وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

هوت، بداشتوبر، کیمیش و تاه؛‌ چالشی جدید برای یوگی لوو

هولگر بداشتوبر، یوشوا کیمیش، روبرت هوت و یوناتان تاه در رقابت های این هفته همگی با عملکرد خوب خود توجهات بسیاری را جلب نمودند، آیا آنها را می توان مسافرین مانشافت در یورو 2016 دانست؟ 

 

یوگی لوو سرمربی تیم ملی آلمان، توماس اشنایدر دستیار خود را برای تماشای بازی دو تیم بایرلورکوزن و بایرن مونیخ به بای آره نا اشتایدون فرستاد که البته ماموریت اشنایدر در این سفر بیشتر زیر نظر گرفتن عملکرد یوناتان تاه مدافع 19 ساله لورکوزنی ها بوده است. این مدافع بسیار جوان در این دیدار بیش از هفتاد درصد نبردهای دو نفره را به نفع خود پایان داد و با همکاری عمر توپراک زوج دفاعی خود به خوبی در مهار روبرت لواندوفسکی و خط حمله خطرناک بایرن مونیخ موفق بود.

در سوی دیگر میدان نیز هولگر بداشتوبر و یوشوا کیمیش در عمق خط دفاعی بایرن مونیخ خوش درخشیدند و باز هم شانس خود را برای دعوت به مانشافت افزایش دادند، روبرت هوت مدافع آلمانی لسترسیتی نیز در این هفته با گل زنی های خود منچسترسیتی همه توجهات را به خود جلب نمود و بحث ها و گمانه زنی هایی را در زمینه دعوت دوباره او به تیم ملی آلمان و حضور در یورو 2016  به وجود آورد. اما از میان چهار مدافع فوق برای کدام یک می توان شانس بیشتری برای حضور در کادر مانشافت در یورو 2016 در نظر گرفت؟

یک- هولگر بداشتوبر:

تا چند هفته پیش احتمال حضور بداشتوبر در یورو 2016 بسیار پایین به نظر می رسید، چون در بایرن مونیخ ژروم بوآتینگ و خاوی مارتینز انتخاب های اول گواردیولا برای قرار گرفتن در پشت دفاع میانی محسوب می گردیدند و بداشتوبر تنها مجبور به نیمکت نشینی بود، حال اما با مصدومیت های مدافعین بایرن مونیخ بداشتوبر در دو بازی متوالی به رئیس خط دفاعی بدل گشته و در این دو بازی مونیخی ها گلی دریافت نکرده اند. وی در این باره معتقد است:"از اینکه می توانم بازی کنم بسیار خوشحالم،‌بسته نگه داشتن دروازه خودی در مقابل مهاجمین قدرتمندی نظیر کیسلینگ و چیچاریتو بسیار مهم است." پپ گواردیولا نیز از عملکرد بداشتوبر راضی به نظر می رسد:

“من دلم برای بازی هولگر تنگ شده بود، او بازیکنی فوق العاده ای است که قلب بزرگی دارد.
 

بداشتوبر در حدود هفتاد درصد از نبردهای دو نفره این فصل به پیروزی رسیده و دقت پاس های وی نیز به 89 درصد می رسد، با این وجود بداشتوبر از دسانبر 2012 تا دسامبر 2015 مصدومیت های سنگینی را تحمل نموده و در این مدت طولانی تنها در نوزده بازی به میدان رفته است. این مدافع 26 سله مونیخی اگر بتواند به روند امیدوار کننده خود ادامه دهد و در بازی مقابل حریفان بزرگتر نیز موفق ظاهر شود، در آن صورت می تواند به رقیبی برای متس هوملس در عمق دفاعی مانشافت بدل گردد.

دو- یوناتان تاه

تاه بعد از بازی مقابل بایرن مونیخ اعلام نمود که متوجه حضور توماس اشنایدر دستیار یوگی لوو در بای آره نا نبوده است:"من کسی را ندیدم، چون تمام تمرکزم بر روی بازی قرار داشت." البته این مدافع جوان لورکوزنی در همه 31 بازی رسمی این فصل از تمرکز و دقت بالایی برخوردار بوده است. در بوندسلیگا وی بیش از 60 درصد از نبردهای دو نفره را به خود اختصاص داده و در بیش از 70 درصد از نبردهای هوایی نیز موفق بوده است، تاه در زمینه عملکرد خود می گوید:"من فکر می کنم که پیشرفت خوبی داشته ام  و توانسته ام چیزهای زیادی از سرمربی و هم تیمی هایم بیاموزم. مایل نیستم تصور حضور در یورو2016 بر بازی من تاثیرگذار باشد. من تنها به فکر بازی تیم هستم و منتظر اتفاقات پیش رو خواهم بود." روجر اشمیت سرمربی بیرلورکوزن در مورد یوناتان تاه معتقد است:

“ما می دانستیم که وی از استعداد بزرگی برخوردار است، اما اینکه وی بتواند به سرعت در چنین سطحی قرار گیرد هرگز قابل پیش بینی نبود، ریتمی که او به آن دست یافته بی تردید فوق العاده است.
 

رودی فولر مدیر ورزشی بایرلورکوزن در زمینه حضور احتملی تاه در مانشافت می گوید:"یوناتان یکی از امیدها و ستون های تیم زیر 21 ساله های آلمان است، حضور سریع او در مانشافت نیز قابل تصور است،‌به هر حال دیر یا زود چنین اتفاقی خواهد افتاد، چون وی بی تردید کیفیت لازم در این زمینه را دارا است." اگر یوناتان تاه بتواند در ادامه رقابت های بوندسلیگا و لیگ اروپا به درخشش خود ادامه دهد، می تواند به گزینه ای جدی برای یوگی لوو برای جانشینی بازیکنانی نظیر بندیکت هوودس، آنتونیو رودیگر و شکوردان موستوی بدل گردد، در غیر این صورت وی با تیم امید آلمان به مربی گری هورست هروبشز به رقابت های المپیک 2016 ریو خواهد رفت.

سه- یوشوا کیمیش

کیمیش نیز همانند تاه در فصل گذشته در بوندسلیگای دو حضور داشت، اما در فصل جاری وی نیز توانسته پیشرفتی مثال زدنی داشته باشد. در نیم فصل اول پپ گواردیولا سرمربی بایرن مونیخ به وی فرصت چندانی جهت درخشش نداد، اما در دو بازی اخیر کیمیش 20 ساله به زوج بداشتوبر در قلب خط دفاعی مونیخی ها بدل گشته و تا حدودی مشکل مونیخی ها را در این بخش حل کرده است. گواردیولا درباره عملکرد کیمیش بعد از بازی مقابل بایرلورکوزن گفت:

“یوشوآ امروز در قلب دفاعی فوق العاده بود، کیسلینگ و چیچاریتو امروز فرصتی برای گل زنی نداشتند، وی انتظار من را برآورده ساخت و من تنها می توانم از او تمجید نمایم.
 

کیمیش همواره هافبکی ارزشمند محسوب می گردیده و تا قبل از این فصل هرگز در پست دفع میانی به چالش کشیده نشده بوده است، زیر نظر گواردیولا البته کیمیش تا کنون در هفت پست متفاوت به بازی گرفته شده و در همه پست ها عملکردی قابل قبول از خود نشان داده است، کیمیش در این باره معتقد است:"هرگاه که در ترکیب تیم قرار می گیرم و می توانم بازی کنم احساس خوبی دارم و پست بازی برای من چندان اهمیتی ندارد."

به محض اینکه مارتینز و بوآتینگ از شرایط حضور در میدان برخوردار شوند، بازهم کیمیش به نیمکت تیم منتقل خواهد شد و این مشکل اصلی وی در ادامه فصل خواهد بود، به همین دلیل کیمیش می تواند در آینده ای دورتر به بازیکن مهمی برای یوگی لوو بدل شود و به نظر حضور در رقابت های المپیک 2016 ریو گزینه مناسب تری برای وی محسوب گردد.

چهار- روبرت هوت:

روزنامه انگلیسی The Times بعد از درخشش روبرت هوت مدفع آلمانی لسترسیتی در دیدار مقابل منچسترسیتی نوشت:"روبرت هوت همان چیزی بود که مدافعین منچسترسیتی نبودند، شجاع، قوی و پر از انگیزه و اشتیاق." چون هوت در این دیدار علاوه به ثمر رساندن دو گل در مهار مهاجمی نظیر سرخیو آگوئرو نیز موفق ظاهر شد. روزنامه Guardian نیز از وی به عنوان "غولی در عقب و جلوی میدان نام برد." اما آیا بازیکنی که در هر هفته به عنوان مدافعی میانی تاثیرگذار برای صدرنشین لیگ برتر جزیره به میدان می رود، نباید به طور اتوماتیک به تیم ملی آلمان برسد؟

پاسخ به چنین پرسشی منفی است، چون استایل و سبک بازی لسترسیتی با فلسفه یوگی لوو کاملا متفاوت است، کیفیت هوت به خوبی با لسترسیتی ملقب به روباه ها تطابق دارد، اما با چنین استایلی وی به احتمال فراوان در مانشافت جایی نخواهد داشت. در سبک بازی لسترسیتی روبرت هوت به خوبی می تواند از قدرت بدنی بالای خود در نبردهای دو نفره، توانایی خود در نبردهای هوایی استفاده کند و اینکه لسترسیتی به طور معمول از سیستمی دفاعی برخوردار است که دفاعی رو به عقب دارد و چشم به ضد حملات دوخته است، برای مدافعی کند وناپویایی نظیر روبرت هوت می تواند بسیار مناسب باشد.

در مانشافت اما روبرت هوت مجبور خواهد بود حدود ده متر جلوتر بازی نماید و نیاز به برخورداری از قدرت بازی خوانی بیشتر و سرعت بالاتری دارد، ضمن اینکه برای یوگی لوو استفاده از مدافعین بازی ساز نیز بسیار حائز اهمیت است. برتی فوگتس سرمربی سابق مانشافت نیز به خوبی به این مسئله اشاره داشته است:

“یوگی لوو بیشتر به مدافعینی میانی با ویژگی های متفاوت و مدرن تر اهمیت می دهد.
 

با این تفاسیر حتی اگر لسترسیتی بتواند در انتهای فصل فاتح رقابت های لیگ برتر جزیره نیز شود، به احتمال فراوان رقابت های یورو 2016 باز هم نیز بدون حضور روبرت هوت برگزار خواهد گردید.

به قلمFlorian Bogner از وب سایت Eurosport

منبع

نظرات 5 + ارسال نظر
ریبرو چهارشنبه 21 بهمن 1394 ساعت 23:40

لوا گل زد

شواینی چهارشنبه 21 بهمن 1394 ساعت 23:41

کیمیچ و بداشتوبر

amir چهارشنبه 21 بهمن 1394 ساعت 23:56 http://http:/

بدون مرد شماره یک دفاع اخه

amir چهارشنبه 21 بهمن 1394 ساعت 23:57 http://http:/

فقط بواتنگ بزررررررررگ

مهزیار پنج‌شنبه 22 بهمن 1394 ساعت 12:57

این کیمیش خیلی خوبه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد