وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

موفقیت تاریخی بایرن مونیخ و ادعاهای پوپولیستی!

بایرن مونیخ برای چهارمین مرتبه متوالی موفق به فتح بوندسلیگا می گردد، به سه دلیل عمده می توان مونیخی ها را به طور کامل سزاوار دستیابی به چنین افتخاری دانست. 

 

باشگاه بایرن مونیخ برای این فصل از رقابت هی بوندسلیگا شعار و لوگویی خاص طراحی نموده بود و عبارت “Chapinos4ever” در بیشتر مکان های باشگاه و محل تمرین تیم دیده می شد. این شعار به نوعی در طول فصل به بازیکنان مونیخی انگیزه می بخشید و حال باشگاه بایرن مونیخ به هدف خود مبنی بر فتح لیگ بوندسلیگا در چهار فصل متوالی دست یافته است. به این ترتیب نسل فعلی مونیخی ها در تاریخ ماندگار خواهند شد و بازیکنانی نظیر فیلیپ لام، توماس مولر و مانوئل نویر به افتخاری دست می یابند که اسطوره هایی نظیر فرانتس بکن باوئر، گرد مولر، اولی هوینس، لوتار ماتئوس و الیور کان هرگز آن را تجربه نکرده اند.

چهار قهرمانی متوالی فراتر از یک عدد و آمار ساده است و بیشتر بیان کننده قدرت و ثبات یک تیم می باشد، در واقع زمان قهرمانی های غیر قابل پیش بینی تیم هایی نظیر اشتوتگارت، وردربرمن و وولفسبورگ در بوندسلیگا به پایان رسیده و دیگر چنین موفقیت های غافلگیرکننده ای هرگز قابل تصور نیست. با تمام این تفاسیر برای قهرمانی شایسته مونیخی ها می توان سه دلیل عمده در نظر گرفت،‌ یک: سیاست نقل و انتقالات باشگاه، دو: روحیه فوق العاده تیمی و سه: حضور پپ گواردیولا به عنوان سرمربی.

از جذب داگلاس کاستا و کینگزلی کومان در تابستان گذشته می توان به عنوان بهترین خریدهای بوندسلیگا نام برد که بسیار سریع تر از حد انتظار توانستند خود را با شرایط جدید تطبیق دهند، هر چند که این دو در لیگ قهرمانان اروپا چندان درخشان ظاهر نشده اند، علاوه بر این یوشوا کیمیش و آرتورو ویدال نیز در این فصل دو مهره مهم بایرن مونیخ بوده اند و می توان ادعا نمود که در دوران نقل و انتقالات تابستانی گذشته مونیخی ها هیچ بازیکنی را به اشتباه جذب نکرده اند.با وجود رقابت بالا در بین بازیکنان تیم برای قرار گیری در ترکیب اصلی تیم، هیچ مشکلی در بین بازیکنان تیم دیده نشده و همدلی و هماهنگی خاصی بین بازیکنان تیم وجود داشته است و ستارگانی نظیر آرین روبن و فرانک ریبری به خوبی بازیکنان جدید را بین خود پذیرفته اند و به همین ترتیب آنها توانستند در بازی های حساس فصل نبود بازیکنی تاثیرگذر نظیر ژروم بوآتینگ را جبران نمایند.

پپ گواردیولا سرمربی تیم نیز در فصل اخیر از سیستم چرخشی مناسبی بهره برده و برای همه بازی های لیگ تاکتیکی منطقی و درست در نظر گرفته است. مونیخی ها در این فصل تنها دو مرتبه شکست را پذیرا شده ند و کسب سه قهرمانی متوالی با هدایت پپ گواردیولا با توجه به آماری که به ثبت رسیده، بسیار تخیرکننده و ستودنی بوده است. در حقیقت می توان ثبات موجود در بایرن مونیخ را حاصل تصمیمات و افکار پپ گواردیولا دانست، ثباتی که از زمان حضور اوتمار هیتسفلد در بایرن مونیخ و کسب سه قهرمانی متوالی بین سال های 1999 تا 2001 بی نظیر بوده است. به همین دلیل این ادعا که هر مربی دیگری نیز با برخورداری از چنین کادر لوکسی می توانست به چنین موفقیتی در مونیخ دست یابد را می توان اظهاراتی عوام پسندانه و پوپولیستی دانست و به گفته اوتمار هیتسفلد:"اهمیت کار گواردیولا در سال های آتی مشخص خواهد شد."

سران مونیخی همواره فتح بوندسلیگا را صادقانه ترین عنوان ممکن دانسته اند، چون برای رسیدن به آن می بایست هر هفته تلاش نمود و از ثبات خوبی برخوردار بود. با این وجود برای هواداران بایرن مونیخ و حتی سران باشگاه، بازیکنان و خود گواردیولا نیز تنها فتح بوندسلیگا آن هم به صورت متوالی کافی نبوده و عملکرد این سرمربی اسپانیایی تنها از روی نتایج بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا ارزیابی خواهد شد. بایرن مونیخ در این فصل با بد شانسی هر چه تمام تر با وجود عملکردی فوق العاده نتوانستند در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا از سد اتلتیکو مادرید عبور نمایند و به همین خاطر در بررسی بیلان پپ گواردیولا در بایرن مونیخ علاوه بر در نظر گرفتن سه قهرمانی متوالی در بوندسلیگا، سه شکست متوالی در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل سه تیم اسپانیایی نیز در نظر گرفته خواهد شد.

در بیست و یکم ماه می گواردیولا از این فرصت برخوردار خواهد بود تا قبل از ترک مونیخ با فتح DFB Pokal یک عنوان دیگر نیز به دست آورد و در صورت دستیابی به چنین موفقیتی وی خواهد توانست برای مونیخی ها دومین دوبل قهرمانی را به ارمغان بیاورد، با این وجود این سرمربی اسپانیایی به خوبی می داند که با وجود شرایط موجود، کسب این عنوان نیز چندان برای مونیخی ها راضی کننده نخواهد بود.

در هر سه شکست بایرن مونیخ در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپای سه فصل اخیر بی تردید پپ گواردیولا اشتباهاتی تاکتیکی مرتکب شده است که در عدم صعود بایرن مونیخ به دیدار پایانی تاثیرگذار بوده اند، اما در بوندسلیگا تیم او در بیشتر مواقع فوق العاده عمل نموده و تصمیمات گواردیولا در این رقابت ها همواره نتیجه بخش بوده است.

به قلم Julien Wolff از وب سایت روزنامه آلمانیDie Welt

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
لل دوشنبه 20 اردیبهشت 1395 ساعت 14:43

ا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد