وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

آیا آنچلوتی بایرن مونیخ را از اساس تغییر خواهد داد؟

در حالی که بعد از گمانه زنی های فراوان سرانجام تیم آینده پپ گواردیولا سرمربی فعلی بایرن مونیخ مشخص شد، جانشین وی در این باشگاه از مدت ها پیش تعیین شده است. اما این سرمربی ایتالیایی چه تغییراتی در مونیخ به وجود خواهد آورد؟ 

 

بعد از اینکه پپ گواردیولا در اواخر سال گذشته میلادی اعلام نمود که تمایلی به تمدید قرارداد خود در مونیخ ندارد، سران این باشگاه بلافاصله کارلو آنچلوتی را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی نمودند، سرمربی ایتالیایی با تجربه ای که پیش از این با هدایت تیم های بزرگ نشان داده که سرمربی موفقی محسوب می گردد، با این وجود آیا وی برای رسیدن به موفقیت در بایرن مونیخ، تغییراتی اساسی و کامل در این تیم به وجود خواهد آورد؟

کارلو آنچلوتی در اواخر سال میلادی گذشته با انتشار پیامی توئیتری خبر انتخاب خود به عنوان سرمربی جدید بایرن مونیخ را تایید نمود و با لحنی دوستانه ضمن ابراز خوشحالی از چنین اتفاقی از اینکه به وی فرصتی جهت برخورداری از سهمی در تاریخ باشگاه پرافتخار بایرن مونیخ داده شده، قدردانی نمود. در حقیقت از چنین طرز برخورد مودبانه ای می توان متوجه شد که چه در انتظار بازیکنان بایرن مونیخ ار تابستان 2016 خواهد بود.

کارلو آنچلوتی در کناره میدان همواره با خونسردی و تمرکز خاصی اتفاقات درون زمین را دنبال می نماید و سرمربی خشن و سخت گیری به نظر می رسد، اما بنا بر ادعای برخی از بازیکنانی که از تجربه همکاری با آنچلوتی برخوردار بوده اند، وی هرگز آن گونه که به نظر می رسد سرمربی خشنی نیست و سعی می کند  همواره همانند یک پدر رابطه ای دوستانه با شاگردان خود برقرار نماید. برای نمونه تونی کروس هافبک آلمانی رئال مادرید که از تجربه بازی زیر نظر آنچلوتی در این باشگاه اسپانیایی برخوردار بوده ضمن تمجید از نحوه کار و برخورد این سرمربی ایتالیایی گفته است:"آنچلوتی به بهترین شکل ممکن می تواند شرایط موفقیت را در هر تیمی فراهم آورد، ایده های تاکتیکی و برخورد انسانی او بسیار جالب است و در مدتی که او در رئال مادرید حضور داشت هرگز انتقاد یا صحبتی منفی در مورد او زده نشد که این فوق العاده است."

حال برای باشگاه بایرن مونیخ و بازیکنان این تیم در تابستان آینده که آنچلوتی زمام امور را در مونیخ در دست خواهد گرفت، وقوع چه اتفاقی قابل تصور است؟ در قدم اول با حضور این سرمربی ایتالیایی به احتمال فراوان نحوه بازی مونیخی ها از پایه دچار تغییراتی خواهد شد، در حالی که پپ گواردیولا سرمربی تاکتیکی متعصبی محسوب می شود که پیش از هر دیدار شرایط تاکتیکی حریف را با وسواسی مثال زدنی آنالیز می کند تا بتواند هر چه بهتر و کامل تر فلسفه مبتنی بر تصاحب بالای توپ خود را در زمین پیاده کند و برای این منظور به بازیکنانی خاص و با کیفیت نیز نیاز دارد، آنچلوتی سرمربی مصلحت گرایی است که می توان ادعا نمود ایده ثابت و مشخصی از فوتبال ندارد که بخواهد آن را به هر نحو ممکن در تیم خود پیاده نماید. این سرمربی ایتالیایی در واقع سیستم خود را بر اساس نقاط قدرت تیم خود و کیفیت بازیکنان در دسترس طراحی می نماید.

آنچلوتی به همین منظور برخی از بازیکنان تاثیرگذار خود را در مرکز توجه تیم قرار می دهد و برای آنها وظایف مشخصی در راستای موفقیت تیم در نظر می گیرد، برای نمونه وی در هنگام حضور خود در چلسی دیدیه دروگبا را به محور اصلی تیم بدل نمود و سبب شد در آن فصل با درخشش این مهاجم ساحل عاجی بهترین و موفق ترین خط حمله لیگ برتر جزیره به آبی های لندنی تعلق گیرد. کریس رونالدو نیز در زمان حضور آنچلوتی در رئال مادرید از چنین جایگاهی برخوردار بود و برای وی آزدی عمل بیشتری در نظر گرفته شده بود، به طوری که وی حتی خود را تا حد ممکن در کارهای دفاعی درگیر نمی نمود و در عوض بیشتر حواس خود را بر روی گل زنی و خطر آفرینی بر روی دروازه حریفان متمرکز می نمود.

کارلو آنچلوتی همچنین اجازه می دهد که هر بازیکنی در هر پستی که بهترین کارکرد را دارد در ترکیب تیم به بازی گرفته شود و در این زمینه تعصبی به فلسفه فوتبالی خود ندارد، با این وجود در صورت نیاز این سرمربی ایتالیایی می تواند در لحظات حساس با تاکتیک های مورد نیاز خود سبب غافل گیری سرمربیان حریف شود و پیروزی رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ در بازی برگشت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان دو فصل پیش، بهترین مثال در این زمینه می باشد. در آن دیدار فراموش نشدنی که با حساب 4:0 به نفع مادریدی ها به پایان رسید، وی برای مقابله با تصاحب بالای توپ مونیخی ها با هدایت پپ گواردیولا، سیستمی محافظه کارانه و دفاعی را برای تیم خود در نظر گرفت که در هنگام از دست رفتن توپ توسط بازیکنان حریف با بهره گیری از حملاتی سریع و غافل گیر کننده توانست شکست خانگی سنگینی را نصیب شاگردان گواردیولا نماید.

به احتمال فراوان در تابستان آینده کادر بازیکنان بایرن مونیخ دچار تغییرات فراوانی نخواهد شد و کارلو آنچلوتی ترجیح می دهد که با همین کادر موجود سیستمی مناسب برای مونیخی ها را طراحی و به اجرا گذارد. تنها در صورت جدایی برخی بازیکنان مونیخی در تابستان پیش رو، این سرمربی ایتالیایی اقدام به جذب بازیکنانی جدید خواهد نمود و در این زمینه ترجیح می دهد بیشتر بازیکنانی را به خدمت بایرن مونیخ درآورد که پیش از این از سابقه همکاری با آنها برخوردار بوده است.

توانایی فردی بازیکنان بایرن مونیخ برای آنچلوتی بسیار حاثز اهمیت است و وی چنین قابلیت هایی را هرگز قربانی سیستم مورد نظر خود نخواهد نمود و همواره در جهت بهره برداری بیشتر از چنین قابلیت ها و توانایی های فردی در سیستم و چیدمان مورد نظر خودخواهد بود و بی تردید با وجود اینکه وی سرمربی خونسرد و آرامی است اما  از انگیزه فراوانی برای کسب موفقیت های بیشتر و عناوین مختلف با بایرن مونیخ برخوردار است.

به قلم Christian Köpps از وب سایت Ftbpro Deutschland

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
اکبرماتئوس پنج‌شنبه 22 بهمن 1394 ساعت 23:06

به نظر من یک سال طول می کشه تا آثارش رو نشون بده
امیدوارم که اولین نتیجه اش سه گانه باشه

عباس جمعه 23 بهمن 1394 ساعت 22:02

باید بعد از ده بازی دید که چه چیزی توی فکرش میگذره تا ببینیم میشه روش حساب کرد یانه
انشالا یی سه گانه دلچسب برامون بیاره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد