وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

چگونه بایرن مونیخ به جنگ رقبای متمول اروپایی خود رفته است؟

تیم های انگلیسی با برخورداری از توان مالی بالا در حال آماد سازی خود برای بازگشت به جمع سلاطین اروپا هستند، به همین دلیل بایرن مونیخ از هم اکنون به فکر تشکیل کادر خود تا شروع دهه بعدی میلادی افتاده است، اتفاقی که می تواند برخی مشکلات را به همراه داشته باشد. 

 

لواندوفسکی تمدید کرد، لواندوفسکی بازداشت شد. کدام یک از این دو خبر هفته گذشته واقعیت داشته اند. تا کنون می توان با قطعیت صحت دومین خبر را تایید نمود، چون کری لواندوفسکی یکی از دست اندرکاران کمپین تبلیغاتی دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به دلیل نزاع با یک خبرنگار در ایالت فلوریدا به طور موقت بازداشت شده است. اما اینکه روبرت لواندوفسکی که از هیچ نسبت خانوادگی با دستیار دونالد ترامپ برخوردار نیست، قرارداد خود با باشگاه بایرن مونیخ تا سال 2021 را تمدید کرده باشد، هنوز از سوی هیچ رسانه ای به طور قطعی اعلام نشده است. تنها می توان مطمئن بود که روبرت لواندوفسکی بر خلاف دونالد ترامپ پیش از رویارویی با بنفیکا مدل موهای خود را تغییر داده است، چنین اتفاقی را نیز خود لواندفسکی با چاپ عکسی از مدل جدید موهای خود در شبکه های اجتماعی علنی کرده است.

سران باشگاه بایرن مونیخ به شدت در تلاش برای تثبیت هسته اصلی کادر خود برای سال های پیش رو هستند و می خواهند به هر ترتیب ممکن کادر خود را در مقابل پول های هنگفت و پیشنهادات وسوسه کننده بیمه کنند، پول هایی که بیش از همه از سوی باشگاه های انگلیسی در بازر نقل و انتقالات سرازیر خواهند شد.بعد از توماس مولر، ژروم بوآتینگ و خاوی مارتینز سران مونیخی توانستند در ماه گذشته سرانجام نظر داوید آلابا را برای ماندن در آلیانس آره نا جذب نمایند و قرارداد این ستاره اتریشی را تا سال 2021 تمدید کنند، به این ترتیب این چهار بازیکن اصلی تیم در آن زمان بین 29 و 32 سال سن خواهند داشت و به این ترتیب بهترین سال های فوتبالی خود را در مونیخ پشت سرگذاشته اند، علاوه بر اینها یوشوآ کیمیش و داگلاس کاستا تازه واردان تیم نیز تا سال 2020 با بایرن مونیخ قرارداد دارند.

با این تفاسیر بیشتر ستون های بایرن مونیخ نظیر مانوئل نویر ("چقدر عالی")، ژروم بوآتینگ ("می توانم ماندن خود در مونیخ را تصور کنم")،‌توماس مولر ("من و باشگاه احساس بسیار خوبی از کار با یکدیگر داریم.") و آرین روبن ("بایرن مونیخ باشگاه من است و برای همیشه خواهد ماند.") به نحوی از اتمام دوران فوتبال خود در شهر مونیخ استقبال کرده اند.فرانک ریبری نیز که پیش از این اعلام کرده بود که بعد از پایان قرارداد خود در سال 2017 فوتبال خود را در آمریکا، قطر یا امارات دنبال خواهد نمود، به تازگی قبل از تولد سی و سه سالگی خود ابراز امیدواری کرده که بتواند باز هم در مونیخ بماند و فوتبال خود را در این شهر به پایان رساند، همانند کاپیتان فیلیپ لام که تصمیم دارد در سال 2018 بعد از بیش از بیست سال حضور در بایرن مونیخ از فوتبال کناره گیری نماید.

“Mia San Mia” برای همیشه؟ به نظر می رسد در این روزها جهان فوتبال در حال تجربه دومین دوران وفاداری همیشگی به باشگاه است، چون همانند سال های اولیه بوندسلیگا که ستارگانی نظیر زیلر، اوورات، فوگتس، گرابوفسکی با وجود برخورداری از پیشنهادات وسوسه کننده، ترجیح دادند برای همیشه به باشگاه خود وفادار بمانند، در سال های اخیر نیز بزرگانی نظیر پویول، اینیستا، ژاوی و مسی ماندن به بارسلونا را به قبول پیشنهادات لوکس تیم های دیگر ترجیح داده یا خواهند داد.

چنین مسئله ای می تواند البته با اثرات جانبی منفی همراه باشد، چون قراردادهای طولانی مدت ممکن است بر روی عملکرد خوب یک بازیکن هر چند بزرگ، تاثیرگذار باشد. برای نمونه قرارداد وین رونی کاپیتان منچستریونایتد در سال 2014 با افزایش میزان دستمزد وی به مدت پنج سال تمدید گردید، در این مدت این ستاره انگلیسی با درآمدی بیش از نود میلیون یورو به پردرآمدترین بازیکن فوبتال انگلیس بدل گشته است، اما از سال 2014 وین رونی هرگز به شرایط ایده آل خود برنگشته و نتوانسته روزهای درخشان خود در اولدترافورد را تکرار نماید. ادن هازارد ستاره چلسی و بهترین بازیکن سال گذشته فوتبال انگلیس نیز با مشکلی مشابه روبرو گردیده و بعد از تمدید قرارداد پنج ساله او به میزان هفتاد میلیون یورو، هرگز به روزهای اوج خود بازنگشته است.نگاهی به تاریخ باشگاه بایرن مونیخ نیز نشان می دهد که با تمدید طولانی مدت قرارداد یک بازیکن موفق نمی توان ضمانتی برای موفقیت همیشگی تیم به وجود آورد، بایرن مونیخ بین سال های 1966 و 1976 با تکیه بر محور مایر، بکن باوئر، شوارتسنبک،‌روت و مولر به موفقیت های بی نظیری دست یافت، اما در پایان این دوران با وجود حضور این ستارگان به تیمی معمولی در بوندسلیگا بدل شده بود.

آیا در حال حاضر فوتبال آلمان شاهد بایرن مونیخ ابدی در بخش دوم خود خواهد بود؟ این موضوع به تلاشی مربوط می گردد که از سال 2010 شروع شده و هدف آن حفظ جایگاه بایرن مونیخ به عنوان یکی از سه باشگاه برتر اروپا در کنار بارسلونا و رئال مادرید بوده است. یکی از روش های سران بایرن مونیخ برای حفظ چنین جایگاهی تمدید قرارداد بازیکنان تاثیرگذار خود با افزایش سطح دستمزدهای آنها بوده است، به این ترتیب بودجه باشگاه بایرن مونیخ برای پرداخت دستمزد بازیکنان به بیش از 200 میلیون یورو در سال خواهد رسید که این مبلغ باز هم کمتر از مبلغی است که رقبای اروپایی بایرن مونیخ نظیر بارسلونا، رئال مادرید، چلسی، منچستریونایتد، منچسترسیتی و آرسنال به بازیکنان خود می پردازند، چون مبلغ پرداختی این باشگاه ها در این زمینه بین240 تا 300 میلیون یورو متغیر است.

با این وجود باشگاه بایرن مونیخ در قیاس با سایر رقبای اروپایی خود با مشکلات بیشتر و گزینه های کمتری برای کسب درآمد بیشتر برخوردار است، چون رقبای بایرن مونیخ یا نظیر رئال مادرید، بارسلونا و منچستریونایتد از قدرت بازاریابی و محبوبیت جهانی بیشتری برخوردار هستند و یا نظیر تیم های منچسترسیتی و پاریس سن ژرمن از مالکین ثروتمند عرب برخوردار هستند، به موارد فوق قرارداد های بالای حق بخش تلویزیونی باشگاه های انگلیس نیز اضافه می گردد. سال گذشته بایرن مونیخ از نظر کسب درآمد بعد از تیم های رئال مادرید، بارسلونا، منچستریونایتد و پاریس سن ژرمن رده پنجم را در بین باشگاه های فوتبال اروپا به خود اختصاص داد، اما با توجه به جاری شدن قراردادهای تلویزیونی جدید در فوتبال انگلیس این  احتمال وجود دارد که در سال جاری تیم های منچسترسیتی، لیورپول، آرسنال و چلسی نیز در این زمینه از بایرن مونیخ پیشی بگیرند.

به این ترتیب در چند سال آینده بایرن مونیخ در نبرد بر سر جذب ستارگان فوتبال از توان مالی لازم برای رقابت با بزرگان اروپا برخوردار نخواهد بود، از سوی دیگر با جدایی پپ گواردیولا از بایرن مونیخ یکی از فاکتورهای جذاب و تاثیرگذار مونیخی ها برای جذب بازیکنان بزرگ نیز از دست خواهد رفت و به همین خاطر سران مونیخی در تلاش هستند تا با برنامه ریزی دقیق و تمدید قرارداد ستارگان و بازیکنان اصلی تیم خود، برای سال های پیش رو بایرن مونیخ را از ناآرامی ها و حاشیه های موجود در بازار نقل و انتقالات دور نگه دارند.

اگر مونیخی ها بتوانند در تابستان پیش رو نا آرامی و حاشیه های اطراف لواندوفسکی را نیز از بین ببرند، دست به کار بزرگی زده اند، چون این مهاجم لهستانی می تواند شرایط هر تیمی در دنیای فوتبال را بهبود بخشد و با برخورداری از دو مدیر برنامه هوشمند و کاربلد،‌به فکر برنامه ریزی برای دوران فوتبال خود در سال های آینده است. این دو همواره با مصاحبه های خود جنجال ساز می شوند، برای نمونه آنها به تازگی مدعی شده اند که در صورت ترک پاریس از سوی زلاتان ابراهیموویچ در ماه های آتی سران پاریس سن ژرمن با پیشنهادی وسوسه کننده روبرت لواندوفسکی را به خدمت خواهند گرفت.منچسترسیتی تیم آینده پپ گواردیولا نیز علاقه خود را به جذب این مهاجم لهستانی نشان داده و بر طبق ادعای برخی روزنامه های ایتالیایی، باشگاه رئال مادرید نیز حاضر است آلوارو موراتا مهاجم خود که در حال حاضر به صورت قرضی در یوونتوس حضور دارد را برای تعویض با لواندوفسکی به اضافه پنجاه میلیون یورو به بایرن مونیخ پیشنهاد نماید. بی تردید مادریدی ها برای لواندوفسکی نیز دستمزدی بسیار فراتر از آنچه که وی در مونیخ دریافت می کند در نظر خواهند گرفت، با این تفاسیر آیا این مهاجم لهستانی بازهم به سادگی به بایرن مونیخ وفادار خواهد ماند؟

به قلم Christian Eichler از وب سایت روزنامه آلمانی Frankfurter Allgemeine

منبع

نظرات 4 + ارسال نظر
Error شنبه 4 اردیبهشت 1395 ساعت 11:09

خیلی ترجمه ومقاله ضعیفی بود درسته که بایرن بازیکن های خوب با قیمت کم نگه میداره که بخاطر مدریت صحیح این باشگاست اما هیچوقت در خط فقر نمیره چرا چون با بزگترین اسپانسر های المان قرارداد داره چون پر طرفدارترین تیم تو کشور چین وحق پخش تلویزیونی خیلی بالاست نود میلیون طرفدار فقط در چین
فقط میتونم بگم ضعیف بود مگه فرق پول بایرن با یونایتد گه پر درامد ترین باشگاه جهانه پنجاه تا نیس
بایرن رو تا حد نساجی مازنداران اورده پایین نویسنده یه طرفه گفته کاملا عقده ای برا بایرن

محمد شنبه 4 اردیبهشت 1395 ساعت 15:43

توی همین 7 -8 ساله حداقل از لحاظ مالی می تونیم سیتی و PSG و خیلی دیگه از تیم های اروپا رو از دورتمند سرتر بدونیم ولی از لحاظ عملکرد نه.
مدیران آلمانی خودشون می دونند که چیکار باید بکنند.

Error شنبه 4 اردیبهشت 1395 ساعت 17:17

این مقاله رو دیشب اقای یحیی یکی از عضوهای سایت طرفداری ترجمه کرده که خیلی ها به ترجمه اعتراض داشتن وروزنامه المانی طوری دیگر تفسیر کرده چون هیچوقت درامد تیم بایرن طوری نمیشه که قدرت به خدمت گرفتن یه بازیکن ایده ال نداشته باشه
المان نه از لحاظ تیمی وفوتبالی بلکه از همه لحاظ تو اقتصاد عالیه

ح.ر.واقف یکشنبه 5 اردیبهشت 1395 ساعت 21:23

امیدوارم این موفقیتها ادامه دار باشه و همیشه جز 3 تیم برتر اروپا باشیم. در ضمن تمدید قرارداد ستاره های فعلی و جذب بازیکنان جوون و آینده دار آلمانی میتونه از اهداف عالی باشگاه در ادامه این روند موفقیت آمیز باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد