وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

ماریو گوتزه و بایرن مونیخ، پایان روابطی سرد؟

همواره شایعات فراوانی در زمینه ترک مونیخ توسط ماریو گوتزه منتشر شده است، باشگاه بایرن مونیخ و گوتزه اما اغلب واکنش های متفاوتی نسبت به این اخبار نشان داده اند، با این وجود می توان برای جدایی گوتزه از بایرن مونیخ شانسی قائل شد؟ 

 

پپ گواردیولا در هنگام عهده دار شدن هدایت مونیخی ها در سال 2013 از سران باشگاه درخواست نموده بود که نیمار را برای او جذب نمایند و این سرمربی اسپانیایی تمایل داشت تا در مونیخ بتواند با حضور این سوپر استار برزیلی دورانی جدید را رقم زند، اما به جای نیمار سران بایرن مونیخ ماریو گوتزه یکی از استعدادهای فوتبال آلمان را به پپ گواردیولا در بدو ورود به مونیخ هدیه دادند.

ماریو گوتزه در فصل 2012/13 عضوی از تیم محبوب و موفق دورتموند با مربی گری یورگن کلوپ محسوب می گردید و همگان برای وی آینده ای بسیار روشن را پیش بینی می نمودند، بعد از اعلام رسمی خبر جدایی گوتزه از دورتموند و پیوستن وی به بایرن مونیخ،‌ اما وی مورد خشم طرفداران تیفوسی دورتموند قرار گرفت و هنوز هم رابطه ای پر تنش و ملتهب بین وی و سکوهای استادیوم سیگنال پارک ایدونا برقرار است. بیش از دو سال و نیم از چنین اتفاقی می گذرد، اما بین ماریو گوتزه و باشگاه بایرن مونیخ نیز هنوز رابطه ای گرم و صمیمی به وجود نیامده است که این مسئله به نحوی به هواداران مونیخی نیز سرایت کرده است و در حالی که در سکو های آلیانس آره نا بازیکنانی نظیر روبن،‌ریبری و مولر از جایگاه بسیار خاصی برخوردار هستند، ماریو گوتزه برای بیشتر طرفداران مونیخی به بازیکنی بی تاثیر و بی تفاوت تبدیل شده است.

ماریو گوتزه 23 ساله اما همچنان منتظر لحظه ای است که بتواند سرانجام خود را در مونیخ به بازیکنی قابل اطمینان و محبوب بدل کند، زننده گل قهرمانی آلمان ها در فینال جام جهانی تا کنون با وجود برخی آسیب دیدگی ها عملکرد چندان بدی در مونیخ نداشته است، با این همه اما انتظارات و توقعات بسیار بیشتری در مونیخ از وی به چشم می خورد. قرارداد او تا سال 2017 در مونیخ اعتبار دارد و به همین دلیل شایعات بسیار زیادی در روزهای اخیر در خصوص پیوستن گوتزه به لیورپول و ملحق شدن وی به یورگن کلوپ سرمربی سابقش در دورتموند به انتشار رسیده است، شایعاتی که ماتیاس سامر مدیر ورزشی باشگاه بایرن مونیخ به شدت آنها را در گفتگو با Sportbild رد کرده است.

در حالی که سران مونیخی در خصوص بازیکنانی نظیر بوآتینگ، مارتینز، آلابا و مولر بارها تاکید کرده اند که خواهان تمدید قرارداد با آنها هستند و قرارداد برخی از این بازیکنان نیز به صورت پیش از موعد تمدید شده است، اما هیچ یک از سران بایرن مونیخ تا کنون در خصوص آینده ماریو گوتزه در مونیخ به صورت رسمی موضع گیری نکرده و بحثی در زمینه تمدید قرارداد وی نیز وجود نداشته است.

ماریو گوتزه اما به تازگی در گفتگویی به اشتباهات گذشته خود اعتراف نموده و از دو فصل ابتدایی حضور خود در مونیخ به عنوان "پروسه آموزشی و دوران تجربه اندوزی" یاد کرده است، وی در دوران اخیر آسیب دیدگی خود نیز انگیزه بالایی از خود نشان داده و در گفتگویی با روزنامه آلمانی Süddeutsche اعلام نموده که مایل است در آینده به "چهره باشگاه بایرن مونیخ" بدل گردد. با این وجود شاید نتوان چندان صحبت های وی را جدی تلقی نمود، چون وی در گفتگویی با Sportbild در اردوی آماده سازی بایرن مونیخ در کشور قطر در مورد شرایط خود مدعی شده:"باید منتظر ماند و دید که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، من در این اواخر تنها با آسیب دیدگی خود درگیر بودم و همانطور که قبلا اعلام نمودم، در مورد آینده هیچ چیز مشخص نیست."ماتیاس سامر نیز نمی خواهد همه چیز را به گذشت زمان محول نماید و البته برای او جدایی زود هنگام ماریو گوتزه هرگز مطرح نبوده است، ماریو گوتزه در این باره خود گفته است:

“من تا سال 2017 با بایرن مونیخ قرارداد دارم. اما نظر سرمربی آینده تیم درباره من و برنامه های او می تواند بسیار تعیین کننده باشد.
 

برخی منتقدین مدعی هستند که گوتزه برای پپ گواردیولا تنها جانشین نامحبوب نیمار به حساب می آمده و به همین دلیل رابطه بین این دو هرگز از اعتماد لازم برخوردار نبوده و این مشکل را دلیل اصلی ناکامی دو و نیم ساله گوتزه در جمع مونیخی ها می دانند. چون از نظر آنها ماریو گوتزه در حقیقت بازیکنی است که برای درخشش و تاثیرگذاری نیاز به اعتماد بی حد و مرز مربی خود دارد و گواردیولا نیز به بازیکنان خود تنها در صورتی چنین اعتمادی را اعطا می نماید که آنها به طور دقیق بر فلسفه و سیستم مورد نظر وی منطبق باشند.

در تابستان آتی کارلو آنچلوتی به عنوان سرمربی جدید بایرن مونیخ جانشین پپ گواردیولا بر روی نیمکت مربی گری این تیم خواهد شد، این سرمربی ایتالیایی اما می تواند انگیزه ای فراوان در بین بازیکنان مونیخی ایجاد نماید و از این منظر موجی مثبت در این تیم به وجود آورد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا کارلو آنچلوتی می تواند ماریو گوتزه را به یکی از چهره های اصلی رکورددار عنوان قهرمانی در بوندسلیگا بدل نماید، یا وی بر خلاف انتظار مونیخ را به مقصد لیگ برتر جزیره ترک خواهد نمودۀ بدون شک ماریو گوتزه از پتانسیل مورد نظر برای تبدیل به ستاره ای تاثیرگذار در جمع مونیخی ها برخوردار است و دوستداران بایرن مونیخ نیز تردیدی در این زمینه وارد نمی نمایند.

به قلم Andreas Königl از وب سایت Goal

منبع

نظرات 6 + ارسال نظر
جواد چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت 01:11

تروخدا از این مقاله ها نزارید
وقتی اینارو یبینیم اعصابمون خورد میشه

مونیخ.المان چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت 02:27

وقتی پپ بره و انچلوتی بیاد دیگه گوتزه شرایطش خوب میشه... قدر این بازیکنارو فقط امثال انچلوتی میدونن!

سینا چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت 08:17 http://بایرن

ماریوگوتزه هر چی که باشد یگ آلمانی هست نباید از دست بدیم آلمانی ها اگه یکی پی هم از مونیخ بروند مطمئن باشید بایرن اون بایرن نخاهد بود که ما میخایم

mo چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت 11:38

نه تو ر خدا گوتسه دیگه نهههههه.

محمد چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت 13:11

گوتزه یکی ازبهترینها میشه بعد از رفتن پپ

alireza0007 پنج‌شنبه 1 بهمن 1394 ساعت 02:31

آمار گوتزه همین الان هم از تیاگو بهتره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد