وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

انتقال هوملس به بایرن مونیخ، پایان بوندسلیگا!

متس هوملس کاپیتان دورتموند در آستانه پیوستن به بایرن مونیخ قرار گرفته است، اتفاقی احتمالی که می تواند بیش از انتقال گوتسه و لواندوفسکی به بایرن مونیخ، به ضرر بوندسلیگا تمام شود. 

 

هنگامی که پنج شنبه گذشته بوندسلیگا مرد به صورت غافلگیرکننده ای هیچ کس گریه نکرد، تنها برخی در توئیتر ناراحتی و یا عصبانیت خود را بروز دادند. واکنش هانس یوآخیم واتسکه از سران دورتموند نیز نسبت به مرگ بوندسلیگا تعجب برانگیز بود، چون وی به راحتی اعلام نمود که متس هوملس کاپیتان دورتموند مایل به پیوستن به بایرن مونیخ است و نمی توان مانع تصمیم وی شد و به نظر دو باشگاه می بایست تنها بر روی هزینه چنین انتقالی به توافق دست یابند.

با دیدی خشک و به دور از هر گونه احساسی می توان این انتقال احتمالی را این گونه توصیف نمود، بازیکنی باکیفیت در فوتبال تنها برای افزایش شانس موفقیت خود تصمیم به تغییر باشگاه خود و بازگشت به شهر محل زندگی خانواده و تیم دوران جوانی خود گرفته که تصمیمی بسیار منطقی به نظر می رسد، اما آیا ترک دورتموند از سوی بازیکنی غیر معمولی در فوتبال آلمان همانند هوملس و پیوستن او به جمع مونیخی ها، منطق هیجان و رقابت در بوندسلیگا را حتی بیشتر از ترانسفرهای عصبانی کننده گوتسه و لواندوفسکی به بایرن مونیخ، از بین نخواهد برد؟ آیا نباید وقوع چنین انتقالی را همانند میخی به تابوت بوندسلیگا دانست؟

هنگامی که هشت سال پیش هوملس از بایرن مونیخ  به دورتموند پیوست، بازیکنی معمولی محسوب می گردید که به دورتموند تیم سیزدهم جدول رده بندی بوندسلیگا می پیوست، تیمی که به تازگی سکان هدایت خود را به سرمربی نه چندان شناخته شده ای به نام یورگن کلوپ سپرده بود. اما دوران موفقیت آمیز و درخشان حضور یورگن کلوپ در دورتموند را می توان به متس هوملس نیز متعلق دانست، با این تفاوت که در تابستان گذشته زمانی که دوران حضور کلوپ در دورتموند به پایان رسید، هرگز پایانی برای دوران حضور هوملس در دورتموند قابل تصور نبود، چون وی یکی از ستون های تیم درون زمین و رهبر واقعی و هویت تیم محسوب می گردد. بی تردید لواندوفسکی برای دورتموند گل های فراوانی به ثمر رسانده و گوتسه نیز موقعیت خطرناک زیادی برای این تیم خلق کرد، اما می توان موفقیت های دورتموند را بدون حضور هوملس هرگز تصور نمود؟ چون در فوتبال مهاجمین بازی ها را می برند، اما این مدافعین هستند که قهرمانی ها را به ارمغان می آورند.

بی تردید هوملس در این هشت ساله اشتباهاتی را نیز مرتکب شده، اما وی را باید ستون اصلی استراکچر دفاعی دورتموند در سال های اخیر دانست، آرامش و زمان بندی او در نبردهای دو نفره و هوایی و همچنین نقشی که وی در بازی سازی از انتهای زمین با حرکت های ناگهانی خود به سمت جلو دارد، بی نظیر بوده و تا حدودی یادآور نحوه بازی فرانتس بکن باوئر بزرگ، قیصر فوتبال آلمان می باشد. بحث های زیادی در مورد شکست 3:4 عجیب دورتموند مقابل لیورپول به چشم خورده است، اما در این مدت هرگز صحبتی از پاس گلی که هوملس با حرکت رو به جلوی خود برای مارکو رویس در صحنه گل سوم دورتموندی ها ار سال نمود، نشده است. گلی که تنها از روی هوشیاری هوملس در یافتن روزنه ای در خط دفاعی لیورپول به ثمر رسید.

در تابستان پیش رو مونیخی ها با پرداخت حدود چهل میلیون یورو می توانند به احتمال فراوان هوملس را به خدمت گیرند و زوجی مطمئن در قلب دفاعی خود با حضور کاپیتان دورتموند و ژروم بوآتینگ تشکیل دهند، پول در بایرن مونیخ نقش چندان مهمی ایفا نمی نماید، برای نمونه درآمد این باشگاه از لیگ قهرمانان این فصل تنها 93 میلیون یورو بوده است. حال دورتموندی ها تنها باید نظاره گر جدایی متس هوملس و ایلکای گوندوعان دیگر بازیکن تاثیرگذر خود باشند و از باقی تیم های بوندسلیگایی نیز نمی توان توقع چندانی برای رقابت با بایرن مونیخ داشت، چون در این فصل آنها حداقل بیست امتیاز کمتر از دورتموند نزدیک ترین تعقیب کننده بایرن مونیخ جمع آوری نموده اند.انتقال هوملس را باید نشانی دیگر از اقتدار بدون حد و مرز بایرن مونیخ در بوندسلیگا دانست، در واقع کاپیتان دورتموند با پیوستن احتمالی خود به جمع مونیخی ها آخرین جای خالی و نقطه ضعف این تیم را از بین خواهد برد، انتقالی که به اتفاقی خوب برای دوران فوتبال متس هوملس و هم زمان  به پایان بوندسلیگا بدل خواهد شد.

به قلم Sebastian Fischer از وب سایت روزنامه آلمانی Süddeutsche

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد