وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

آنچلوتی: گواردیولا هم روزی اخراج می شود؛ می توانستم مربی منچستر یونایتد شوم

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، کارلو آنچلوتی، سرمربی آینده بایرن مونیخ در مورد موضوعات مختلفی صحبت کرده است. 

 

کارلو آنچلوتی به زودی جانشین پپ گواردیولایی می شود که قرار است هدایت منچستر سیتی را بر عهده بگیرد. کارلتو در مصاحبه با نشریه تایمز، در مورد موضوعات مختلفی صحبت کرده است:

اخراج در دنیای مربیگری؟

“من در چلسی دو گانه بردم، اخراج شدم. در رئال لادسیما بردم، اخراج شدم. هیچ مربی ای وجود ندارد که اخراج نشده باشد. فرگوسن، لیپی، کاپلو، مورینیو، بنیتز. تنها کسی که اخراج نشده است گواردیولاست که البته او هنوز خیلی جوان است و زمان زیاد دارد. پپ هم روزی به باشگاه ما می پیوندد: باشگاه اخراجی ها! یکی از جملاتی که خیلی دوست دارم از پدرخوانده است: "اصلا شخصی نیست؛ تجارت محض است!"
 

چه چیزی روی سنگ قبرتان بنویسند؟

“انسانی خوب، مربی ای خوب!


جانشینیِ فرگوسن؟

“من دیگر با رئالی ها صحبت کرده بودم. بر اساس تجربه، یک مربی باید به مادرید برود. اگر این کار را نمی کردم، ۱۰۰ درصد مربی منچستر یونایتد شده بودم.
 

داستان تهدیدهای مدیریتی پاریسن ژرمن؟

“اگر من کارم را درست انجام  نمی دهم، اخراجم کن! به من اولتیماتوم های احمقانه نده!
 

آنچلوتی کتاب جدیدی با نام "رهبریِ آرام: ربودن قلب ها، ذهن ها و بردن بازی ها" نوشته است. آرام بودن یک مربی شاید به عنوان یک نقطه ضعف از سوی مدیران باشگاهی برداشت شود. مثلا رومن آبراموویچ!. چه نظری دارید؟

“قبلا این داستان را شنیده بودم و حالا هم می شنوم اما آبراموویچ اشتباه می کند. همه اشتباه می کنند. در همه تیم ها هم این داستان اتفاق افتاد مثل چلسی، میلان، پارما و پاریسن ژرمن. همیشه در لحظات سخت نزد من می آمدند و می گفتند به بازیکنان زیادی فضا می دهی. در ایتالیا به آن la frusta می گوییم. اما این دقیقا کاری است که با اسب ها می کنند! آنها من را برای کمپ بودن(استایلی اجتماعی) استخدام کردند و با گفتن اینکه زیادی آرام است، اخراجم کردند! فکر می کنم شما شخصیتتان را بر اساس تجربیاتی که داشتید، بهبود می بخشید. من در خانواده ای ساکت و متواضع بزرگ شدم. ما پول زیادی نداشتیم اما همیشه آرام بودیم. غذا برای خوردن داشتیم اما پول برای لباس و سایر چیزها نه که البته نگران هم نبودیم. من با رویکردی آرام و بدون دعوا بزرگ شدم. انسان یا مربی ای که حالا هستم، از همان دوران ریشه می گیرد.
 

آنچلوتی ادامه می دهد:

“شخصیت من از پدرم است. او خیلی صبور بود. زمانی که مزرعه و گاو داشت، برای رسیدن به پول حاصل از فروش شیرها، باید یک سال و نیم صبر می کرد تا فرآیند کار پایان یابد. شما برای یک سال و نیم باید همه چیز را چک کنید. بله، این صبوری است! فوتبال مدرن در نقطه مقابل قرار دارد و صبر نمی شناسد. اگر صبور نباشید، هر روز باید با همه دعوا کنید. مطبوعات، مالک، بازیکنان و مربی رقیب! حتی برخی مواقع با دکتر!
 

درگیری با مورینیو؟

“به هم گفتیم "اوکی!"، ما سنمان بالا رفته است. الان همه چیز آرام است. نیازی نبود دعوا کنیم و همین را هم در کتاب نوشتم. ما مهمترین افراد دنیا نبودیم و این ها هم همه بازیکن بودند.
 

موفقیت های رانیری؟

“رانیری دوران سختی با آخرین شغلش در یونان داشت. لستر سیتی هم فصل بدی را سپری کرده بود اما شما دو چیز  بد را کنار هم قرار دهید و ببینید چه اتفاقی رخ می دهد! می توانیم بگوییم رابطه کلودیو و بازیکنان چنین چیزی را ممکن کرد.
 

کنته و چلسی؟

“کنته مربی خیلی سختی است و به شدت روی استراتژی تمرکز می کند. آنتونیو اصلا سیاستمدارانه برخورد نمی کند و کاملا رک حرفش را می زند. فکر می کنم آبراموویچ از این مسئله خوشش بیاید. او زمانی کاپیتانِ من در یوونتوس بود و دقیقا همان تمرکز و سختی را در مربیگری هم دارد. چلسی می داند که یک چرخه جدید آغاز شده و آنها باید نه تنها لمپارد و تری را عوض کنند، بلکه باید ذهنیت و تصویر تیم را هم تغییر دهند. هر باشگاهی این داستان را دارد و میلان با خداحافظی مالدینی و گتوزو چنین کاری کرد. من با آنتونیو حرف زدم و او به شدت هیجان زده است. وی تجربیات فوق العاده ای دارد. از سری بی کارش را شروع کرد و پیش از یوونتوس، باری و سیه نا را قهرمان کرد. جزییات برای کنته مهم هستند و من مطمئنم در چلسی دوران خوبی خواهد داشت.
 

اتهامِ خبر داشتن کنته از تبانی بازیکنانش در سری بی؟

“چرند محض است! پرونده او بدون هیچ مشکلی حل خواهد شد و کنته یک درصد هم درگیر نخواهد شد. در ایتالیا همه چیز را بزرگ می کنند زیرا او انسان بزرگی است. من با کنته دستم را در آتش هم می کنم . او انسانی جدی، صادق و خیلی خیلی خوب است. 
 

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
msaeid شنبه 25 اردیبهشت 1395 ساعت 19:20

خیلی خیلی ریلکسه
در کمال آرامشی که داره اصلا اجازه نمیده تو کارش دخالت بشه همونجوری که تو مصاحبه گفته
عاشق اینجور مربیام ....
کلا باهاش عشق میکنم مخصوصا اون جریقه زمستونیشو اون حالت آدامس جوییدنش ...
کمتر آدمایی هستن که قدر این مربیای آرام رو بدونن مربیایی مثل فرگوسن ، آلگری، دلبوسکه و حتی خود کارلتو ......
خودشم میگه که همه اخراج میشن ......
خدا کنه باشگاه ما جزء اون عده معدود باشه که قدرشو میدونن ....

قلب دوم یکشنبه 26 اردیبهشت 1395 ساعت 14:58

البته قابل مقایسه با پپ نیستن ایشون،
آقای پپ تازه اول راه ه اما ایشون سالهاست که فقط مربیگری میکنه،
شخصیتی آرام، صبور، و دوست داشتنی، تیمهایی در اروپا هستن که دوست دارند سریع نتیجه بگیرن که این سخت ه
اما تیمی همانند بایرن و حتی آلمان به مربی فرصت میدن
حتی دورتموند هم در مورد مربی صبوره
بااین حال احتمال تمدید قرارداد ایشون بعد از این فرصت سه ساله وجود داره الا خودشون نخوان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد