وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

چه چیدمان هایی برای بایرن مونیخ 2017 و 2021 قابل تصور است!

بعد از جذب متس هوملس و رناتو سانچز توسط بیرن مونیخ، این پرسش ذهن هواداران این تیم را به خود مشغول کرده که ترکیب و چیدمان این تیم با حضور کارلو آنچلوتی به عنوان سرمربی در فصل های آتی چگونه خواهد بود.  

بایرن مونیخ سه شنبه گذشته با اعلام هم زمان خبر جذب رناتو سانچز استعداد خوش آتیه پرتغالی باشگاه بنفیکا لیسبون و متس هوملس کاپیتان دورتموند و فاتح جام جهانی همه دوستداران فوتبال را غافلگیر نمود،‌ هر چند پیش از این نیز گمانه زنی های زیادی مبنی بر تمایل متس هوملس به پیوستن به بایرن مونیخ منتشر شده بود. از سوی دیگر کارلو آنچلوتی ایتالیایی از تابستان پیش رو جانشین پپ گواردیولا بر روی نیمکت مربی گری بایرن مونیخ خواهد شد و به همین دلیل بحث های زیادی در مورد چگونگی ترکیب و چیدمان قابل تصور برای مونیخی ها در فصل آتی به چشم خورده است. این یادداشت به بررسی گزینه های انتخابی آنچلوتی برای چیدمان بایرن مونیخ در فصل های آتی می پردازد.

چیدمان بایرن مونیخ در فصل 2016/17

با اضافه شدن متس هوملس به کادر بایرن مونیخ، پتانسیل این تیم برای برخورداری از یک زنجیره دفاعی چهار نفره هماهنگ به صورت چشمگیری افزایش خواهد یافت، به طوری که هوملس به عنوان زوج ژروم بوآتینگ در قلب خط دفاعی قرار خواهد گرفت و فیلیپ لام و داوید آلابا در دو سمت راست و چپ آنها به بازی گرفته خواهند شد و بسیار بعید به نظر می رسد که مدافعینی نظیر سردار تاسچی، مهدی بن عطیه، خاوی مارتینز و هولگر بداشتوبر به هوملس برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی ترجیح داده شوند، به همین دلیل احتمال جدایی بن عطیه و تاسچی در تابستان روبرو از جمع مونیخی ها بسیار بالا خواهد بود. در فصل آتی بن عطیه بار دیگر بعد از دو فصل حضور در مونیخ به احتمال فراوان به فوتبال ایتالیا باز خواهد گشت و گزینه خرید تاسچی نیز که به صورت قرضی از تیم لوکوموتیو مسکو به کادر تیم اضافه شده از سوی سران مونیخی اجرایی نخواهد شد.

با اضافه شدن رناتو سانچز همچنین گزینه های زیادی در اختیار کارلو آنچلوتی برای بازی در  پست هافبک دفاعی قرار خواهد گرفت و این ستاره پرتغالی به جمع بازیکنان متخصص در پست شماره شش مونیخی ها نظیر آرتورو ویدال، ژابی آلونسو، یوشوا کیمیش، سباستین روده (در صورت ماندن در مونیخ) و تیاگو اضافه خواهد گردید. به احتمال فراوان آنچلوتی برای ترکیب مورد نظر خود از دو بازیکن در پست هافبک دفاعی استفاده خواهد کرد و در حالی که قرار گرفتن آرتورو ویدال در این پست قطعی به نظر می رسد، اما هنوز بازیکن مکمل این استراتژیست شیلیایی مشخص نیست و البته به نظر نمی رسد که آنچلوتی در ابتدای ورود خود به مونیخ به رناتوی جوان برای بازی در چنین پستی و قراردادن وی در ترکیب اصلی تیم اعتماد نماید و به همین خاطر حضور بازیکنانی نظیر آلونسو، کیمیش و تیاگو که تا سال 2019 با بایرن مونیخ قرارداد دارد، در کنار ویدال قابل تصورتر خواهد بود.

در بخش تهاجمی حضور توماس مولر و روبرت لواندوفسکی قطعی خواهد بود، چون این دو در این فصلبا به ثبت رساندن 73 گل زده در همه رقابت ها، یکی از موفق ترین زوج های تهاجمی در فوتبال اروپا محسوب می گردند، در بال های تهاجمی تیم نیز فرانک ریبری و آرین روبن در صورت عدم آسیب دیدگی و برخورداری از شرایط ایده آل همچنان از گزینه های اصلی کارلو آنچلوتی محسوب خواهند شد و کینگزلی کومان و دگلاس کاستا که در این فصل کیفیت بالای خود را به اثبات رسانده اند، به عنوان جانشینان ریبری و وربن بر روی نیمکت ذخیره ها قرار خواهند گرفت.

بایرن مونیخ در سال 2021

سران مونیخ البته در ماه های اخیر تنها به فکر تشکیل تیمی هماهنگ و مقتدر برای فصل آتی نبوده اند و تدابیری را نیز برای آینده این باشگاه پر افتخار آلمانی بعد از پایان دوران نسل ستارگانی نظیر لام، روبن و ریبری اندیشیده اند. به همین دلیل مونیخی ها قراردادهای بسیاری از بازیکنان تاثیرگذار و ستون های تیم خود نظیر مانوئل نویر، ژروم بوآتینگ، خاوی مارتینز، توماس مولر و داوید آلابا را تا سال 2021 تمدید کرده اند و قراردادهای هوملس و رناتو سانچز بازیکنان تازه وارد نیز از اعتباری پنج ساله برخوردار خواهد بود.

در مونیخ همچنین برای دوران پس از "روبری" نیز برنامه ریزی شده و در فصل گذشته بازیکنان با استعدادی نظیر کاستا و کیمیش به مونیخ پیوسته اند و قرارداد آنها تا سال 2020 با این باشگاه اعتبار دارد و بی تردید برای این دو نیز نقش پررنگی در آلیانس آره نا در نظر گرفته شده است، کومان اما به صورت قرضی از یوونتوس جذب شده و قرارداد او تا سال 2017 اعتبار خواهد داشت، اما مونیخی ها می توانند در پایان این مدت در صورت رضایت، از گزینه خرید قطعی وی استفاده نمایند. اگر این استعداد نوزده ساله فرانسوی بتواند در سال آتی نیز همانند این فصل عملکردی درخشان و امیدوار کننده از خود بروز دهد، بی تردید می توان برای وی نیز دورانی بزرگ در مونیخ متصور بود.

تنها پست های نگران کننده مونیخی ها برای آینده، دفاع سمت راست و خط حمله خواهد بود، سران مونیخ پشت پرده با شدت زیادی به دنبال یافتن جانشینی مناسب برای کاپیتان فیلیپ لام که در سال 2018 به دوران فوتبال خود خاتمه خواهد داد، می باشند، اما هنوز به نتیجه ای مناسب نرسیده اند. رافینیای برزیلی تنها جانشین وی در مونیخ به حساب می آید که وی نیز با سی سال سن در اواخر دوران فوتبال خود به سر می برد و چندان گزینه مطمئنی برای بازی در چنین پستی نمی باشد. در خط حمله جایی که لواندوفسکی و مولر بدون رقیب به نظر می رسند نیز، سران مونیخ به زودی نیاز به تقویت کادر خود خواهد داشت،شاید آنها با جذب بازیکنی جدید برای این پست در روزهای آتی، همانند سه شنبه گذشته بار دیگر خبرساز شوند.

ازوبسایت Goal

منبع

نظرات 3 + ارسال نظر
ح.ر.واقف پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1395 ساعت 12:19

امیدوارم با آنچلوتی فاتح لیگ قهرمانان اروپا بشیم. دیگه بوندسلیگا و جام حذفی جذابیتی نداره

آرتین پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1395 ساعت 13:10

کنی تته هم دفاع راست تیم 2021 هستش و تا اون موقع هم بایدیه دفاع وسط خوب بخریم مثل لاپورته یا تاه و برای حمله هم گزینه فراونه مثل لاکازت،هری کین که بین اینا هری کین بهتره پس نتیجه میگریم تا اون موقع خرید کین و لاپورته عاقلانست

محمد جمعه 24 اردیبهشت 1395 ساعت 23:03

یه سوال
ویدال چرا نیست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد