وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

جذب تاشچی انتخابی منطقی از سوی بایرن مونیخ!

مونیخی ها در آخرین روزهای نقل و انتقالات زمستانی به طور غافلگیر کننده ای سردار تاشچی را برای ترمیم خط دفاعی خود جذب نمودند. اما جذب این مدافع چه امکاناتی تاکتیکی را در اختیار گواردیولا قرار می دهد؟ 

 

ماتیاس سامر مدیر ورزشی بایرن مونیخ بعد از پایان مذاکرات برای جذب سردار تاشچی از لیگ روسیه مدعی شد:"تاشچی بسار با انگیزه است و خیلی سریع آمادگی خود را برای بازگشت به بوندسلیگا اعلام نمود." مدافع سابق اشتوتگارت انگیزه بالای خود را در اولین جلسه تمرینی نیز با جدیتی که از خود نشان داد به اثبات رساند، به طوریکه وی در این جلسه از ناحیه سر دچار مصدومیت گردید و اولین حضور خود در ترکیب مونیخی ها را به عقب انداخت. اما چه گزینه هایی با جذب تاشچی پیش روی پپ گواردیولا قرار می گیرد؟

پپ گواردیولا ترجیح می دهد فاصله بین خط دفاعی و خط میانی تیم خود را تا حد ممکن کاهش دهد، حضور ژروم بوآتینگ و خاوی مارتینز در سمت راست دفاع میانی زنجیری و چهار نفره مونیخی ها به خوبی انتظارات پپ گواردیولا در این زمینه را برطرف می نمود، هر چند که نحوه بازی این دو مدافع از تفاوت های فراوانی با یکدیگر برخوردار است. در حالی که بوآتینگ با ارسال پاس های کوتاه سریع و دقیق و حتی ارسال پاس های قطری بلند برای مهاجمین در بازی سازی تیماز خط دفاعی نقش مهمی بر عهده دارد، مارتینز بیشتر سعی می نماید با حرکت های بدون توپ خود در فاز تهاجمی تیم و اضافه شدن به بازیکنان تهاجمی، نظم حریف در خط میانی و حتی دفاعی را بر هم ریزد. اما حال با مصدومیت هم زمان و طولانی مدت بوآتینگ و مارتینز، هولگر بداشتوبر مطمئن و داوید آلابای پرتحرک هرگز نمی توانند در عمق خط دفاعی از هماهنگی مورد نیاز برخوردار شوند، چون هر دوی آنها مدافعینی چپ پا محسوب می شوند.

به همین دلیل کاملا قابل فهم است که سران مونیخی برای عمق دفاعی خود به دنبال بازیکنی باشند که در امر بازی سازی بتواند عملکردی بهتر از مهدی بن هطیه داشته باشد و سردار تاشچی با توجه به تکنیک، قابلیت و تجربه ای که دارد می تواند به گزینه ای مناسب در این زمینه بدل گردد و اندکی بار بازی سازی تیم در انتهای زمین را بر عهده گیرد، هر چند کیفیت وی در امر بازی سازی بی تردید با مدافعی نظیر بوآتینگ قابل مقایسه نیست.

انعطاف پذیری بالای سردار تاشچی نیز بدون شک عامل موثری برای جذب وی بوده است، چنین قابلیتی بی تردید برای پپ گواردیولا بسیار حائز اهمیت است، چون بایرن مونیخ با هدایت این سرمربی اسپانیایی بارها در طول بازی سیستم بازی خود را بنا به شرایط بازی از دفاع چهار نفره به سه نفره تغییر می دهد. برای اجرای چنین سیستمی در خط دفاعی گواردیولا نیازمند به برخورداری از تعداد مکفی از مدافعین میانی با کیفیت می باشد که در حال حاضر با مصدومیت مدافعین مونیخی، تنها هولگر بداشتوبر در کادر تیم از چنین خصوصیاتی برخوردار است، به نحوی که در بازی هفته گذشته مقابل هوفنهایم حتی در اغلب اوقات یوشوآ کیمیش هافبک جوان تیم به زوج کناری بداشتوبر در عمق دفاع تیم بدل گشت که چنین تدبیری در دیدار مقابل حریفانی قدرتمندتر می تواند با ریسک های فراوانی به همراه باشد.

سردار تاشچی حال می تواند در یک دفاع زنجیری سه نفره هم به عنوان مدافع مرکزی و هم به عنوان مدافع سمت راست به بازی گرفته شود، برای بازی در پست دفاع مرکزی وی همچنین از قدرت سر زنی بالا و آرامشی مثال زدنی در هنگام تصرف توپ برخوردار است و حتی در امر بازی سازی در انتهای میدان نیز وی می تواند به عنوان لیبرو نقشی مهم در همکاری با بازیکنان اطراف خود نظیر بداشتوبر، آلابا، لام کیمیش و حتی ویدال بر عهده گیرد. در صورت قرار گرفتن در بخش راست خط دفاعی نیز سردار تاشچی بازیکن سابق تیم ملی آلمان می تواند با فرارهای رو به جلوی خود و اضافه شدن به خط میانی به کمکی مناسب در تغذیه مهاجمین تیم بدل گردد. تاشچی همچنین می تواند به خوبی جای فیلیپ لام کاپیتان تیم را در این پست هنگامی وی به خط میانی اضافه می شود، پر نماید و ضریب اطمینان تیم در خط دفاعی را افزایش دهد.

شاید بتوان از رافینیا به عنوان یکی از برندگان اصلی بایرن مونیخ در زمان حضور گواردیولا در این تیم نام برد. این مدافع برزیلی از لحاظ قابلیت های فردی یکی از ضعیف ترین بازیکنان کادر بایرن مونیخ است، اما از لحاظ تاکتیکی وی به عنوان یکی از باهوش ترین، با نظم ترین بازیکنان بایرن مونیخ از ارزش بالایی برخوردار است. سردار تاشچی نیز می تواند در جمع مونیخی ها بعد از اینکه بازیکنان مصدوم تیم به ترکیب اصلی تیم بازگشتند، چنین نقشی را بر عهده گیرد. اگر تاشچی به سرعت خود را با نحوه بازی مونیخی ها منطبق نماید، می تواند همانند رافینیا به مهره ای مهم در سیستم چرخشی مورد نظر گواردیولا بدل گردد. البته در حال حاضر تا زمان بازگشت مدافعین اصلی تیم از تاشچی به عنوان کمکی فوری و ارزشمند برای ترمیم خط دفاعی مونیخی ها یاد می شود،‌ هر چند اولین حضور وی در بایرن مونیخ به دلیل مصدومیت جزئی، اندکی با تاخیر مواجه شده باشد.

به قلم Luca Baier از وب سایت Eurosport

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد