وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

سه پرسش پیش روی گواردیولا برای نبرد بزرگ مقابل یوونتوس

از ترکیب بایرن مونیخ در بازی مقابل وردربرمن می توان تا حدودی به ایده های گواردیولا برای رویارویی مقابل یوونتوس بزرگ پی برد. 

 

بایرن مونیخ با پیروزی پر گل 5:0 مقابل وردربرمن آمادگی خود را برای رویارویی مقابل یوونتوس در بازی برگشت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به نمایش گذاشت، در این دیدار کینگزلی کومان نمایش خوبی از خود در ترکیب اصلی مونیخی ها نشان داد و تیاگو نیز با دو گلی که به ثمر رساند نشان داد که به شرایط ایده آل خود دست یافته است. ماریو گوتسه نیز بعد از مدت ها دوری از میدان بازگشت خود را با عملکردی قابل قبول جشن گرفت. با این وجود سه پرسش بزرگ پیش روی گواردیولا برای نبرد حساس مقابل یوونتوس مطرح است.

یک- بابن عطیه یا بدون عطیه؟

اگر مهدی بن عطیه در شرایط یده آل خود باشد، بی تردید چیدمان خط دفاعی بایرن مونیخ در بازی چهارشنبه شب مقابل یوونتوس مشابه بازی مقابل وردربرمن خواهد بود و فیلیپ لام و داوید آلابا به عنوان دو دفاع کناری به میدان خواهند رفت، در حالیکه مهدی بن عطیه و یوشوا کیمیش زوج دفاعی کلایسک میانی تیم را تشکیل خواهند داد. البته بازی مقابل وردربرمن بدون شک محک و امتحان چندان مناسبی برای این زوج دفاعی به حساب نمی آید، چون بازیکنان وردربرمن در این دیدار به ندرت دفاع مونیخی ها را چه به صورت حمله مستقیم و چه با ارسال پاس های بلند قطری با خطر مواجه نمودند و تحت فشار قرار دادند.

مالکیت هشتاد و سه درصدی توپ توسط بایرن مونیخ نیز از دیگر دلایل کم کار بودن خط دفاعی تیم در این دیدار خانگی به حساب می آید، گواردیولا بعد از پایان دیدار گفت:"ما بازی موقعیت محور فوق العاده ای انجام دادیم و برای حریف اجازه ای برای مانور قائل نشدیم." با این وجود مهدی بن عطیه در این دیدار چندان مقتر ظاهر نگردید و در برخی نبردهای هوایی شکست خورد، ضمن اینکه وی در برخی صحنه ها از هماهنگی لازم با داوید آلابا و یوشوا کیمیش و همچنین سرعت لازم برای تحت فشار قراردادن مهاجم حریف برخوردار نبود.

از سوی دیگر مهدی بن عطیه مدافعی فیزیکی به حساب می آید که می تواند در نبرد مقابل مهاجمی فیزیکی و درگیر نظیر ماریو ماندژوکیچ از این نقطه قوت خود به خوبی بهره گیرد، همچنین قدرت بالای سر زنی وی نیز می تواند در بازی چهارشنبه شب به نفع مونیخی ها تمام شود. علاوه بر این داوید آلابا به عنوان مدافع کناری می تواند بسیار با ارزش تر و تاثیرگذارتر از بازی در پست دفاع میانی باشد. با این تفاسیر استفاده از بن عطیه در عمق خط دفاعی تیم تصمیمی پرریسک به حساب می آید و باید منتظر ماند و دید که گواردیولا چه ایده ای در این زمینه خواهد داشت.

دو- تیاگو یا ویدال؟

تیاگو آلکانتارا در سومین فصل حضور خود در مونیخ سرانجام می تواند بدون مصدومیت خاصی در فاز حساس فصل و مرحله حذفی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، بایرن مونیخ را همراهی نماید. البته تیاگو در بازی های اخیر تا حدودی عملکردی پر انتقاد از خود به نمایش گذاشت به نحوی که پپ گواردیولا مجبور شد در بازی بزرگ مقابل دورتموند، وی را نیمکت نشین نماید، با وجود اینکه وی تا قبل از این همواره در بازی های بزرگ در ترکیب اصلی مونیخی ها قرار گرفته بود. در زمانی که تیاگو به دلیل دور بودن از شرایط خود از ترکیب اصلی تیم دور مانده بود، گواردیولا از آرتورو ویدال به عنوان بازیکن پست شماره هشت خود بهره برده بود و این هافبک شیلیایی نیز به ویژه در بازی مقابل دورتموند و همچنین یوونتوس فوق تصور ظاهر گردید، به طوری که حتی مورد تمجید سرمربی خود نیز قرار گرفته است.

تیاگو اما در بازی مقابل وردربرمن خوش درخشید و علاوه بر به ثمر رساندن دو گل با 12.1 کیلومتر دویدن بهترین رکورد در این زمینه را در بین بازیکنان حاضر در میدان به ثبت رساند و نشان داد که چرا سران مونیخی تصمیم گرفته اند همچنان بازیکن مورد علاقه پپ گواردیولارا، حتی در دوران پسا گواردیولا نیز در آلیانس آره نا نگه دارند و قرارداد او را تا سال 2019 تمدید کرده اند. تیاگو همچنین در این دیدار بعد از ریبری و آلابا با هیجده پیروزی در نبردهای دو نفره سومین بازیکن برتر مونیخی ها در این زمینه محسوب می گردید و با 129 تماس با توپ که بیشتر آنها در اطراف و داخل محوطه جریمه حریف بود، بازیکنی تاثیرگذار نشان داد.

تیاگو در این دیدار همچنین موفق شد گل های هفتم و هشتم خود را در لباس بایرن مونیخ به ثمر رساند، این هافبک اسپانیایی برای آخرین بار بیش از دوسال پیش و در ماه فوریه سال 2014 برای مونیخی ها در بوندسلیگا گل زنی نموده بود. با این وجود باید منتظر ماند و دید که آیا گواردیولا در بازی برگشت مقابل یوونتوس تیاگو را به ترکیب اصلی تیم بازمی گرداند؟ چون چنین تصمیمی به قیمت نیمکت نشین شدن بازیکنانی نظیر ویدال یا آلونسو تمام خواهد شد.

سه- کومان،‌گوتسه یا ریبری؟

ماریو گوتسه بعد از تجربه نود دقیقه ای پنج بازی بر روی نیمکت ذخیره های تیم،‌سرانجام در بازی مقابل وردربرمن در در پست بازی توماس مولر در ترکیب اصلی بایرن مونیخ قرار گرفت، چون توماس مولر در این بازی به جای روبرت لواندوفسکی در نقش مهاجم کاذب تیم ظاهر شده بود. گوتسه در این دیدار با 6.2 کیلومتر دویدن در نیمه اول بازی و ارسال دو ضربه به سمت دروازه حریف عملکردی قابل قبول از خود به نمایش گذاشت و به همین دلیل در دقیقه 55 بازی و هنگام خروج از میدان مورد تشویق فراوان تماشاگران حاضر در آلیانس آره نا و حتی پپ گواردیولا قرار گرفت. در بازی برگشت مقابل یونتووس اما برای گوتسه می توان تنها نقش ذخیره توماس مولر را در نظر گرفت و خود گوتسه نیز به نظر مشکلی با این مسئله ندارد:

من خوشحالم که سرانجام توانستم بدون درد و مشکل بازی کنم. در برخوردی که داشتم کمی دچار مصدومیت شدم و به همین دلیل تعویض گردیدم، اما مصدومیت من چندان بد نیست.

کومان که در این دیدار به جای آرین روبن در ترکیب اصلی مونیخی ها قرار گرفته بود، عملکردی فوق العاده داشت و توانست با پاس های منجر به گل خود دو مرتبه تیاگو و یک مرتبه توماس مولر را در موقعیت گل زنی قرار دهد و به نظر می رسد بعد از دورانی نه چندان موفقیت آمیز با گل زنی خود در بازی مقابل وولفسبورگ و همچنین عملکرد درخشان خود در بازی مقابل وردربرمن باز هم به شرایط ایده آل ابتدای فصل خود بازگشته باشد. در بازی رفت مقابل یوونتوس و همچنین رویارویی مقابل دورتموند، گواردیولا از کومان بهره نبرد، اما در بازی چهارشنبه شب مقابل یوونتوس در صورت حضور آرین روبن در ترکیب اصلی تیم این احتمال وجود دارد که گواردیولا با نیمکت نشین کردن ریبری و کوستا در بال سمت چپ تهاجمی تیم، با به بازی گرفتن کومان در این پست اندکی هواداران مونیخی را غافلگیر نماید.

به قلم Florian Bogner از وب سایت Eurosport

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
Navid Bayern Lover چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت 14:08

باعرض معذرت این مقاله یکم چرت بود چون امشب هم ویدال بازی میکنه هم تیاگو و اینکه غیرممکنه ریبری و داگلاس رو نیمکت بمونن و کومان بازی کنه,به نظرم اگه امشب خدایی نکرده روبن بازی نکنه به جاش داگلاس میاد درحالت کلی ترکیب امشب اینجوری میشه به نظرم:

نویر

بن عطیه(آلابا) کیمیچ
(برنات)آلابا لام


ویدال


ریبری(کاستا) تیاگو مولر روبن(کاستا/کومان)



لواندوفسکی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد