وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

لوی با ارزش تر از همیشه، بایرن مونیخ بدون او چه وضعیتی داشت؟

از ده گل به ثمر رسیده توسط بایرن مونیخ در سال 2016 میلادی، هشت گل به نام روبرت لواندوفسکی به ثبت رسیده است و در واقع این مهاجم لهستانی برای مونیخی ها هرگز به ارزشمندی امروز نبوده است. 

 

یکشنبه شب روبرت لواندوفسکی در دیداری از هفته بیست و یکم از رقبت های بوندسلیگا مقابل آوگزبورگ در دربی ایالت بایرن موفق به ثمر رساندن دو گل از سه گل تیمش گردید، چهارشنبه شب گذشته نیز این مهاجم لهستانی  از رقابت های DFB Pokal مقابل بوخوم دو گل از سه گل تیم خود را به ثمر رسانده بود و سبب شد تا مونیخی ها به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها راه یابند، توماس مولر دیگر مهاجم تیم در مورد عملکرد بایرن مونیخ در این دیدار گفته بود:"پیروزی در این دیدار همانند بازی های تیم در اکتبر و نوامبر چندان آسان نبود."

زوج مولر و لواندوفسکی در این فصل فوق العاده بوده و موفق شده اند 36 گل از 53 گل بایرن مونیخ در بازی های بوندسلیگا را به ثمر رسانند و بعد از انجام بیست و یک بازی حتی به رکورد گل زنی زوج رویایی گرد مولر و اولی هوینس اسطوره های این باشگاه در دهه هفتاد میلادی نیز دست یافته اند. توماس مولر و روبرت لواندوفسکی در حقیقت از فهم بسیار خوبی ز یکدیگر برخوردار هستند، اما در این روزها لواندوفسکی در امر گل زنی تا حدودی موفق تر از وج آلمانی خود عمل کرده، به طوری که از ده گل به ثمر رسیده توسط مونیخی ها در سال 2016 هشت گل به نام روبرت لواندوفسکی به ثبت رسیده و تنها تیاگو یک مرتبه در بازی مقابل بوخوم و مولر یک مرتبه در بازی مقابل آوگزبورگ در این امر موفق بوده اند.

روبرت لواندوفسکی در حقیقت در سی ویک بازی رسمی این فصل موفق به ثمر رساندن 31 گل برای مونیخی ها شده و به رکورد کریس رونالدو در این زمینه در فصل جاری رسیده است و به نظر قهرمانی بایرن مونیخ در رقابت های این فصل به گل زنی های لواندوفسکی بستگی مستقیمی پیدا نموده، در حقیقت می توان مدعی بود که هیچ گاه این مهاجم لهستانی تا این حد برای بایرن مونیخ ارزشمند نبوده است.

پپ گواردیولا سرمربی بایرن مونیخ نیز به خوبی از اهمیت مهاجم لهستانی خود خبردار است و در مورد او گفته:"روبرت حرفه ای ترین بازیکنی است که من تا کنون داشته ام، او در طول 24 ساعت درست تمرین می کند و تغذیه و خواب او نیز مطابق برنامه ای دقیق پیش می رود. وی همواره به موقع در تمرینات حاضر می شود و هیچ گاه با مشکل مصدومیت روبرو نگردیده، چون وی نگاهی کاملا حرفه ای و فوق العاده به فوتبال دارد. من از ابتدا از عملکرد او راضی بوده ام." اما بی تردید روبرت لواندوفسکی از ابتدای حضور خود در بایرن مونیخ در سال 2014 که از دورتموند به مونیخ نقل مکان پیدا نمود، کار ساده ای در پیش نداشته و با برخی مشکلات برای منطبق نمودن نحوه بازی خود به سیستم مورد نظر گواردیولا مواجه بوده است، چون سرمربی اسپانیایی تیم انتظارات بسیار متفاوتی از وی داشته است، با این وجود لواندوفسکی در ولین فصل حضور خود در آلیانس آره نا نیز خوش درخشید و موفق به ثمر رساندن 25 گل در رقابت های گوناگون شد، لواندوفسکی خود در این باره معتقد است:

“من می دانستم گه در بایرن مونیخ می توانم به بازیکن بهتری تبدیل شوم.
 

به تازگی روبرت لواندوفسکی برای پنجمین مرتبه متوالی به بهترین بازیکن فوتبال لهستان نیز بدل گشته و به قول بارتوس راینکا خبرنگار Eurosport از لهستان، "وی به محبوب ترین لهستانی بعد از پاپ ژان پل دوم بدل گشته است."چرا؟ "چون وی بازیکنی پاک و بدون جنجال و حاشیه بوده و این دلیل محبویبت بالای او است." با این وجود مدیران برنامه های این مهاجم لهستانی برنامه ای برخلاف این مسئله را دنبال می نمایند و می خواهند حواشی اطراف این مهاجم بزرگ را به هدف افزایش ارزش وی در بازار نقل و انتقالات، تشدید نمایند. بی تردید لواندوفسکی با عملکرد فوق العاده خود به بازیکنی در کلاس جهانی بدل شده، اما در این زمینه موضع گیری ها و اظهار نظرهای مدیران برنامه های وی نیز بی تاثیر نبوده اند.

در روزهای اخیر رئال مادرید علاقه خود را به جذب این مهاجم توانمند نشان داده، اما کارل هاینتس رومنیگه از سران باشگاه بایرن مونیخ نیز بارها به صورت هوشمندانه با اعلام اینکه لواندوفسکی بهترین مهاجم حال حاضر فوتبال جهان است،  بر اهمیت بالای وی برای مونیخی ها تاکیده کرده است. با این وجود بایرن مونیخ به دنبال تقویت کادر خود در فاز تهاجمی نیز می باشد و صحبت هایی مبنی بر علاقه این باشگاه به جذب مهاجمینی نظیر گونزالو هیگواین و پائولو دیبالا به گوش رسیده است، اما بی تردید چنین اخباری نمی تواند بر جایگاه لواندوفسکی در بایرن مونیخ تاثیری منفی گذارد، چون ارزش این مهاجم لهستانی در حال حاضر برای مونیخی ها بسیار بیشتر از همیشه است. قرارداد این مهاجم لهستانی تا سال 2019 با بایرن مونیخ اعتبار دارد، اما بدون شک هر گلی از سوی وی بر ارزش این مهاجم بزرگ در بازار نقل و انتقالات می افزاید.

به قلم Johannes Mittermeier از وب سایت Eurosport

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
❤عاشق بایرن مونیخ❤ دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت 23:23

لواندوفسکی بایه افتخار بکنه که در تیم بایرن هست و بایه از خداش باشه که داره در بهترین تیم جهان بازی میکنه ایشالا به روند گلزنیش ادامه بده

امین سه‌شنبه 27 بهمن 1394 ساعت 21:45

خیلی مهاجم خوبیه تو چهار تا بازی اخیر (به غیر ازلورکوزن) 8تا گل زده که خارق العاده است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد