وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

سیمئونه در مقابل گواردیولا، جادوگر سیاه در مقابل جادوگر سفید

دیگو سیمئونه سرمربی آرژانتینی اتلتیکومادرید با استفاده از ایده ها و فلسفه خود یکی از خطرناک ترین و شاید ناخوشانیدترین تیم های فوتبال اروپا را شکل داده است. 

 

پپ گواردیولا و دیگو سیمئونه تنها یک مرتبه به عنوان سرمربی به مصاف یکدیگر رفته اند، هفته بیست و پنجم از رقابت های لالیگا در فصل 2011/12 بارسلونا در استادیوم ویسنته کالدرون به مصاف اتلتیکو مادرید رفت و موفق به شکست این تیم با حساب 2:1 گردید. حال این دو سرمربی در روزهای آتی در مرحله نیمه نهایی از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا و در رویارویی دو تیم بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید دو مرتبه دیگر به مصاف هم خواهند رفت. گواردیولا بعد از مشخص شدن اتلتیکو مادرید به عنوان حریف بعدی بایرن مونیخ در مورد سیمئونه گفت:

“من شناخت خوبی از سیمئونه ندارم و در زندگی ام تاکنون دو مرتبه با او صحبت کرده ام. اما بازیکنان اتلتیکومادرید دقیقا و بدون هیچ تردیدی خواسته های وی را در زمین اجرا می کنند، می توان وی را یکی از بهترین سرمربیان کنونی دنیای فوتبال دانست.
 

البته پپ گواردیولا معمولا همه حریفان خود را مورد تمجید قرار می دهد و شاید بی جهت در مورد کیفیت آنها غلو می می نماید، اما بی تردید این مرتبه صحبت های پپ گواردیولا در مورد دیگو سیمئونه را بسیار جدی می بایست تلقی نمود. اگر گواردیولا را در بین مربیان به جادوگر سفیدپوشی قابل تشبیه باشد که در سال های اخیر همانند هری پاتر البته بدون عینک و با سری تراشیده، با ایده های خود از فوتبال کنترلی و با تملک توپ بالا، فوتبالی زیبا و کامل را ابداع نموده، دیگو سیمئونه را می بایست لرد وولدمورت یا جادوگر سیاه پوش و قدرتمند دنیای مدرن فوتبال دانست و البته چنین تشبیهی را نباید هرگز به عنوان کاهش ارزش های این سرمربی باهوش آرژانتینی محسوب نمود.

 

شاید برای دیگو سیمئونه همانند فلسفه تصاحب بالای توپ در فوتبال، رفتارها و برخوردهای در کنار زمین نیز چندان مهم نباشد، چون وی همواره در طول بازی با واکنش های خود در حال تحریک کردن بازیکنان، سرمربیان و حتی داوران است و پپ گواردیولا برخورد سیمئونه با فوتبال را به نظیر یک طرفدار متعصب یک باشگاه می داند. El Cholo لقب دیگو سیمئونه در فوتبال نیز داستانی جالب دارد، در زبان محاوره ای آمریکای جنوبیدر حقیقت چنین لقبی که ریشه ای کاملا لاتین دارد اندکی اهانت آمیز محسوب می شود، اما سیمئونه چنین لقبی را با افتخار برای خود پذیرفته است. سیمئونه پیش از این در مورد لقب خود گفته بود:"Cholismo به سادگی به معنای کسی است که به موفقیت اعتقاد دارد، همنطور که به خدا اعتقاد دارد. من در دوران بازی خود از هم تیمی ها و حال از بازیکنان خود می خواهم که به من در چنین اعتقادی کمک نمایند و از من پیروی کنند، چون در فوتبال چنین موضوعی بسیار حاثز اهمیت است."سیمئونه حال چنین لقب اهانت آمیزی را به عنوان اعتقادی برای خود برگزیده و با پوشیدن لباسی همواره سیاه رنگ در کنار میدان، یکی از ناخوشایندترین تیم های فوتبال را بر طبق اعتقادات و فلسفه خود تشکل داده است. گواردیولا در این زمینه می گوید:"اتلتیکو مادریدبه عنوان یک تیم از روحیه، کاراکتر و احساسی همانند سرمربی خود برخوردار است."

این سرمربی آرژانتینی همچنین اعتقاد دارد که تلاش حرف اول را در فوتبال می زند و از لحاظ وی بازیکنانی که از روحیه پیروزی طلبی بالایی برخوردار باشند، به شکل تاثیرگذارتری می توانند وضعیت تیم را بهبود بخشند. چنین روحیه  ای را برای نمونه در جمع بازیکنان اتلتیکو مادرید می توان در بازیکنانی نظیر فرناندو تورس و آنتونیو گریزمان دید که به شکل کاملا جدی و ماهرانه ای در کارهای دفاعی حاضر می شوند و در حین حمله با سرعت بالا، تاثیرگذاری خود را در جلوی دروازه حریف به بهترین نحو ممکن به نمایش می گذارند.

بایرن مونیخ در دو مرحله قبلی از رقابت های لیگ قهرمانان این فصل به زحمت موفق به از پیش رو برداشتن تیم های قوی در فاز دفاعی و هوشمند در فاز تهاجمی نظیر یوونتوس و بنفیکا گردید و به همین دلیل انتظار می رود که شاگردان پپ گواردیولا در رویارویی مقابل اتلتیکو مادرید، بهترین تیم دفاعی دنیا با چالشی بسیار سخت روبرو گردند. ماتیاس سامر مدیر ورزشی باشگاه بایرن مونیخ نیز اتلتیکو مادرید را به " غول اشتیاق در فوتبال" تشیه نموده و در خصوص این تیم گفته است:"امتحانی بسیار سخت و بزرگ پیش روی ما قرار دارد و حتی نباید اندکی دچار لغزش شویم. دیگو سیمئونه از صداقتی مثال زدنی در فوتبال برخوردار است و می توان وی را هویت اتلتیکومادرید دانست. وی در شرایطی بسیار حاد و حساس به اتلتیکو مادرید انسجام بخشیده و برای این تیم افتخار آفرینی کرده است."

از زمانی که دیگو سیمئونه هدایت اتلتیکومادرید را عهده دار شده حتی به نحوی بیماری مشهور به اسپانیایی نیز در فوتبال این کشور از بین رفته است، چون بارسلونا، رئال مادرید دیگر از تنها مدعیان فتح لالیگا محسوب نمی گردند و اتلتیکو مادرید نیز با وجود عدم برخورداری از کادری فوق العاده و فرازمینی به جمع آنها اضافه گردیده است. سیمئونه در اولین فصل حضور خود در مادرید یورو لیگ را فتح نمود، در فصل دوم موفق بهفتح کوپا دل ری گردید و در فصل سوم علاوه بر فتح لالیگا به فینال لیگ قهرمانان نیز راه یافت. در این فصل اما دیگو سیمئونه و مردان خشن او از توقعات بسیار بالایی برخوردار هستند، در رقابت های لالیگا اختلاف تیم با بارسلونای صدرنشین کاهش یافته و در لیگ قهرمانان نیز همه چیز ممکن به نظر می رسد وبه قول ماتیاس سامر :"شانس دو تیم  بایرن مونیخ و اتلتیکوماردید برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان 50:50 است."

به قلمFilippo Cataldo از وب سایت آلمانی Sport1

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد