وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

مرد کوچک بازی بزرگ

یوشوا کیمیش که به عنوان راه حلی اضطراری به عمق خط دفاعی بایرن مونیخ منتقل شد، در بازی های اخیر نشان داده که حتی در چالش های بزرگ نیز می توان بر روی وی در این منطقه حساس از زمین حساب نمود. با این تفاسیر آیا می توان انتظار حضور وی در ترکیب اصلی مانشافتدر یورو2016 را داشت؟ 

 

جروم بواتنگ مدافع مصدوم بایرن مونیخ روز یکشنبه در محل موزه این باشگاه طبق قرار قبلی حضور یافت و در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص اینکه آیا کیمیش یکی از کاندیداهای یوگی لوو برای حضور در رقابت های یورو 2016 محسوب می شود،‌ به صورت قاطعانه گفت:

“کیمیش در تیم من بازی می کند و من هر روز با او تمرین می کنم، اگر انتخاب با من باشد، حتما او مسافر فرانسه خواهد بود.
 

البته بعد از تساوی بدون گل مقابل دورتموند که یوشوا کیمیش در آن  بسیار خوش درخشید، ژروم بوآتینگ تنها کسی نیست که در خصوص این بازیکن جوان این گونه فکر می کند، چون بسیاری از مطبوعات آلمانی نیز بعد از این بازی بزرگ به تمجید از کیمیش پرداخته اند و حتی روزنامه Süddeutsche Zeitung برای وی لقب "مرد کوچک بازی بزرگ" را در نظر گرفته است.

یوگی لوو سرمربی تیم ملی آلمان نیز که شنبه شب با حضور در استادیوم سیگنال ایدونا پارک شهر دورتموند از نزدیک شاهد تماشای این بازی بزرگ بوده، به احتمال فراوان نام یوشوا کیمیش را با حروفی درشت در دفترچه یادداشت خود ثبت کرده است، چون کیمیش بازیکن سابق تیم هایلایپزیگ و اشتوتگارت که با قابلیت ها و توانایی های غافلگیرکننده خود توانسته به یکی از ستون های تیمی جهانی نظیر بایرن مونیخ بدل گردد، بی تردید می تواند برای مانشافت نیز مهره ای مفید و موثر باشد.

ماتیاس سامر مدیر ورزشی تیم در این زمینه معتقد است:"برای کیمیش در تابستان پیش رو دو گزینه قابل تصور است، رقابت های یورو یا بازی های المپیک که ما با هر دوی آنها موافقیم." یوگی لوو که تحت تاثیر سرعت بالای کیمیش در بازی قرار گرفته بود، پاسخی روشن و قطعی به احتمال حضور کیمیش در کادر تیم ملی آلمان برای حضور در فرانسه نمی دهد، اما بی تردید وی برای تماشای بازی ستارگانی نظیر مولر، نویر، هوملس، گوندوعان و رویس به دورتموند سفر نکرده بوده و به قول خود قصد دارد بیشتر بازیکنانی را زیر نظر گیرد که از پتانسیل لازم براینقش آفرینی در آینده مانشافتبرخوردار هستند که بدون شک یکی از این بازیکنان خوش آتیه یوشوا کیمیش می باشد.

در بازی مقابل دورتموند پپ گواردیولا سرمربی بایرن مونیخ به دلیل موج بالای مصدومین تیم در پست دفاع میانی باز هم به یوشوا کیمیش برای قرار گرفتن در چنین پستی اعتماد نمود. کیمیش در این پست با 121 تماس با توپ و دقت 94 درصدی پاس های ارسالی بهترین آمار را در بین هم تیمی های خود به ثبت رساند، ضمن اینکه وی در 64 درصد از نبردهای دو نفره نیز پیروز شد و به دومین بازیکن موفق مونیخی ها در این زمینه بدل گشت. در حقیقت کیمیش عملکردی مقتدرانه از خود در این دیدار به نمایش گذاشت و تنها در مقابل پپ گواردیولا سرمربی خود که بعد از به صدا درآمدن سوت پایان بازی برای صحبت و گوشزد نمودن برخی نکات تاکتیکی به سمت وی آمد، بی قدرت به نظر می رسید. کیمیش خود در زمینه صحنه برخورد گواردیولا با وی بعد از پایان بازی می گوید:"صحبت کردن در مورد برخی اشتباهات بسیار مهم است و می تواند کمکی بزرگ برای دیدارهای بعدی باشد."

شرایط حال حاضر برای کیمیش جوان تجربه ای بسیار جدید محسوب می شود، پرسش هیجان انگیزی که حال مطرح می شود این است که بعد از این چه اتفاقی برای وی خواهد افتاد. چون از این تاریخ به وی به چشم دیگری نگریسته خواهد شد و عملکرد او سخت تر مورد قضاوت و حتی انتقاد قرار خواهد گرفت. هفته آینده و در دیدار برگشت از مرحله یک هشتم نهایی مقابل یوونتوس در آلیانس آره نا کیمیش باز هم در معرض امتحانی بزرگ قرار خواهد گرفت، چون هنوز از خاطر دوستداران فوتبال و هواداران مونیخی نرفته که بایرن مونیخ پیروزی 2:0 در دیدار رفت مقابل یوونتوس را بیشتر به دلیل اشتباهات و عدم تجربه یوشوا کیمیش با تساوی 2:2 تعویض نمود.

بازیکنان و کادر فنی بایرن مونیخ اما حمایت فوق العاده ای از هم تیمی جوان خود داشته اند و حتی سیستم بازی بایرن مونیخ به دلیل حضور کیمیش در عمق خط دفاعی تیم دچار تغییراتی شده است، وی به دلیل برخورداری از قدی 1.76 متری در نبردهای هوایی درون محوطه جریمه تا حدودی ضعف دارد و به همین دلیل بازیکنان بایرن مونیخ می بایست تا حد امکان از ارسال پاس های بلند قطری و سانتر بر روی محوطه جریمه خودی جلوگیری نمایند تا کیمیش بهتر بتواند تاثیرگذاری و اهمیت خود را در بازی سازی از انتهای زمین به معرض نمایش گذارد.

در بازی مقابل دورتموند تغییر محل و نحوه بازی ژابی آلونسو نیز تاثیری مهم بر روی تقویت خط دفاعی و افزایش ایمنی این منطقه از زمین مونیخی ها داشت، چون این هافبک باتجربه اسپانیایی با استقرار در پست هافبک دفاعی و نیمه زمین خودی نقش بسیار مهمی در کنترل بازی بر عهده گرفت به طوری که سامر از او به عنوان "بزرگترین مزیت ما" نام برده است. با این تفاسیر یوشوا کیمیش باید تا حد ممکن خود را درگیر این تمجیدهای رسانه ای ننماید و تنها بر روی انجام وظایف خود بر روی مستطیل سبز جهت افزایش تجربه تمرکز نماید، چون بنا به ادعای گواردیولا وی هنوز نیاز به یادگیری بیشتری دارد.

به قلم Daniel Rathjen از وب سایت Eurosport

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
بهزاد سه‌شنبه 18 اسفند 1394 ساعت 04:28

به نظر من مقابل یوونتوس دو یک ما میبریم.خوشبختانه مصدومانمون هم کم کم دارند میرسند.مارتینز هم فکر کنم بتونه تو ترکیب ثابت باشه و اگر گواردیولا از این ترکیب مقابل یوونتوس استفاده کنه قطعا برنده ایم
دفاع:بن عطیه،لام،مارتینز،آلابا
هافبک ها:گوتزه(هافبک دفاعی)،ریبرى(هافبک هجومی)،کاستا(هافبک هجومی)
مهاجمین:مولر،لواندوسکى،روبن
ذخیره ها:آلونسو،کومن،برنات،کیمیچ،رافینیا،تیاگو،ویدال،دروازه بان دوم

پارسا مونیخ سه‌شنبه 18 اسفند 1394 ساعت 19:55

بهزاد جان دروازه بان دوم اولریش هست که اونم عالیه ولی نویر نمیشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد