وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

به خدمت نگرفتن شکودران موستافی باعث پشیمانی بایرن خواهد شد؟

بحران مصدومیت این فصل هم در بدترین زمان ممکن روی زشت خود را به بایرن نشان داد و چیزی که تلخی این وضعیت را بیشتر می کند مصدومیت مهره های بی جانشین و حساس تیم است. 

  مصدومیت و فرصت نقل و انتقال ژانویه پیام حضور پر رنگ بایرن مونیخ در بازار را داشت ولی در پایان سران بایرن تنها به انتقال قرضی سردار تاسکی رضایت دادند و به فرصت به خدمت گیری بازیکنانی چون شکودران موستافی را از دست دادند. حال این پرسش پیش روست آیا گذر از خرید زمستانی می تواند باعث پشیمانی بایرن مونیخ شود یا شرایط به نحو دیگری رقم خواهد خورد. 

بواتنگ در برابر هامبورگ به دلیل مصدومیت در دقیقه 55 مجبور به ترک زمین شد و بعد از مشخص شدن آسیب دیدگی جدی پارگی کشاله ران معلوم شد که او زمان زیادی از میادین دور خواهد بود و بنا به گزارش کیکر شاید مهره ملی پوش بایرن نتواند تا 4 ماه شرایط بازی را پیدا کند،  نیاز به توضیح نیست که بواتنگ برای بایرن چه نقش مهمی را ایفا می کرد و نبود او می تواند چه مشکلات زیادی در پی داشته باشد، بواتنگ تکه مهمی از پازل دفاع گواردیولا بود و مهره کلیدی برای کاهش نگرانی در خط دفاع به خصوص در ضد حملات به شمار می آمد.

با وجود نبود جانشین مناسب برای مدافع مصدوم بایرن نیاز بود تا سران بایرن دست کم برای خلاء ایجاد شده دست به خرید مدافع جدید بزنند ولی واکنش ها به این حادثه چندان مناسب نبود، رومینگه مدیر ورزشی بایرن در اظهار نظری بازگو کرد که خرید زمستانی ندارند و در حال حاضر بازیکن مناسبی در بازار نیست و تنها هنگامی اقدام عملی از سمت بایرن صورت گرفت که مشخص شد خاوی مارتینز هم به جمع مصدومان پیوسته است، بایرن برای خرید به سوی سردار تاسکی بازیکن اسبق اشتوتگارت از اسپارتاک مسکو رفت، البته مشخص است که تاسکی یک خرید موقت است و بایرن به دنبال بهره بردن بلند مدت از او نیست.

بنا به گزارش رسانه ها شکودران موستافی به بایرن لینک شد و از تمایل بایرن برای انتقال او به جمع بازیکنان باواریا خبر آمد، انتقالی که بایرن با  50 میلیون یورو می توانست عملی کند، موستافی که به بعد از قهرمانی 2014 به یکی از انتخاب های اصلی یوآخیم لو هم مبدل شده بود با سن 23 سال انتخاب مناسبی برای ترکیب آتی بایرن به نظر می رسید به خصوص اینکه فصل آینده با سرمربی گری آنچلوتی و تغییرات تیمی او شرایط فرق خواهد کرد و از آن سوی وضعیت بادشتوپر و بن عطیه چندان مناسب به نظر نمی آید و ژابی آلونسو پیرتر از آنست که بشود برنامه طولانی مدت برای حضور او در نظر داشت.

ولی بایرن به سمت خرید موستافی نرفت و ترجیح داد تا تابستان برای حضور او در مونیخ صبر کند، شاید قیمت بالای انتقال و یا عدم امکان بازی او در لیگ قهرمانان از دلیل های نهایی نشدن حضور موستافی در آلیانس آرنا شد ولی انصرافی که به نظر می آید به نفع بایرن مونیخ نیست.

نکته اول،موستافی نمی توانست در لیگ قهرمانان بازی کند و در صورت خرید تنها در بوندس لیگا بازی می کرد و اینجور استنباط می شد که سران بایرن برای بازی های داخلی ترکیب فعلی را کافی می دادند و انتخاب تاسکی هم از جهت امکان بازی در لیگ قهرمانان این توضیح را قانع کننده می کند ولی با نظر گرفتن بازی ها داخلی مشخص است که هنوز بایرن بازی ها سختی در پیش دارد و به فرض دست یابی به عنوان قهرمانی لیگ باز هم نمی توان از کنار حریفان سرسخت خود به راحتی گذر کند و در لیگ به طور حتم داشتن ترکیب خوب نقش مهمی را ایفا خواهد کرد و موستافی می توانست مهره خوب و جانشین مناسبی در بازی های داخلی باشد و فرصت استراحت به بازیکنان حاضر در لیگ قهرمانان را بدهد. بنابراین به وجود نبود شکودران موستافی در اروپا می توانست خرید مناسبی برای بهار باشد.

نکته دوم، هزینه انتقال شکودران موستافی در نیم فصل کمتر از تابستان خواهد بود، به طور معمول بازار نقل و انتقال در ژانویه با پول کمتری انجام می شود و فسخ قرارداد موستافی با والنسیا که تا 2019 اعتبار دارد برای بایرن کمتر از اخر فصل آب می خورد و شرایط فعلی والنسیا برای موافقت برای انتقال به مراتب بهتر از آخر فصل می بود.

والنسیا باشگاهی است که در حال حاضر انتظار کمی از رقابت باشگاهی دارد و برای کسب درآمد حاضر به فروش مهره های کلیدی خود است برای مثال آنها داوید سیلوا، داوید ویا و خوان ماتا را در برابر پیشنهاد خوب به سادگی واگذار کردند و چندان برای موستافی مقامت به خرج نمی دادند ولی در تابستان که ممکن است پیشنهادات مختلفی وجود داشته باشد موضوع فرق خواهد کرد.

در پایان انتقال شکودران موستافی به بوندس لیگا و به خصوص بایرن می توانست اتفاق خوبی برای تیم ملی هم باشد چرا که متس هوملز خوب کار نکرده، هووس با مصدومیت دست و پنجه نرم می کند و بواتنگ هم دوری طولانی مدت را تجربه خواهد کرد و در این وضعیت حضور موستافی در بایرن به هماهنگی بهتر او کمک می کرد و اگر بایرن نتواند در تابستان مهره مناسب را بیابد باید گفت سران باواریا فرصت خوبی را از دست دادند.

برگفته از سایت bleacherreport.com

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
Führer پنج‌شنبه 15 بهمن 1394 ساعت 01:05

بابا این چیه آخه! از اسمش معلومه چیه و کیه! حیف شد که تو تیم ملی بازی میکنه..

محمد پنج‌شنبه 15 بهمن 1394 ساعت 10:58

بابا این یارو تو جام جهانی بازی کرد نه یه بازی خوب انجام داد نه نشانی از اینکه بازیکن خفنی خواهد شد رو نداشت. خدا را شکر که مصدوم شد تو جام جهانی والا الان هم قهرمان جهان نبودیم.
یعنی چی 50 میلیون حداقلش من که چیزی ندیدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد