وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

ایستگاه تورین، مقیاسی برای سنجش عملکرد سه ساله گواردیولا در مونیخ؟

در تابستان پیش رو پپ گواردیولا با ترک بایرن مونیخ به منچسترسیتی خواهد پیوست، اما در آینده چه قضاوتی از این سرمربی اسپانیایی بایرن مونیخ خواهد شد؟ آیا در آینده از دوران حضور وی در فوتبال آلمان حتی بدون فتح لیگ قهرمانان اروپابه عنوان تاریخی و درخشان نام برده خواهد شد؟  

 

در انگلیس باید همواره به دو نکته بسیار توجه نمود، یک: هرگز بدون چتر از خانه بیرون نرو، چون بارش باران حتمی است، دو: اخبار منتشر شده در برخی روزنامه های این کشور که به “Yellow Press” یا مطبوعات زرد شهرت یافته اند را هرگز باور نکن. چون در بیشتر مواقع اخبار این مطبوعات جنجالی بیشتر فرضیات و گمانه زنی هایی تخیلی و ساده می باشند. روزنامه Express انگلیس در روزهای اخیر اقدام به انتشار خبری نموده که شاید بتوان آن را از این دسته از اخبار دانست، چون این روزنامه مدعی شده که در صورت شکست بایرن مونیخ مقابل یوونتوس و حذف این تیم آلمانی از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، پپ گواردیولا از سمت مربی گری خود در مونیخ برکنار خواهد شد. چون بنا بر ادعای این روزنامه انگلیسی سران باشگاه بایرن مونیخ چندان از شرایط حال حاضر تیم خود رضایت ندارند، به این دلیل که پپ گواردیولا در حال حاضر بیشتر در فکر برنامه ریزی برای منچسترسیتی باشگاه آینده خود می باشد. اماچنین اخباری تنها گمانه زنی صرف بوده و یا حقیقتی پشت آن نهفته است؟

اغلب تمامی دستاوردهای پپ گواردیولا در بایرن مونیخ زیر سایه گمانه زنی ها و حواشی اطراف وی قرار گرفته و همواره میزان موفقیت این سرمربی بزرگ با عناوین، افتخارات و پیروزی های به دست آمده توسط بایرن مونیخ سنجیده شده است. به همین دلیل عدم موفقیت گواردیولا با بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا می تواند به کابوسی بزرگ برای این سرمربی اسپانیایی بدل گردد و تمامی دستاوردهای مثبت وی در آلیانس آره نا را زیر سوال برد. اما آیا سنجیدن عملکرد یک سر مربی تنها بر اساس عناوین کسب شده، جوانمردانه است؟ آیا میزان توانایی و موفقیت یک سرمربی را باید به تعداد فتح عناوین و قهرمانی های گوناگون کاهش داد؟

پپ گواردیولا در این فصل نیز بار دیگر با بایرن مونیخ در بوندسلیگا مقتدارنه ظاهر شده و بعد از گذشت بیست و یک بازی از این رقابت ها با هشت امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم در صدر جدول قرار گرفته، در حالی که اختلاف این تیم با رده سوم به بیش از بیست امتیاز می رسد. این سرمربی اسپانیایی در فصل 2013/14 در اولین فصل حضور خود در بایرن مونیخ در پایان هفته بیست و هفتم به قهرمانی در بوندسلیگا رسید و به سریع ترین قهرمانی در تاریخ رقابت های بوندسلیگا دست یافت. افتخاری که به هیچ یک از سرمربیان بزرگ ما قبل وی نظیر هنز وایزوایلر، اودو لاتک، یوپ هاینکس و اوتمار هیتسفلد نرسید. بیلان پپ گواردیولا در 141 حضور خود بر روی نیمکت مربی گری بایرن مونیخ نیز به 110 پیروزی، 19 تساوی و 12 شکست می رسد.

پپ گواردیولا در دوران مربی گری خود چه در FCB از کاتالان و چه در FCB از جنوب آلمان، همواره به مرحله نیمه نهایی از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا راه یافته است. علاوه بر این پپ گواردیولا همواره به دلیل فلسفه فوتبالی خود مورد تمجید سران باشگاه بایرن مونیخ و حتی منتقدین نیز قرار گرفته است. این سرمربی کاتالان در واقع کمال گرایی استکه نمایش فوتبالی کامل و مطابق با ایده ها و فلسفه خود را به هر موضوعی ترجیح می دهد و شاید به همین دلیل موافقین و مخالفین زیادی را دارد.

سران باشگاه بایرن مونیخ اما به خوبی می دانند که پپ گواردیولا چه تغییرات مثبت و آینده داری در تیم آنها به وجود آورده است، این سرمربی اسپانیایی تغییرپذیری تاکتیکی تیم را تا حد مطلوبی بهبود بخشیده و توانسته ضمن تکمیل ایده های فن خال و یوپ هاینکس سرمربیان قبلی بایرن مونیخ، این تیم را در سال های حضور خود در آلیانس آره نا به یکی از مدعیان همیشگی لیگ قهرمانان اروپا بدل سازد.با همه تغییرات مثبت و جذابی که پپ گواردیولا در بایرن مونیخ به وجود آورده، بازهم میزان موفقیت و دستاوردهای او برای این باشگاه آلمانی در دوره سه ساله حضور او در فوتبال آلمان از سوی افکار عمومی تنها با فتح لیگ قهرمانان اروپا در پایان این فصل توسط بایرن مونیخ سنجیده خواهد شد و در حقیقت این موضوع از پیامده های سخت و عجیب صنعتی شدن فوتبال می باشد.

به قلم Nico Hölzel از وب سایت Ftbpro Deutschland

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
❤عاشق بایرن مونیخ❤ دوشنبه 3 اسفند 1394 ساعت 00:52

گواردیولا تنها با گرفتن سه گانه میتونه هوادار ها را راضی کنه

Führer دوشنبه 3 اسفند 1394 ساعت 01:57

خدا به خیر کنه مثل پارسال و سال قبلش نکنه باز! تنها با گرفتن قهرمانی باشگاههای اروپا شاید بشه اندوهی رو که در دو سال گذشته به طرفداران فوتبال آلمان و بایرن اصیل داده رو کم کنه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد