امسال هم دوگانه به نظر من که بارسای الان قویتره تا بارسای پپ 2-بازی روان وتاکتیکی!!! نه من اصلا اینطور فکر نمیکنم3-البته منم موافقم که گواردیولا تاثیر زیادی تو بازی بایرن گذاشت و نوع بازی بازیکنان رو تا حدودی ارتقا داد

basti 31 4ever یکشنبه 2 خرداد 1395 ساعت 20:50

heheeee ..hala kam munde Bayerno in kachale ...maghz bozorg kone
Bayern hamishe sarvaro bozorg ...ta vaghti ke sarbazaii mesle Neuyer,Lahm,Muller ...vali heif dige raiis nadarim 31
man az daste in Arsalan narahat nistam chon vaghti kabiret pep bashe malume tu nisti ruz o shabesho migzarune vali vaghean motasefam baraye oon kasaii ke khodesho bayerni motaseb midoonan bad milaikanesh...vaghean ke
man khodam tarjih midadam sarmorabi bayern ye almani bashe vali harki biad az in kachale gavcherun behtare

just Bayern یکشنبه 2 خرداد 1395 ساعت 21:31

گواردیولا مربی خوبی بود ولی بدشانسی و یه سری اشتباهات ریز نتونست جام بگیره
ولی قطعا با رفتنش دوران بایرن کبیر تموم نمیشه بایرن همیشه از بهترین های جهانه
والبته آنچلوتی مربی خوبیه و بایرن با اون میتونه سه گانه بگیره

Mehran Germany یکشنبه 2 خرداد 1395 ساعت 23:30

ولی من همچنان معتقدم گواردیولا مربی روزهای سخت نیست و فقط بازیکنانش تاثیرشون رو در نتیجه های بدست اومده میذارن اینو تو بارسا هم نشون داده مقابل اینتر وچلسی یعنی اونجایی که باید با هوش و زکات مربیگری بر تاکتیک مربی حریف غلبه کنه توان انجام اینکار رو ناره اگه برگردیم به بازیهایی که گواردیولا باخته رو برشی کنیم متوجه میشیم که از نظر تاکتیکی تمام اونهارو یه جور واگذار کرده ولی به نظرم انجلوتی مربی کار کشته تریه هر چند همیشه معتقدم تیمهای آلمانی فقط باید مربی آلمانی داشته باشن چون اونها فقط تعصب آلمانها رو میدونین گاهی حتی یه مربی معمولی المانی بهتر از بهترین مربی های جهان نتیجه گرفتن البته هیتسفیلد یه استثناست

یونس یکشنبه 2 خرداد 1395 ساعت 23:32

واقعا پپ مربی بزرگی هست ولی من کارلتو رو بزرگتر میدونم انصافا پپ به هر تیمی ورود کند به ان شخصیت میدهد وتیم پپ ارتقا پیدا میکند از هرلحاظ که نگاه کنید من نیز امیدوارم که کارلتو دوران باشکوه بایرن را ادامه دهد

shabnavard دوشنبه 3 خرداد 1395 ساعت 02:01

سلام
بخشی از بزرگی یک باشگاه به مربیش برمیگرده نه همه اون. بایرن از تدبیر مدیراشه که بزرگ شده. با رفتن گواردیولا چیزی از بایرن کم نمیشه. در ضمن نمیدونم خوشحال باشم یا ناراحت که دیگه آقای اصلان حقیقی طرفدار بایرن نیست، چون میخواد طرفدار منچستر سیتی بشه! دلیلشم مشخصه

فرهود دوشنبه 3 خرداد 1395 ساعت 03:03

پپ گاردیولا عشقه عشق همرا با بایرن جفتشون عالی بودن حیف پپ

پوریا دوشنبه 3 خرداد 1395 ساعت 11:17

پپ تفکرش خوبه ولی جواب نمیده. ی تفکر تو فوتبال جوابگو نیس. باید مثل فرگی متغیر بازی کرد. بایرنم متکی به شخص نیس. زنده باد بایرن

المایرن دوشنبه 3 خرداد 1395 ساعت 14:54

سلام دوستان عزیز
امیدوارم که امثال گواردیولا در فوتبال زیاد شود و مروجان فوتبال چرکی (مورینیو، سیمو نه و ...)
از دنیای فوتبال محو شوند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد