وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

چرا تقویت خط دفاع باید اولویت بایرن در تابستان باشد؟

با وجود عملکرد درخشان بایرن مونیخ در زمینه گل خورده در بوندسلیگا، اما همچنان خلا یک مدافع کامل در کنار بواتنگ حس می شود.   

 

 از آنجایی که در روز های گذشته، وقت استراحت بین المللی بود، فرصت خوبی برای خبرنگاران حوزه نقل و انتقالات به وجود آمد تا علاوه بر پوشش بازی های ملی، گزارشات موجود در مورد استراژی های نقل انتقالات تیم های پر طرفدار اروپایی را بررسی کنند. بخش اعظمی از این اخبار پیرامون تیم متمول منچسترسیتی و دیگر تیم های ثروتمند انگلیسی بود و به احتمال زیاد این تمرکز خبری بدان خاطر بود که این تیمهای قدرتمند پس از درخشش غافل گیر کننده لسترسیتی از حالا به فصل آینده فکر می کنند اما در آلمان و خصوصا تیم بایرن مونیخ گزارشات بسیار کمی از برنامه های نقل و انتقالی این تیم برای تابستان پیش رو منتشر شده است. شاید کارلو آنچلوتی هنوز برنامه و تصمیمی جدی برای نقل و انتقالات بایرن نداشته باشد اما وقتی که بخواهد تصمیم گیری کند قطعا توجه زیادی به تقویت خط دفاع خواهد کرد. با وجود عملکرد درخشان این باشگاه آلمانی در زمینه گل خورده در بوندسلیگا (13 گل خورده در 27 بازی)، دریافت 4 گل در مجموع دیدار رفت و برگشت مقابل یوونتوس و همچنین وضعیت بازیکنان مصدومیت ها در طی فصل انجام بعضی تغییرات در تابستان ضروری به نظر می رسد. هیچ بحثی برای جایگاه ثابت ژروم بواتنگ و داوید آلابا در مرکز و سمت چپ خط دفاع وجود ندارد. هر دو بازیکن اخیرا قرارداد خود را با باشگاه تمدید کردند و اگر نگوییم بهترین، قطعا جز برترین های پست خود در دنیا هستند. اما جدای از این دو بازیکن در خط دفاع مشکلاتی وجود دارد.
اولین مشکل این است که فیلیپ لام اکنون در آستانه 33 سالگی قرار دارد و به پایان دوران بازیگری اش نزدیک می شود. او اسطوره بایرن مونیخ است اما باشگاه باید در وهله اول و هرچه سریع تر گزینه های مناسب جایگزینی او را بررسی کند و بعد به دنبال جذب بازیکن مناسب در این پست باشد. درحال حاضر تنها جانشین کاپیتان، رافینیا است که در ماه سپتامبر 31 ساله می شود و علاوه بر سن بالایش از نظر کیفیت فنی در سطح لام قرار ندارد. بایرن احتمالا در تابستان یک مدافع راست جوان جذب می کند، میچل وایزر پیش از اینکه با قرارداد آزاد بایرن را به مقصد هرتا ترک کند گزینه مناسبی به نظر می آمد اما اکنون که او رفته است باواریایی ها به دنبال جذب بازیکن دیگری می روند.

دیگر مشکلی که وجود دارد و بسیار مهم است نیاز بایرن به جذب یک مدافع دیگر در کنار بواتنگ است. سردار تاسچی هم از زمان انتقال قرضی اش از اسپارتاک مسکو به بایرن تنها یک بازی انجام داده است و بعید به نظر می رسد که بایرن قرارداد او را دائمی کند. بن عطیه در این فصل مهره ای قابل اتکا در خط دفاع نبوده است و نمایش وحشتناک او مقابل یوونتوس شاید عامل پایان کارش در بایرن شود. اخیرا کالچو مرکاتو گزارش داد که یوونتوس به جذب این مدافع 28 ساله علاقه مند است. در ادامه این گزارش آمده که بن عطیه در ماه اکتبر شرایط زندگی مناسبی در مونیخ نداشته و بسیار دلتنگ بازگشت به ایتالیا بوده و به این دلیل در این فصل افت فاحشی داشته است.
دیگر مدافع بایرن که در فصول گذشته اصلا شرایط مناسبی نداشته هولگر بادشتوبر است مدافعی که بخاطر سخت کوشی در فوتبال و انعطاف پذیری فوق العاده اش شایسته تحسین شدن است اما بخاطر مصدومیت های متوالی نتوانسته است مدت زمان زیادی بازی کند. این مدافع 27 ساله که این فصل هم برایش به پایان رسیده است از دسامبر 2012 تنها 1643 دقیقه بازی کرده است. او بارها از مصدومیت برگشت و دوباره مصدوم شد. در صورتی که این مدافع همچنان در مونیخ بماند نمی توان به عنوان یک مدافع مطمئن برایش حساب باز کرد. بایرن حتما به بازیکنان دیگری در این پست نیاز دارد.

خاوی مارتینز هم در فصول اخیر همانند بادشتوبر زیاد مصدوم شده است اما دیگر مسئله ای که برایش وجود دارد این است که آیا کارلتو همانند گواردیولا از او به عنوان مدافع استفاده می کند یا او را به خط هافبک منتقل می کند، همان جایی که او در فصل اول حضورش در مونیخ و تحت هدایت هاینکس درخشید. یکی از ویژگی های برتری که مارتینز دارد این است که او در نبرد های هوایی بخاطر قامت بلندش قدرت بالایی دارد اما بازیکنی همانند کیمیش در این زمینه بخاطر قامت کوتاهش ضعف دارد. گواردیولا اخیرا در مصاحبه با گل گفت:

’’ لطفا به من نگویید که کیمیش یک مدافع وسط نیست!
 ‘‘

اما او نیست؛ او یک هافبک است و استعداد بالایی در آن پست دارد و بعید است آنچلوتی مایل به گرفتن تصمیمات تاکتیکی عجیب و غریب باشد. کیمیش به عنوان یک مدافع در سیستم گواردیولا عملکرد خوبی داشته است نه تنها به بازی مالکانه تیمش به عنوان مدافع کمک شایانی کرد بلکه در مقابل پرسینگ و فشار شدید هم خوب عمل کرده است. اما چیزی که مشخص است این است که آنچلوتی از آنجایی که کیمیش هافبک با استعدادی است، در صورتی که نخواهد یک ریسک تاکتیکی بزرگ بکند از این بازیکن پرورش یافته در آکادمی اشتوتگارت در پست اصلی اش استفاده خواهد کرد.
بنابراین اگر بن عطیه باشگاه را ترک کند و مارتینز و کیمیش در خط هافبک بکار گرفته شوند، آنچلوتی فقط بادشتوبر همواره در معرض مصدومیت و بواتنگ را به عنوان مدافع در اختیار دارد. سوال این است که این مربی مدافع درجه یکی برای حضور در ترکیب اصلی را جذب می کند یا یک مدافع برای حضور روی نیمکت. در هر صورت خرید یک یا دو مدافع در تابستان اولویت مهمی برای بایرن است. اگرچه عملکرد خط دفاع بایرن تا به اینجا فوق العاده بوده است اما مدافع عنوان قهرمانی بوندسلیگا اگر می خواهد همچنان سطح بالای خود را حفظ کند باید خط دفاعی اش را تقویت کند.

 

به قلم Clark Whitney در وبسایت bleacherreport

 

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
قلب دوم یکشنبه 15 فروردین 1395 ساعت 00:51

درود
البته کارلتو خوب میدونه در خط دفاع چکار کنه،
امیدوارم مدافع آلمانی پیدا کنه که برای آینده ملی هم خوب باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد