وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

ماندژوکیچ به فکر انتقام از گواردیولا!

بایرن مونیخ -یوونتوس یکی از کلاسیک ترین دوئل ها در فوتبال اروپا محسوب می شود، بازی این دو تیم در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان این فصل به نحوی یادآور رویارویی آنها در سال 2013 می باشد. دیداری که در آن ماندژوکیچ فوق العاده ظاهر شد، حال وی برای انتقام از گواردیولا مقابل مونیخ قرار خواهد گرفت. 

 

دانیل فن بویتن مدافع بلژیکی مونیخی ها بعد از بازی مقابل یوونتوس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپای فصل 2012/13به شدت عملکرد ماریو ماندژوکیچ در نوک حمله مونیخی ها را مورد تمجید قرار داده بود:"وقتی می دیدم که چطور ماندژوکیچ در جلوی زمین همانند یک مدافع در حال تلاش است، می خواستم به سمت او بروم و او را در آغوش بکشم." در آن بازی مونیخی ها با دو گل حریف تورینی خود را از پیش رو برداشتند و در پایان فصل ضمن فتح لیگ قهرمانان به فتح یک سه گانه و موفقیتی تاریخی و تکرار ناپذیر دست یافتند.

مونیخی ها در فصل جاری نیز می خواهند با عبور از تورین به میلان و استادیوم سن سیروی این شهر برسند، جایی که در تاریخ بیست و هشتم ماه می سال آینده میلادی، دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا برگزار خواهد شد. در این راه بایرن مونیخ در مرحله یک هشتم نهایی با قرعه سخت یوونتوس مواجه شده است، تیمی که به عقیده ماتیاس زامر مدیر ورزشی باشگاه بایرن مونیخ، "حریفی جذاب است و شناخت خوبی از آن داریم." که شاید منظور ماتیاس زامر از شناخت خوب علاوه بر تجربه بازی در مقابل بزرگانی نظیر بوفون و پوگبا، شناخت کاراکتر و مشخصات بازی مهاجمی نظیر ماریو ماندژوکیچ بوده است.

ماریو ماندژوکیچ سه فصل پیش هنوز عضوی از تیم بایرن مونیخ محسوب می گردید و در بازی برگشت مقابل یوونتوس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در شهر تورین که با نتیجه 2:0 به نفع مونیخی ها به پایان رسید، علاوه بر به ثمر رساندن یک گل عملکردی فوق العاده داشت. نحوه بازی این مهاجم کروات در این دیدار، درگیری ها، نبردهاى هوایی و دوئل های دو نفره وی با کیلینی مدافع سخت گیر تورینی ها و همچنین نبرد های وی با آندرا پیرلو کارگردان میانه میدان تورینی ها، هنوز در ذهن دوستداران فوتبال باقی مانده است.

ماندژوکیچ با به ثمر رساندن 48 گل در 88 بازی برای مونیخی ها عملکردی قابل احترام از خود بر جای گذاشته است، این مهاجم کروات از قدرت تکنیکی و خلاقیت خاصی در هنگام تصاحب توپ برخوردار نبود و تنها با قدرت فیزیکی و جنگندگی بالا بر مدافع روبروی خود غلبه می نمود، موضوعی که در بایرن مونیخ یوپ هاینکس بسیار مهم ارزیابی می گردید اما پپ گواردیولا سرمربی بعدی مونیخی ها چندان ارزشی برای آن قائل نبود و به همین دلیل شریط برای ادامه حضور ماندژوکیچ در آلیانس آره نا با آمدن گواردیولا به مونیخ سخت تر شد.

با این وجود خللی در امر گل زنی این مهاجم کروات در فصل دوم حضورش در مونیخ و کار زیر نظر گواردیولا وارد نشد و وی موفق به ثمر رساندن 26 گل در این بازه زمانی برای بایرن مونیخ گردید. اما اختلافات و درگیری های وی با گواردیولا به طور مدام در حال افزایش بود و چنین اختلافاتی زمانی که این سرمربی اسپانیایی در بازی فینال DFB Pokal در سال 2014 با وجود تعدد مصدومین در کادر مونیخی ها از حضور ماندژوکیچ در کادر هیجده نفره تیم چشم پوشی نمود، به اوج خود رسید.ماریو ماندژوکیچ در این زمینه بعد از این بازی به روزنامه کروات Sportske Novost گفت:

“من بهترین ها را برای تیم انجام داده ام و سزاوار چنین برخوردی نبودم، رفتار گواردیولا با من هرگز عادلانه و جوانمردانه نبود.
 

با بالا گرفتن دامنه چنین اختلافاتی وی از سوی مونیخی ها در تابستان 2014 به اتلتیکو مادرید واگذار گردید و توانست در یک فصل حضور در این تیم بیست مرتبه برای مادریدی ها گل زنی نماید، اما وی بیش از یک فصل در این تیم دوام نیاورد و در تابستان گذشته بهیوونتوس تورین پیوست، در کادر بانوی پیر ایتالیا نیز وی تا حدودی در امر گل زنی خوش درخشیده و موفق به ثمر رساندن گل های حساسی در سری آ و  به ویژه در لیگ قهرمانان برای بیانکونری شده است. حال رویارویی وی با تیم سابقش بایرن مونیخ و پپ گواردیولا می تواند با جذابیت های زیادی همراه باشد.

ماندژوکیچ در صحبت های خود ادعا نموده که پپ گواردیولا در مونیخ تمایلی به همکاری با وی نداشته و به نوعی وی را اخراج کرده است، این مهاجم کروات در زندگی معمولی انسان خوش برخورد با رفتاری دوستانه است اما وی معتقد است که در زمین فوتبال به انسانی دیگر تبدیل می شود. گواردیولا اما به چنین موضوعی اعتقاد ندارد و اعلام نموده:"من هیچ مشکلی با ماندژوکیچ ندارم و تنها از دیدار دوباره با او بسیار خوشحال خواهم شد." ماندژوکیچ اما هرگز همانطور که وی پیش از این در یکی از درگیری های لفظی خود با گواردیولا مدعی شده بود،‌چنین دیدگاهی ندارد:"به نظر من شرایط در زمان مربی گری یوپ هاینکس بسیار بهتر بود."

به قلم Johannes Mittermeier از وب سایت آلمانیFocus

منبع

نظرات 6 + ارسال نظر
آلمان سه‌شنبه 4 اسفند 1394 ساعت 01:11

خدا وکیلی چه گوادیولا بود چه هر کی همه میدونن ماندوژکیج در سطح مهاجم تراز اول نیست..
با بودن مولر و لوا و روبن و کاستا و گوتزه اصلا نیازی بهش نداشتیم..
ولی همه آرزو دارن تو بایرن مونیخ بازی کنن..

محمد مشهد سه‌شنبه 4 اسفند 1394 ساعت 10:20

ماندژوکیچ زمانی که اومد بایرن من به دوستام گفتم این دیگه کیه که آوردن اصلا در حد و اندازه های بایرن نیس اتفاقا خوشحال شدم که گواردیولا پراشو باز کرد تو بازی امشب مقابل یووه فک نکنم حتی الگری بهش بازی بده موراتا خیلی از این بهتره

پیمان سه‌شنبه 4 اسفند 1394 ساعت 11:31

مانزوکیچ یکی از بهترین مهاجمان دو سه دهه بایرن بود
درسته تکنیک مهاجمانی مثل لوا و البر رو نداره ولی همونطور که در مقاله هم اشاره شد بازیکن بسیار جنگنده بود و خودش دفاع رو از خط حمله شروع میکرد
در طول بازی مدام هافبک ها و مدافعین تیم حریف رو تحت پرس شدید قرار میداد تا اونها رو دچار اشتباه کنه بارها خطا کرد درگیر شد کارت زرد رو جون خرید تا بازیسازی حریف شکل نگیره
مانزوکیچ یک آچار فرانسه تمام عیار بود ، بسیار هم به بایرن متعصب بود اما پی پی جون همونطور که کروس رو داد رفت، دکتر ولفارت رو باعث استعفاش شد، شواینی رو فروخت و خیلی غلط های اضافی دیگه مانزو این جواهر کروات رو هم از دست داد

حسین.ر سه‌شنبه 4 اسفند 1394 ساعت 12:55

واقعا گل های مهمی برا بایرن زد, من که خیلی ازش خوشم میومد,حیف شد که دیگه تو بایرن نیست

محمد سه‌شنبه 4 اسفند 1394 ساعت 13:59

باید بگم زمانی که مانجو کیچ برای بایرن بازی می کرد گوتزه لوا و بقیه داشتن تو دورتمند و لورکوزن پوشکشونو عوض می کردن یادتون نره اون و روبن گلای ما رو تو فینال سخت با دورتمند زدن

stefan effenberg سه‌شنبه 4 اسفند 1394 ساعت 15:05

مانزوکیچ خوب بود جنگنده و با تعصب، اصلا دوست نداشت از بایرن بره، من که خودم خیلی ازش خوشم میومد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد