وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بایرن مونیخ و خریدهایی ایده آل

بایرن مونیخ با هدایت پپ گواردیولا در سطح بوندسلیگا به تیمی بی رقیب بدل شده و در اروپا نیز اقتدار خوبی از خود به نمایش گذاشته است. آیا می توان وجود سیاستی هوشمندانه در بازار نقل و انتقالات را دلیل موفقیت مونیخی ها دانست؟ 

 

بایرن مونیخ در این روزها نه تنها از لحاظ ورزشی، بلکه از نظر استراتژیک نیز برتر از بسیاری از رقبای اروپایی خود است، در این زمینه نگاهی گذرا به سیاست این باشگاه در بازار نقل و انتقال بازیکنان در سال های گذشته می تواند کمک بزرگی باشد. در حالی که باشگاهی نظیر منچسترسیتی در تابستان گذشته مبلغی در حدود 203 میلیون یورو برای جذب بازیکنان جدید هزینه نموده است، مونیخی ها فعالیتی منطقی و متفکرانه در بازار نقل و انتقالات داشته اند و تنها بر اساس نیاز واقعی خود اقدام به جذب بازیکنان مورد نظر خود نموده اند. در واقع می توان مدعی شد که سیاست جذب بازیکن مونیخی ها زیر نظر پپ گواردیولا به حالت ایده آل نزدیک شده است.

برای نمونه بازیکنانی نظیر آرتورو ویدال، یوشوا کیمیش، کینگزلی کومان و داگلاس کاستا که برای این فصل به مونیخ پیوسته اند بسیار سریع خود را با شرایط بایرن مونیخ منطبق ساخته اند و به سرعت سبب تقویت تیم در نقاط مورد نیاز گشته اند. در واقع هر یک از این بازیکنان به نحو فوق العاده ای مناسب برای بایرن مونیخ، پپ گواردیولا و فلسفه فوتبالی هستند که این سرمربی اسپانیایی آن را دنبال می نماید. آرتورو ویدال در این روزها به استراتژیست اصلی تیم در میانه میدان بدل گشته، یوشوا کیمیش جوان در غیاب مدافعین اصلی تیم حتی در لیگ قهرمانان اروپا نیز به یکی از مهره های اصلی گواردیولا در عمق خط دفاعی بدل گشته، داگلاس کاستا و کینگزلی کومان نیز در دو بال هجومی مونیخی ها نشان داده اند که به خوبی می توانند در آینده جای ستارگانی نظیر آرین روبن و فرانک ریبری را پر کنند، کومان به ویژه در بازی اخیر مقابل یوونتوس از لیگ قهرمانان اروپا به خوبی کیفیت و تاثیرگذاری خود را به اثبات رساند. از سویی دیگر مبالغ پرداختی بایرن مونیخ نیز برای این خریدهای جدید دارای حد و مرزی مشخص بوده و سران این باشگاه برای جذب بازیکنان مورد نظر گواردیولا 86 میلیون یورو هزینه کرده اند، چنین مبلغی در قیاس با سایر تیم های بوندسلیگایی بسیار بالا به نظر می رسد، اما در بین تیم های صاحب نام اروپایی نیز مبلغ چندان چشمگیری محسوب نمی شود.

 این موضوع را می بایست بزرگترین نقطه اختلاف بایرن مونیخ با سایر تیم های مطرح اروپایی دانست، چون با وجود اینکه مونیخی ها از قدرت مالی کافی برخوردار هستند، اما آنها هرگز بی هدف و بی برنامه اقدام به جذب ستارگان دنیای فوتبال نمی نمایند. مونیخی ها در بازار نقل و انتقالات از سیاستی عقلانی و منطقی برخوردار هستند که می تواند به الگویی برای سایر تیم ها از دیگر لیگ های اروپایی بدل گردد. در حقیقت بایرن مونیخ در دورانی که در آن پول فراوانی به فوتبال تزریقمی شود، راه دیگری را برای موفقیت خود انتخاب نموده اند. سران مونیخی به جای خرید ستارگان بزرگ، آنها را خود شکل و پرورش می دهند که این موضوع بسیار قابل توجه است.

با نگاهی به نقل و انتقالات بایرن مونیخ در گذشته نه چندان دور می توان به این نتیجه رسید که شاید تنها مهدی بن عطیه خرید خوبی برای مونیخی ها نبوده است، در صورتی که بازیکنانی نظیر برنات، کاستا و کومان به خوبی در مونیخ به بازیکنان مطمئنی تبدیل شده اند، بازیکنانی که هیچ یک از دیگر تیم های بزرگ اروپایی به دنبال جذب آنها نبوده اند. میشائیل رشکه مدیر فنی باشگاه بایرن مونیخ را می توان در این زمینه پاسخگو دانست، چون وی در حقیقت چشم سران مونیخی برای در نظر گرفتن بازیکنان آینده دار و معرفی و توصیه آنها به پپ گواردیولا است.

از سویی دیگر پپ گواردیولا سرمربی تیم نیز خود نقشی مهم در استراتژی نقل و انتقالاتی بایرن مونیخ دارد، وی هرگز نه تنها تمایلی به خرید بازیکنان گران قیمت از خود بروز نداده، بلکه سعی نموده همواره با بازیکنانی مناسب اما خوش آتیه تیمی رقابتی و مدعی را شکل دهد. در واقع مونیخی ها از برنامه ای کاملا مشخص برای آینده خود برخوردار هستند و بر طبق آن اقدام به جذب بازیکنان مورد نیاز خود می نمایند و این موضوع نقطه اختلاف اصلی بین این تیم و سایر رقبای اروپایی است.

به قلم Daniel Martínez از وب سایت آلمانی Focus

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
MEHDI ZAHERI پنج‌شنبه 5 فروردین 1395 ساعت 12:46

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد