وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

یادداشت فیلیپ لام به مناسبت درگذشت یوهان کرایوف

فیلیپ لام در ستون اختصاصی خود در وب سایت Goal آلمان، در یادداشتی به مناسبت درگذشت یوهان کرایوف ضمن گرامیداشت یاد این اسطوره هلندی فوتبال به تمجید وی و انقلابی که در فوتبال پدید آورده پرداخته است. 

 

مستطیل سبز فوتبال از دیدگاه یوهان کرایوف زمینی در ابعاد 70 در 50 متر به نظر می رسید که بازی فوتبال بر روی آن به صورت نبردی بین دو تیم یازده نفره بر سر تملک توپ و تصاحب فضا صورت می گرفت. فضاهایی که از روی بازی موقعیت محور و استراتژیک یک تیم به عنوان یک واحد هوشمند و متفکر پدید می آیند،‌ فضاهایی که بازیکنان هنرمند و خلاق در آنها با اتکا به قابلیت ها و توانایی های فردی خودمی درخشند و اختلافات را در یک مسابقه رقم می زنند.

یوهان کرایوف در زمان حضور خود در دنیای فوتبال به عنوان بازیکن، کارگردان، هنرمند و فیلسوفی بزرگ محسوب می گردید که همانند بزرگانی همچون اولی هوینس، فرانتس بکن باوئر و اوزه بیو سبب رشد و گسترش فوتبال فراتر از مرزهای ملی در سراسر قاره اروپا گشتند. بازیکنان فوق العاده و شخصیت های بزرگی که با نبردهای فراموش نشدنی و قهرمانی های متوالی، رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را به جذاب ترین و حساس ترین رقابت باشگاهی در جهان فوتبال بدل نمودند.

در گذشته برای رسیدن به موفقیت های بین المللی در فوتبال همانند امروزه نیاز به استعدادهای فردی بزرگ با توانایی های خارق العاده و اعتقاد و باور به توانایی برای رسیدن به افتخار بود، ویژگی هایی که به طور کامل در شخصیت و ذهن اسطوره ای نظیر یوهان کرایوف با یکدیگر عجین شده بودند.

ایده کرایوف از فوتبال به را می توان به طور ساده در "فوتبال بازی کردن" خلاصه نمود، در فلسفه وی مسئله ای به نام کنترل حریف هرگز وجود نداشت و وی تنها به کنترل توپ و بازی فکر می نمود، موضوعی که به اساس و پایه ای مهم برای فوتبال مدرن بدل گشته است. یوهان کرایوف خود در هنگام مربی گری درستی چنین ایده ای را نشان داد و بعدها پپ گواردیولا در بارسلونا، آریگو ساکی در میلان و آرسن ونگر در آرسنال آن را به نحوه روشن تری به نمایش گذاشتند، من نیز در بایرن مونیخ هم اکنون در حال تجربه چنین ایده ای از فوتبال هستم.

در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان فصل جاری، بنفیکا لیسبون رقیب پرتغالی در رویارویی با ما به نحوی به مصاف کرایوف رقیب تاثیرگذار و همیشگی بایرن مونیخ، یکن باوئر، هوینس، رومنیگه و ماتئوس می رود، چون ایده ها و نحوه بازی آنها بر هویت، روحیه، احساس و استایل بازی بایرن مونیخ تاثیر گذار بوده اند. بازیکنان حال حاضر تیم نیز به طور مرتب و همیشگی می بایست در حال تغییر یافتن باشند، چون شعار “Mia San Mia” بایرن مونیخ به عنوان پایه اصلی فلسفه تیم همواره از نو و بر اساس زمان تفسیر و تعبیر می گردد.

نمی توان مطمئن بود که شخصیتی نظیر یوهان کرایوف با تاثیرات شگرفی که در فوتبال داشته  بار دیگر ظهور یابد، اما می توان اطمینان داشت که در لیگ قهرمانان اروپا همواره تیم های بزرگی روبروی یکدیگر قرار خواهند گرفت که در تاریخ پرافتخار خود از وجود چنین بازیکنان بزرگ و اسطوره هایی فراموش نشدنی برخوردار بوده اند. در بازی برگشت مقابل بنفیکا لیسبون مجسمه بزرگ اسطوره ای به نام اوزه بیو در ورودی استادیو دا لاز به ما خوش آمد خواهد گفت، شخصیتی که یادآور موفقیت های بزرگ و تکرار نشدنی بنفیکا در دهه شصت میلادی می باشد. اوزه بیو فضایی را جلوی استادیوم خانگی بنفیکا و همچنین تاریخ فوتبال به خود اختصاص داده و به همراه یوهان کرایوف برای همیشه در لیگ قهرمانان ابدی بازی خواهند کرد.

به قلم Philipp Lahm از وب سایتGoal

منبع

نظرات 8 + ارسال نظر
شاهین جمعه 20 فروردین 1395 ساعت 02:37

در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان فصل جاری، بنفیکا لیسبون رقیب پرتغالی در رویارویی با ما به نحوی به مصاف کرایوف رقیب تاثیرگذار و همیشگی بایرن مونیخ، یکن باوئر، هوینس، رومنیگه و ماتئوس می رود، چون ایده ها و نحوه بازی آنها بر هویت، روحیه، احساس و استایل بازی بایرن مونیخ تاثیر گذار بوده اند

این قسمتو نفهمیدم یکی واضح تر بگه لطفا

حنانه جمعه 20 فروردین 1395 ساعت 06:12

به پای اسطوره های المان که نمیرسید. به هر حال روحش شاد.

Fc barca جمعه 20 فروردین 1395 ساعت 15:29

اسوده بخواب اسطوره "کرایوف عزیز"

پارسا مونیخ جمعه 20 فروردین 1395 ساعت 15:39

Fc barca هرکی هستی بایرنی هستی وگرنه بارسایى نمیاد وبلاگ بایرن میره وبلاگ بارسا
پس اسم عوض نکن
حتی کسی که با اسم یووه میومد بایرنى بود پس خودتونو نفروشید

mo جمعه 20 فروردین 1395 ساعت 16:26

واقعا باهات موافقم پارسا مونیخ.

پارسا مونیخ جمعه 20 فروردین 1395 ساعت 19:17

خواهش

رضا المانی جمعه 20 فروردین 1395 ساعت 19:45

خبرررررررررر خوش : شاه برگشت به تمرینات کچل دوست داشتنی برگشت رووووبن

ح‌ن جمعه 20 فروردین 1395 ساعت 23:21 http://wof90.blogfa.com

مایر: بایرن قهرمان بوندسلیگا خواهد شد، اما دورتموند عالی فوتبال بازی می‌کند
http://wof90.blogfa.com/post/354

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد