وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

از سیستمی هیبریدی تا ضعف تیاگو، سه نکته از برد خفیف بایرن مونیخ مقابل هامبورگ

بایرن مونیخ در شروع دور برگشت از رقابت های بوندسلیگا به سختی توانست میهمان خود هامبورگ را از پیش رو بردارد، مونیخی ها در این بازی نشان دادند که هنوز به شرایط خوب خود در انتهای سال گذشته میلادی نرسیده اند. 

 

پپ گواردیولا سرمربی بایرن مونیخ در شروع دور برگشت از رقابت های بوندسلیگا تاکتیکی جدید و به نوعی هیبریدی را برای تیم خود در نظر گرفت که با توجه به شرایط دیدار، ضعف عجیب تیاگو و مصدومیت بوآتینگ در حین دیدار تا حدودی  مجبور به تغییر آن شد. در تقابل بایرن مونیخ مقابل هامبورگ اما سه نکته مهم ذیل قابل رویت بود:

یک- استفاده از سیستم هیبدری توسط گواردیولا:

بدون فرانک ریبری، ماریو گوتسه، مهدی بن عطیه، خوان برنات و رافینیا بازهم پپ گواردیولا در دیدار مقابل هامبورگ از نیمکتی کامل برخوردار نبود، با این وجود این سرمربی اسپانیایی باز هم مجبور شد تا بازیکنانی نظیر خاوی مارتینز، آرتورو ویدال و آرین روبن را در بازی جمعه شب نیمکت نشین نماید.پپ گواردیولابار دیگر در دیدار مقابل هامبورگ تاکتیکی جدید برای تیم خود در نظر گرفت و از سیستم هیبریدی 3-4-3 و 3-3-4 برای تیم خود بهره گرفت که فیلیپ لام کاپیتان مونیخی ها مهره کلیدی چنین سیستمی ترکیبی محسوب می گردید، به نحوی که وی در هنگام تملک توپ توسط مونیخی ها در پست هافبک دفاعی زوج ژابی آلونسو را تشکیل می داد و به خط میانی اضافه می گردید، در حالی که در این وضعیت خط دفاعی مونیخی ها به زنجیره سه نفره ای متشکل از آلابا، بداشتوبر و بوآتینگ تغییر می یافت.

در هنگام تصاحب توپ توسط هامبورگی ها اما کاپیتان بایرن مونیخ به پست اصلی خود در دفاع کناری سمت راست باز می گشت، به این ترتیب لام در این بازی به همراه ژابی آلونسو با 101 مرتبه بیشترین تماس با توپ را به خود اختصاص داد، ضمن اینکه بیشترین تعدادپاس نیز (81 پاس با دقت 95 درصد) در بین بازیکنان حاضر در میدان توسط کاپیتان سابق مانشافت ارسال گردید.مصدومیت ژروم بوآتینگ در نیمه دوم این دیدار اما تا حدودی سبب بر هم خوردن چیدمان مورد نظر سرمربی تیم شد و به احتمال فراوان گواردیولا در ادامه فصل مجبور خواهد شد از زوج مارتینز-بداشتوبر در عمق خط دفاعی تیم بهره ببرد، دو مدافعی که خود یک سوم ابتدای فصل جاری را به دلیل مصدومیت از دست دادند. داوید آلابا نیز می تواند در صورت نیاز در این پست مورد استفاده قرار گیرد.

دو- پرسینگ فوق العاده هامبورگ:

شاگردان بورونو لابادیا به ویژه در نیمه اول پرسینگ فوق العاده ای را از خود به نمایش گذاشتند و هنگامی که بازیکنانی نظیر آلابا یا بوآتینگ صاحب توپ بودند، بازیکنان هامبورگی با تحت فشار قرار دادن آنها سعی در کاهش دقت پاس های آنها داشتند. این دو بازیکن در هنگام تملک توپ توسط مونیخی ها با قرار گرفتن در پست دفاع کناری نقش مهمی در بازی سازی تیم داشتند و هامبورگی ها با دوندگی بالای خود در تلاش بودند تا ارتباط آنها را با خط میانی تیم قطع نمایند. چنین استراتژی هوشمندانه ای با توجه به عدم اضافه شدن به موقع توماس مولر به مرکز میدان از کناره ها، به مشکلی برای بایرن مونیخ بدل شد و پپ گواردیولا مجبور گردید برای مقابله با آن داگلاس کاستا را به عقب تر فرا خواند، به طوری که در بیشتر دقایق نیمه دوم سیستم بازی مونیخی ها به طور کامل به 3-3-4 تغییر پیدا نمود.

عدم تاثیرگذاری مناسب تیاگو در اتفاقات بازی نیز از دیگر مشکلات گواردیولا در بازی جمعه شب بوده است، این هافبک اسپانیایی در پست شماره هشت در مقایسه با پنج بازیکن پشت سر خود از تماس با توپ کمتری برخوردار بود و هرگز انتظارات گواردیولا را برآورده ننمود، به طوری که تغییر سیستم بازی به 3-3-4 از سوی گواردیولا در نیمه دوم بی ارتباط با ضعف تیاگو در این دیدار نبوده است. در این نیمه به خصوص داگلاس کاستا و کینگزلی کومان با درگیر کردن خود تا حدودی سعی بر جبران عملکرد مایوس کننده تیاگو داشتند، به خصوص کومان با حرکات خود به خوبی خط دفاعی حریف را مختل نمود و توانست با حرکتی زیبا از شروع بازی فوق العاده مانوئل نویر، گل دوم لواندوفسکی در این دیدار را پایه ریزی نماید.

سه- اثبات اهمیت روبرت لواندوفسکی:

در طول هفته گذشته بحث های فراوانی در زمینه احتیاج بایرن مونیخ به مهاجمی دیگر در مطبوعات آلمانی به چشم خورده بود. اما روبرت لواندوفسکی با عملکرد خیره کننده خود تا حدودی حداقل به طور موقت به چنین بحث هایی خاتمه بخشید. لواندوفسکی در این دیدار بری نوزدهمین مرتبه متوالی در بازی های رسمی در ترکیب اصلی تیم قرار گرفت و توانست با حرکت ها و بازگشت خود به میانه میدان تا حدودی ضعف مولر و تیاگو را در فاز تهاجمی جبران نماید. وی همچنین در هیجده نبرد دو نفره پیروز شد و موفق ترین بازیکن از این لحاظ در بازی جمعه شب لقب گرفت. لواندوفسکی در دقیقه 37 بازی خطای انجام شده بر روی مولر در محوطه جریمه را با توجه به امتناع وی از زدن ضربه پنالتی به گل تبدیل نمود و در دقیقه 61 نیز با اثر گذاشتن بر روی ضربه توماس مولر، گل دوم خود را به ثمر رساند، گلی که لابادیا سرمربی هامبورگ در پایان بازی از آن به عنوان "گل کثیف" نام برد.

لواندوفسکی در این بازی گل های شماره 108 و 109 خود را در رقابت های بوندسلیگا به ثمر رساند و توانست علاوه بر از پیش رو برداشتناشتفان شاپیوسات سوئیسی و آیلتون برزیلی در رنکینگ گل زنان خارجی این رقابت ها، خود را بعد از کلویدو پیزراو پرویی (178 گل زده) و جیونی البر برزیلی (133 گل زده) به عنوان سومین گل زن غیر آلمانی تاریخ رقابت های بوندسلیگا مطرح سازد.

از وب سایت Eurosport

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
بایرن مونیخ یکشنبه 4 بهمن 1394 ساعت 08:07

لوا باید تو بایرن بمونه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد