وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بازگشت گوتزه به دورتموند، درست یا غلط؟

هواداران دورتموند ماریو گوتسه را به عنوان خائنی بزرگ می شناسند و تمام درهای بازگشت وی به این تیم را بسته اند، با این وجود این روزها گمانه زنی هایی مبنی بر احتمال بازگشت این ستاره آلمانی به تیم سابق خود به گوش می رسد. 

 

هواداران دورتموند این هفته در دیدار مقابل وردربرمن با به نمایش گذاشتن بنری مخالفت خود را با بازگشت ماریو گوتسه به جمع زردپوشان به نمایش گذاشتند، البته هواداران تیفوسی دورتموند در اولین حضور ماریو گوتسه با لباس بایرن مونیخ در استادیوم سیگنال ایدونا پارک در دو فصل پیش نیز، با به نمایش گذاشتن بنرهای بزرگی وی را خائن و پول پرست خطاب کرده بودند.

این روزها اما به دلیل شرایط نه چندان مناسب گوتسه در مونیخ و انتشار برخی گمانه زنی ها در خصوص تمایل دو باشگاه به بازگرداندن گوتسه، بحث های زیادی در این زمینه به انتشار رسیده است و این یادداشت به بررسی دلایل موافقین و مخالفین چنین تصمیمی می پردازد.

دلایل موافقین بازگشت گوتسه به دورتموند

بازیکنی درخشان: در خصوص کیفیت بازی و سطح بالای بازی گوتسه معروف به سوپر ماریو در آلمان، بحثی وجود ندارد و همگان وی را هنرمندی در کنار توپ می دانند. در بازی دوستانه اخیر بین دو تیم ملی آلما و ایتالیا نیز گوتسه بار دیگر نشان دادکه وی تا چه حد می تواند در روند یک بازی تاثیرگذار باشد و از چه قابلیت هایی برخوردار است، اما برای این موضوع گوتسه نیازمند احساس اعتماد سرمربی خود می باشد.

بازیکنی چندوجهی: ماریو گوتسه در بخش تهاجمی تیم از توانایی بازی در پست های مختلف، در کناره ها، در پست بازیکن شماره ده، در پست مهاجم هدف و حتی مهاجم کاذب برخوردار است و در واقع در این بخش از زمین نمی توان منطقه ی را یافت که گوتسه تا کنون در آن عملکرد خوبی از خود نشان نداده است. در زمینه متغیر و چندوجهی بودن، ماریو گوتسه به خوبی می تواند انتظارات توماس توخل سرمربی دورتموند را برطرف نماید.

مناسب برای سیستم دورتموند: ماریو گوتسه همچنین با توجه به قابلیت هایی که دارد به خوبی می تواند خود را بر سیستم مبنی بر تملک بالای توپ در دورتموند منطبق نماید، از سوی دیگر وی به خوبی می تواند خود را با مارکو رویس مهمترین مهره توماس توخل در فاز تهاجمی دورتموند هماهنگ نماید و این مسئله را نیز پیش از این به اثبات رسانده است. از همه مهم تر این که زیر نظر توماس توخل می توان انتظار داشت که گوتسه بتواند به روزهای خوب خود بازگردد.

تمایل سران باشگاه دورتموند: هانس یوآخیم واتسکه از سران دورتموند در زمینه بازگرداندن گوتسه گفته است:"ما در زمان فعال شدن بازار نقل و انتقالات در مورد درستی بازگرداندن گوتسه به دورتموند فکر خواهیم کرد، برای هر بازیکن شایسته ای بی تردید درهای باشگاه دورتموند برای بازگشت، باز است." البته سران باشگاه دورتموند در سال های گذشته با بازگرداندن نوری شاهین از رئال مادرید و همچنین شینجی کاگاوا از منچستریونایتد، درستی ادعای واتسکه را به اثبات رسانده اند.

دلایل مخالفین بازگشت گوتسه به دورتموند

عدم مقبولیت در بین هواداران دورتموند: برخی از هواداران دورتموند،‌ماریو گوتسه را خائن قلمداد می نمایند و هنوز تلخی علنی شدن پیوست وی به بایرن مونیخ، پیش از بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید در سال 2013 را فراموش نکرده اند و آن را بسیار سخت و دردناک توصیف می نمایند. با گذشت حدود سه سال از این جابه جایی نیز نظر بیشتر هواداران دورتموند در این زمینه تغییر نکرده است. برخی از هواداران دورتموند در زمان حضور گوتسه در دورتموند نیز وی را بیشتر به عنوان ستاره دنیای مجازی تا بازیکنی تاثیرگذار و آینده دار فوتبال می دانستند و با حضور وی در تیم چندان موافقتی نداشتند.

مهم تر بودن تیم: دورتموند زیر نظر توماس توخل به شرایط ایده آلی دست یافته و بسیاری اعتقاد دارند که حضور ماریو گوتسه نمی تواند چندان تاثیر مثبتی در تیم به وجود آورد. توماس برتولد از فاتحین جام جهانی 1990 و کارشناسان فوتبال آلمان در این زمینه معتقد است:"به نظر من دورتموند با چنین شرایطی نیاز به گوتسه ندارد، در صورت تمدید حضور میکیتاریان در دورتموند، هیچ جای خالی برای بازگشت گوتسه به ترکیب اصلی تیم قابل تصور نیست."

سرمربی جدید بایرن مونیخ: ماریو گوتسه تا سال 2017 با بایرن مونیخ قرارداد دارد و هنوز جدایی وی از مونیخ موضوعی نهایی شده به نظر نمی رسد. اگر کارلو آنچلوتی سرمربی آتی مونیخی ها بر خلاف پپ گواردیولا اعتماد خود را در صحبت های آغازین خود به ماریو گوتسه نشان دهد، می توان انتظار تغییری مثبت در روند فوتبالی ماریو گوتسه را داشت.

نیاز به برخورداری از احساسی خوب: ماریو گوتسه برای نشان دادن عملکرد خوب و خلاقیت بالای خود نیازمند به دریافت احساس اعتماد سرمربی، تیم و حتی هواداران به خود است و بی تردید نمی تواند بعد از نحوه جدایی دردناک خود از دورتموند، از سوی هواداران این تیم انتظار دریافت چنین احساسی را داشته باشد.

به قلم Thorsten Langenbahn از وب سایت آلمانیSport1

منبع

نظرات 4 + ارسال نظر
محمد چهارشنبه 18 فروردین 1395 ساعت 01:39

من خودم بااینکه طرفدا. بایرن هستم ولی امیدوارم گوتزه با این شرایط به دورتموند برگرده واقعا هیفه بازیکن بن این خوبی روی نیمکت نابود بشه .فوتبال المان به چنین بازیکنی احتیاج داره.

روبن چهارشنبه 18 فروردین 1395 ساعت 15:43

درست می گی اما به نظر من باید صبر کنه تا انچلوتی بیاد بعد اگه بازیش نداد بره

Ariya1900 چهارشنبه 18 فروردین 1395 ساعت 21:23

غلط... اگه برگرده دیگه اون محبوبیت قبل رو در دورتموند نداره... پس باید در بایرن بمونه و ازش

بازی گرفته بشه. تا به اوج دوران خودش برگرده.

امیدوارم آنجلوتی ازش بازی بگیره

میهن دوست چهارشنبه 18 فروردین 1395 ساعت 22:05

انتخاب غلط باعث نابودی یک بازیکن میشه از همان اول آمدن ماریو گوتزه به بایرن اشتباه بود حالا اگر گوتزه به دورتموند برگرده از نظر من مثل نوری شاهین موفق نخواهد بود مگر اینکه با حمایت مجدد تماشاگران همراه بشه و پست شماره10 بازی کنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد