وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بایرن مونیخ - شالکه در گذر تاریخ

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، تیم های بایرن مونیخ و شالکه در هفته سی ام بوندسلیگا به مصاف هم می روند.   

 

دو تیم بایرن مونیخ در حالی به مصاف هم می روند که دو تیم نیاز به هر 3 امتیاز این بازی دارند. بایرن مونیخ برای نزدیک تر شدن به قهرمانی و شالکه برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا. گذشته از وضعیت دو تیم در جدول، همیشه بازی این دو تیم حساسیت های خاص خود را داشته و 30 امتیاز اختلاف امتیازی دو تیم در جدول، نشانگر کم اهمیت بودن این بازی نیست.

 

نگاه کلی:

تعداد بردهای بایرن: 50

تعداد بردهای شالکه: 20

مساوی: 29

آمار دو تیم از 2000 تا 2015:

تعداد بردهای بایرن: 21 برد

تعداد بردهای شالکه: 11 برد

مساوی : 10


نکات آماری:


اولین بازی دو تیم در اولین فصل بوندسلیگا برگزار شد که بازی با نتیجه 1_1 به پایان رسید.

اولین باری که بایرن قهرمان جام حذفی شد، در دیدار فینال به مصاف شالکه رفت.

پرگل ترین برد شالکه برابر بایرن مربوط به فصل 1977_1976 هست که شالکه موفق شد در مونیخ این تیم را با نتیجه قاطع 7-0 در هم بکوبد و سنگین ترین شکست بایرن مونیخ را رقم بزند.

همچنین پرگل ترین باخت بایرن از شروع هزاره جدید مربوط به فصل 2002_2001 است که شالکه با نتیجه 5-1 باواریایی ها را شکست داد.

پرگل ترین برد بایرن مقابل شالکه به فصل 1979_1978 باز می گردد که بایرن با نتیجه 8_1 موفق شد شالکه را مغلوب کند.

آخرین برد شالکه در برابر بایرن در فصل 2011-2010 رخ داد که آبی ها سلطنتی با نتیجه 1-0 بایرن را در جام حذفی از پیش رو برداشتند. در همان فصل در بوندسلیگا معدنچیان موفق شدند با نتیجه 2-0 بر بایرن چیره شدند.

شالکه سال 1999 در خانه به بایرن بازی را واگذار می کند اما بعد از آن باخت، به مدت  9 فصل در خانه به بایرن بازی را واگذار نمی کند. در این 9 دیدار، شالکه 6 برد پیاپی به دست آورد و 3 بار هم بازی به تساوی رسید.

 


 

 

هم چنین شالکه سال 1971  در خانه مغلوب بایرن شد و بعد از آن دیگر تا 10 فصل به بایرن بازی را واگذار نکرد. گفتنی است بایرن در آن مقطع 3 بار پشت سر هم قهرمان اروپا شده بود. در این 10 فصل 5 بازی با پیروزی آبی ها و 5 بازی هم با تساوی خاتمه یافت.

 

شالکه در سال 1988 در خانه بازی را به بایرن واگذرا می کند و به دسته پایین تر سقوط می کند ولی دوباره به دسته برتر آلمان باز می گردد. در 7 تقابل های بعدی در 7 سال آینده، سهم شالکه 2 و بایرن 1 پیروزی است و 4 بازی هم به تساوی می انجامد.

آخرین بازی دو تیم که مربوط به نیم فصل اول است، با پیروزی 3-1 بایرن با گل های آلابا، مارتینز و مولر در برابر تک گل مکس مایر همراه بود.

آخرین نبرد دو تیم در مونیخ  با نتیجه 1-1 به پایان رسیده بود. در این بازی که در سال 2015 انجام شد، گل بایرن مونیخ را آرین روبن و گل شالکه را بندیکت هوودس به ثمر رساند.

 

گرد آورنده: حمید ایلداری

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد