وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

برترین ها و بدترین های بایرن در فصلی که گذشت

کلارک ویتنی، یادداشت نویس وبسایت بلیچر ریپورت اقدام به رتبه بندی بازیکنان بایرن کرده و براساس میزان تاثیر گذاری آن ها روی چهارمین قهرمانی متوالی باواریایی آنها را دسته بندی کرده است که در ادامه می خوانید.   

 

بایرن مونیخ روز شنبه با پیروزی 3 بر 1 مقابل هانوفر موفق شد پرونده بوندسلیگای 2015/16 را ببندد. شاگردان گواردیولا که یک هفته قبل قهرمانیشان در این رقابت ها را مسجل کرده بودند با کسب 88 امتیاز از 34 بازهم نتوانستند به رکورد رویایی فصل 2012/13 تحت هدایت یوپ هاینکس برسند. البته باواریایی ها موفق به ثبت رکورد کمترین گل خورده (17 گل) و همچنین رکورد چهارمین قهرمانی متوالی شدند. به طور کلی بایرن بازهم در این فصل بوندسلیگا عالی و کم نقص ظاهر شد و اکثر بازیکنان این تیم نیز همانند تیمشان درخشیدند. با پایان بوندسلیگا وبسایت bleacherreport نگاهی انداخته به عملکرد بازیکنان بایرن و براساس سهم هر بازیکن در قهرمانی آن ها را رتبه بندی کرده است.

 

22) سردار تاسچی

تعداد بازی: 3

گل ها: 0

سردار تاسچی در نقل و انتقالات زمستانی فوریه برای مدیریت بحران خط دفاع این تیم که با مصدومیت بازیکنان کلیدی همچون بواتنگ، خاوی مارتینز و هولگر بادشتوبر به وجود آمده بود خریداری شد اما به هیچ وجه نتوانست وظیفه اش را انجام دهد. او در اولین بازی اش مقابل دارمشتات که به صورت تعویضی و در نیمه دوم به زمین آمد عملکرد بدی داشت. اگرچه او توانست دو بازی دیگر را در اواخر فصل انجام دهد اما این مدافع 29ساله هیچوقت نتوانست به آن فرم فوق العاده اوایل بازیگری اش که باعث رسیدنش به تیم ملی نیز شد برسد.

 

21)خوان برنات

تعداد بازی: 16

گل ها: 0

خوان برنات در اولین فصل حضورش در بایرن عملکرد رو به رشد و مثبتی داشت اما اکنون و در فصل دوم خود در این تیم دچار مقداری افت شده است. این مدافع چپ اسپانیایی تقریبا  نیمی از فصل را به علت مصدومیت عضلانی از دست داد اما با وجود کسب آمادگی در اوایل نیم فصل دوم بیشتر درگیر اثبات خودش همانند فصل اول در ترکیب بایرن بود. این بازیکن در تساوی بایرن مقابل گلادباخ و شکست مقابل ماینتس عملکرد نا امید کننده ای داشت که نشان داد برای فصل سومش در بایرن خصوصا با رفتن گواردیولا سال سختی در پیش خواهد داشت.

 

20) مهدی بن عطیه

تعداد بازی: 14

گل ها: 1

 تماشای عملکرد بن عطیه در فصل 2015/16 این سوال سخت را در ذهن آدم به وجود می آورد که چطور این بازیکن بهترین مدافع دوسال پیش سری آ بوده است! این بازیکن تیم ملی مراکش در بازی ابتدایی فصل مقابل هامبورگ گلزنی کرد ولی اتفاقا سراشیبی او از همانجا آغاز شد. مصدومیت های زیاد باعث شد بازیکن سابق رم عملکرد بسیار ضعیفی چه در لیگ قهرمانان و چه در بوندسلیگا داشته باشد. او در هر دو بازی مقابل گلادباخ نمایش بدی داشت و در بازیهای اشتوتگارت و اینگولشتات در میان دو نیمه تعویض شد. با در نظرگرفتن استاندارد های بالای بایرن او یک فصل افتضاح در این تیم آلمانی داشت.

 

19) هولگر بادشتوبر

تعداد بازی: 7

گل ها: 0

سال ها می گذرد ولی بادشتوبر همچنان تلاش می کند. کمتر بازیکنانی در دنیای فوتبال وجود دارند که همانند این بازیکن 27 ساله در مقابل مصدومیت های مختلف بجنگند و با حفظ اراده و اعتماد به نفس هربار خودشان را به سطح اول فوتبال برسانند. اما همانطور که می دانید تاثیر بادشتوبر در این قهرمانی بایرن بسیار پایین بوده است. بین مصدومیت های طولانی مدت ران و مچ پایش او موفق شد هفت بازی انجام دهد و نمایش های امیدوار کننده و درخشان داشته باشد. با این حال شکستگی مچ پای او در تمرینات باعث شد بازهم این مدافع سخت کوش از میادین دور شود.

 

18)سباستین روده

تعداد بازی: 15

گل ها: 1

 سباستین روده در بایرن دوران سختی را گذرانده است، او دو فصل است که در مونیخ بازی می کند ولی هنوز موفق نشده در ترکیب اصلی این تیم به صورت منظم حاضر شود. در بهترین حالت، او یک جایگزین صرف در دقایق پایانی بوده است! این بازیکن 25 ساله با این وجود قدر این فرصت های کم را به خوبی دانسته است، خصوصا در پیروزی 3 بر 0 مقابل دارمشتات در پاییز که او یک گل زد و یک پاس گل داد. در عین حال او نتوانست حتی با این نمایش های درخشانش گواردیولا را برای بازی های بیشتر متقاعد کند و در میان این 15 بازی اش فقط در 5 بازی  بیش از یک ربع بازی کرده است!

 

17)رافینیا

تعداد بازی: 25

گل ها: 0

 پس از گذراندن دورانی نیمکت نشینی در بایرن، رافینیا تحت هدایت پپ یک دوره درخشان را گذراند و موفق شد بازی های زیادی را انجام دهد. هرچند فصل 2015/6  برای این بازیکن برزیلی بسیار نا امید کننده بود. رافینیا تا جایی که توانست برای بایرن وظیفه اش را انجام داد اما او غالبا پس از شکست خوردن در نبرد های رو در رو دست به خطا کردن می زد و این امر باعث شد که او 7 کارت زرد را در بوندسلیگا دریافت کند و کیکر از او به عنوان کم اثر ترین بازیکن بایرن که در نیمی از بازی های فصل حاضر بوده است یاد کرد. او به طور کلی بازیکن بدی نیست اما یقینا چند سطح از هم تیمی های کلاس جهانی اش پایین تر است.

 

16) ماریو گوتزه

تعداد بازی: 14

گل ها: 3

 دو گل در روز پایانی رقابت ها باعث نشد گوتزه از رتبه نسبتا پایین این لیست نجات پیدا کند. قهرمان جام جهانی در ابتدای فصل امید زیادی به جلب اعتماد گواردیولا داشت و بعد از گل و پاس گلش مقابل تیم سابقش، دورتموند نشان داد که بر انجام این هدف بسیار مصمم است. مصدومیت دیگر بازیکنان نیز باعث شد که در آن مقطع گواردیولا به عنوان یک راه حل موقت از او استفاده کند. درحالیکه مربی منتظر بازگشت هرچه سریعتر ریبری بود چند هفته و تا پیش از بازگشت ریبری به گوتزه فرصت بازی داد و به نظر می رسید این بازیکن 23 ساله هم انگیزه از بین رفته اش را دوباره پیدا کرده است اما باز هم به نظر می رسید فاقد تاثیر گذاری لازم همانند دیگر هم تیمی هایش است.

 

15) آرین روبن

تعداد بازی: 15

گل ها: 4

 تا چندسال پیش، موفقیت بایرن تاحد زیادی به فرم روبن بستگی داشت. اما در فصل 2015/16 به نظر می رسد این رسم از بین رفته است. روبن بیشتر پاییز و نیمی از بهار را از به علت مصدومیت از دست داد و البته وقتی که آماده بود بازی های خوبی را در نیم فصل اول به نمایش گذاشت چیزی که در نیم فصل دوم رو به نزول رفت. او پس از هفته سیزدهم فقط یک گل زد و هیچ پاس گلی نداد. بایرن تلاش های زیادی برای موفقیت در هر سه جبهه خصوصا لیگ قهرمانان می کرد و مشخصا روبن در بهترین زمان ممکن در این رقابت ها برای تیمش درخشیده است. اما  با وجود مصدومیت های مختلف او دیگر این نقش کلیدی را ندارد و برای یافتن دوباره چنین جایگاهی در باشگاه او باید باری دیگر مهارت های گذشته اش را که از او بازیکنی متفاوت رقم می زد را باز یابد.

 

14)تیاگو

تعداد بازی: 27

گل ها: 2

 فصل 2015/16 شاید موفق ترین فصل تیاگو از نظر آمادگی بدنی و همچنین شاید بدترین فصل او به لحاظ عملکردی بود. این بازیکن اسپانیایی بیش از گذشته در بایرن بازی کرد اما به هیچ وجه در سطحی که از او انتظار می رود نبود. تیاگو مقابل دورتموند در پاییز و وردبرمن در بهار نمایش های درخشانی داشت اما هیچوقت نتوانست خودش را به عنوان بازیکن کلیدی خط هافبک تیم مطرح کند. او رقابت زیادی را با ژابی برای حضور در خط هافبک داشت اما به نظر می رسد آلونسوی با تجربه بهتر از هموطنش عمل کرده است.

 

13)فرانک ریبری

تعداد بازی: 13

گل ها: 2

در مجموع و با درنظر گرفتن بازی هایی که انجام داد ریبری یکی از برترین بازیکنان بایرن بوده است. این بازیکن فرانسوی که در آوریل تولد 33 سالگیش را جشن گرفت کلاس بالای فوتبالش را نشان داد. او در این 13 باری که در لباس بایرن به زمین رفت 8 بار موفق به گلزنی یا دادن پاس گل شده است و جالب تر اینکه رکوردی فوق العاده نیز برایش هست این است که او در اکثر این بازی ها به عنوان یار تعویضی و در نیمه دوم به زمین آمده است! اما دلیلی که باعث می شود دیگران در این لیست بالاتر از او باشند همین است که او اگرچه مثلا در بازی مقابل اینتراخت به عنوان یار تعویضی گل پیروزی تیم را زد اما دقایق کمتری را نسبت به دیگر بازیکنان حضور داشت و در نتیجه حضور کمتری در قهرمانی تیم در بوندسلیگا داشت.

 

12)کینگزلی کومان

تعداد بازی: 23

گل ها: 4

کینگزلی کومان فراتر از انتظارات بود. این بازیکن 19 ساله که به صورت قرضی از یوونتوس به بایرن پیوست، در ابتدا تصور می شد سرمایه گذاری بلند مدت باشگاه است که با گذشت چند سال تبدیل به بازیکنی کلیدی در باشگاه می شود، درحال حاضر خیلی خوب مسیر ترقی را طی کرده است و حتی در لیست اولیه تیم ملی فرانسه برای حضور در یورو نیز قرار دارد. کومان فصل درخشانی با 4 گل و 6 پاس گل در بوندسلیگا داشت اما چند نمایش او واقعا بی نظیر و فراموش نشدنی بود. یک نمایش فوق ستاره ای او مقابل وردربرمن رقم خورد، جایی که این بازیکن موفق شد در پاس گل دادن هتریک کند. نباید فراموش کنیم که او هنوز خیلی جوان است و ممکن است روزی تبدیل به وینگر بزرگ بعدی بایرن شود.

 

11)جاشوا کیمیش

تعداد بازی: 23

گل ها: 0

او را برای سرمایه گذاری روی خط هافبک در آینده خریداری کردند، ارزش او وقتی در بایرن به همگان ثابت شد که موفق شد جای خالی مدافعین بزرگ این تیم را در پست مدافع میانی را به خوبی پوشش دهد. برای این بازیکن کوتاه قامت و 1.76 سانتی متری که به تازگی 21 سالش شده است این عملکرد فوق العاده بوده است. با این حال او با بازی در پست غیر تخصصی اش هیچ مشکلی نداشته و حتی بهترین نمایش هایش را مقابل تیم دوم و چهارم فصل یعنی دورتموند و مونشن گلادباخ انجام داده است. در هفته های پایانی فصل کیمیش کمتر بازی کرد اما در پست اصلی اش بازی کرد و در آن جا هم کاملا خوب بود. در کل او بیش از هر بازیکنی در بایرن فراتر از انتظار عمل کرد و نشان داد که شایسته اعتماد سران بایرن بوده است.

 

10)مانوئل نویر

تعداد بازی: 34

کلین شیت ها: 21

اگر به طور گسترده نگاه کنیم، فصل 2015/16 برای مانوئل نویر به عنوان بهترین دروازه بان جهان فصل کمتر جذاب تری به نسبت فصل گذشته بود. این "دروازه بان-سوئیپر" در فصل 2014/15، بیشتر پشت سر مدافعان تحرک داشت درحالی که در فصل اخیر اغلب در محوطه دروازه بانی خودش حاضر بوده است. در نتیجه این باعث شده است که کمتر در سر تیتر خبرها قرار گیرد. این دروازه بان دربرابر ولفسبورگ و شالکه چند لغزش داشت اما در باقی موارد کاملا محکم و کم نوسان بود. در بازی های که فشار و پرسینگ بالایی بود او با بازی پاهایش فشار را از روی تیم کم می کرد.

 

9)ژروم بواتنگ

تعداد بازی: 19

گل ها: 0

یکی از بازیکنانی که بدون شک تحت هدایت پپ گواردیولا در بایرن پیشرفت کرده، ژروم بواتنگ است. او در فصل 2012/13 که سه گانه را کسب کرد هم مدافعی کلاس جهانی بود اما سطح این مدافع در فصل اخیر بالاتر رفت؛ کاری که او در پاییز مقابل دورتموند انجام داد، و آن دو پاس گل دیدنی و جذابش کاری بود که او هرگز تا چندسال پیش قادر به انجام آن نبود. بواتنگ واقعا خودش را به عنوان بهترین مدافع دنیا اثبات کرده است و واقعا سزاوار زدن حضور در بین سه نفر برتر این لیست بود با این وجود مصدومیت کشاله ران او تاثیر زیادی جایگاه پایین او در این لیست داشت.

 

8)آرتورو ویدال

تعداد بازی: 30

گل ها: 4

عملکرد ویدال در فصل اخیر را می توان به 2 بخش تقسیم کرد. او وقتی به آلیانز آرنا آمد از لحاظ بدنی خارج از آمادگی بود و پس از همان رسوایی رانندگی با مستی در جریان کوپا آمریکا بود. او بی انگیزه و سایه ای از آن بازیکن مشهور که در که در فهرست توپ طلا نیز قرار گرفته بود به نظر می رسید، با این حال در نیم فصل دوم این بازیکن شیلیایی خودش را جمع و جور کرد و وقتی که تیم به او نیاز داشت در بهترین فرم خودش حاضر شد. او مسلما موثر ترین بازیکن بازی دورتموند بود بازی که تاثیر زیادی در قهرمانی بایرن داشت و همچنین او با نمایش درخشانش موفق شد در ماه آوریل بهترین بازیکن جدال مقابل شالکه شود. دلیل اینکه ویدال با وجود دستاورد های فراوانش در صدر این لیست حضور ندارد این است که بهترین نمایش های او در لیگ قهرمانان رقم خورده است. با وجود سخت کوشی و جنگندگی هایش او می تواند محبوبیت زیادی در مونیخ پیدا کند.

 

7)خاوی مارتینز

تعداد بازی: 16

گل ها: 1

خاوی مارتینز موفق شد دوباره نقش کلیدی اش را در بایرن را به دست بیاورد. حضور به عنوان هافبک و به دست آوردن سه گانه در سال 2012/13، نقش مبهم در سال بعدش و همچنین یک فصل مصدومیت در 2014/15 به علت مصدومیت زانو وضعیت او در فصول گذشته در بایرن بوده است. مارتینز در این فصل خودش را به عنوان یک ستاره واقعی در خط دفاع بایرن اثبات کرد. طبق نظرات اکثریت قریب به اتفاق، این ملی پوش اسپانیایی ستون اصلی و محکم خط دفاع بایرن در نیم فصل دوم بوده است.

 

6)فیلیپ لام

تعداد بازی: 26

گل ها: 1

فیلیپ لام ممکن است 32 ساله باشد، اما در این فصل باز هم اثبات کرد که یک دارایی بزرگ برای بایرن است. این بازیکن کهنه کار باری دیگر در سمت راست خط دفاع قرار گرفت و اطمینان را به این پست پس از نمایش های متزلزل رافینیا در فصل گذشته باز گرداند. کاپیتان در نیم فصل اول تا حدی نا امید کننده عمل کرد. او در خط دفاع به اندازه کافی خوب بود اما در کارهای هجومی خوب به تیم کمک نمی کرد. در نیمه دوم فصل اما، او موفق شد بهترین بازی هایش را انجام دهد و خصوصا در بازی های مقابل اینگولشتات، شالکه، هوفنهایم و وردبرمن ستاره تیمش باشد. به عنوان یک بازیکن سن بالا او هنوز هم ویژگی های خاص خودش را دارد.

 

5)داوید آلابا

تعداد بازی: 30

گل ها: 1

مدت زیادی طول می کشد تا یک مدافع استعداد واقعی اش را در یک تیم خصوصا تیمی همچون بایرن به اثبات رساند، اما داوید آلابا خیلی زود خودش را به عنوان یکی از با استعداد ترین بازیکنان همه کاره فوتبال و چه بسا بهترین مدافع کناری دنیا مطرح کرد. درست است که او لغزش هایی در لیگ قهرمانان داشت اما این رتبه بندی براساس عملکرد بازیکن در بوندسلیگا است جایی که آلابا به طور پایدار خصوصا در بازی مقابل وردربرمن، اشتوتگارت و شالکه عالی عمل کرد. به عنوان مدافع چپ و همچنین مرکزی، این بازیکن توانایی توپ گیری ، ارسال آن به جلو و حتی شوت زنی را دارد.

 

4)داگلاس کاستا

تعداد بازی: 27

گل ها: 4

پس از مدتی درجا زدن در شاختار دونتسک، داگلاس با آمدن به بایرن موفق شد پیشرفت چشمگیری بکند و به یکی از برترین بازیکنان بوندسلیگا بدل شود. او در بازی هایی که در طول ماه آگوست و سپتامبر انجام داد در هریک از هفت بازی اولیه اش حداقل یک پاس گل داد و در این مدت روی 11 گل تیمش نقش موثر داشت. فرم نچندان جالب کاستا در نیم فصل دوم به نسبت آن چیزی که در نیم فصل دیدیم باعث شد جایگاه او در این لیست کمی پایین بیاید. با این وجود او ثابت کرد که جایگزین قابل اتکایی برای برای ریبری و روبن در خط حمله بایرن است که البته تا شاهکار بودن فاصله زیادی دارد.

 

3)ژابی آلونسو

تعداد بازی: 26

گل ها: 0

در ابتدای فصل به نظر می رسید که بایرن با خرید ویدال قصد دارد او را جایگزین آلونسو کند. این بازیکن به مرز 34 سالگی رسیده بود و کم تحرکی او باعث نگرانی هایی درمورد خط هافبک بایرن شده بود. با گذشت زمان، مشخص شد که حضور ویدال کمک زیادی به بهتر شدن آلونسو در ترکیب بایرن کرده و بجای اینکه این بازیکن شیلیایی جایگزین آلونسو شود با او یک زوج خوب در خط هافبک را تشکیل داد. آلونسو به طرز عجیبی کم نوسان بود، توپ ها را به خوبی پخش می کرد و در میانه زمین پایدار ظاهر شد. برخلاف فصل 2014/15 که اغلب خسته به نظر می رسید و اشتباهات عجیبی را انجام می داد در فصل اخیر خیلی مطمئن تر عمل کرد.

 

2)توماس مولر

تعداد بازی: 31

گل ها: 20

 در اغلب مواقع فصل بهترین بازیکن بایرن بود، خصوصا در نیم فصل اول که نمایش چشمگیری داشت، و سهم زیادی در چهارمین قهرمانی تیمش در بوندسلیگا داشته است. او فصل را با 20 گل و 7 پاس گل به پایان رساند و درمجموع گل و پاس گل پشت سر هم تیمی اش، روبرت لواندوفسکی (با 34 گل یا پاس گل) و هنریک میخیتاریان و اوبامیانگ (هرکدام 31 گل و پاس گل) در میان برترین بازیکنان بوندسلیگا قرار گرفت. با وجود نبود روبن در اکثر مواقع فصل و اینکه کاستا بیشتر بازیساز است تا یک تمام کننده، بایرنی ها بیش از پیش به گلزنی های مولر احتیاج داشتند. او در مقابل تیم های بزرگ فوق العاده بود و موفق شد 5 گل در رویارویی ها با چهار تیم برتر جدول بزند.

 

1)روبرت لواندوفسکی

تعداد بازی: 32

گل ها: 30

واقعا رقابت سختی بین مولر و لواندوفسکی برای حضور در جایگاه اول این لیست وجود داشت، اما این بازیکن لهستانی به خاطر ثبات قابل توجه اش شایسته حضور در جایگاه اول این لیست است. شاید با آوردن نام او اولین تصویری که به نظر می آید آن پنج گل در 9 دقیقه مقابل ولفسبورگش باشد که البته بعضا روی اقبال هم بود و ضمنا بیشتر منجر به رکوردی شخصی شد تا تیمی. چیزی که این بازیکن لهستانی را مهمتر و ارزشمند تر کرد این بود که او در 32 بازی اش در 20 بازی موفق شد گل بزند یا پاس گل بدهد. بارها و بارها او کسی بود که گره بازی را با گل هایش باز می کرد و دوباره و دوباره نقش تعیین کننده اش در پیروزی های بایرن را تکرار می کرد. و با عملکرد استادانه اش در بازی های مقابل ولفسبورگ، شالکه، آگزبورگ، ماینتس، هامبورگ، دورتموند و هوفنهایم شاید بتوان گفت به تنهایی نتیجه مطلوب تیمش را رقم زد. لواندوفسکی بوندسلیگا را با رکورد 30 گل به پایان رساند و تبدیل به اولین بازیکن خارجی شد که به این رکورد رسیده است. درحال حاضر او بهترین مهاجمی است که در آلمان وجود دارد و با 28 سال سن هنوز زمان زیادی برای رکورد شکنی هایش دارد.

منبع

نظرات 5 + ارسال نظر
امین سه‌شنبه 28 اردیبهشت 1395 ساعت 15:16

بسیار عالی و مفید فقط اولریش از قلم افتاده

پارسا مونیخ سه‌شنبه 28 اردیبهشت 1395 ساعت 23:27

حیف شماره ۱۸ که مال کاپیتان بومل بود ولی الان؟؟؟؟؟؟؟

SM چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395 ساعت 02:26

منظورت از شماره 18 چیه دوست عزیز؟

پارسا مونیخ چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395 ساعت 20:45

شماره 18 برتن بازیکنان

فرزان پنج‌شنبه 30 اردیبهشت 1395 ساعت 02:35

بدشتوبر عشقه
به معنای واقعی یک جنگجویه باواریاییه
به وجود همچین بازیکنانی در بایرن افتخار می کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد