وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

دوندگی کمتر، امتیاز بیشتر

"اگر زیاد دویدید، خوب بازی نکرده اید" شعار پپ گواردیولا سرمربی بایرن مونیخ می باشد، شعاری که نگاهی به آمار بوندسلیگا در دور رفت، صحت آن را به خوبی به اثبات می رساند. 

 

بوندسلیگا بدون حضور بایرن مونیخ چه بیلانی داشت؟ شاید تصور چنین مسئله ای برای بسیاری غیر ممکن باشد، چون این تیم در این نیم فصل نیز بار دیگر موفق شد برخی رکوردهای این رقابت ها را به نفع خود جابه جا کند. ده برد متوالی از هفته اول، پنجمین قهرمانی متوالی در پایان دور رفت، کسب هزارمین برد در تاریخ رقابت های بوندسلیگا از جمله رکوردهایی هستند که توسط بایرن مونیخ در نیم فصل گذشته به ثبت رسیده اند، البته این تیم با کسب 46 امتیاز از هفده بازی نیز فوق العاده ظاهر گردید اما برای رکورد شکنی در این زمینه مونیخی ها یک امتیاز کمتر از دو فصل پیش جمع آوری نموده اند.

علاوه بر رکورد شکنی تیمی، بازیکنان بایرن مونیخ نیز در این فصل برخی رکوردهای شخصی را جابه جا کرده اند، برای نمونه روبرت لواندوفسکی با پنج گلی که در بازی مقابل وولفسبورگ به ثمر رساند چهار رکورد مختلف در کتاب رکوردهای گینس به نام خود به  ثبت رساند، سریع ترین هت تریک تاریخ بوندسلیگا (سه دقیقه و 22 ثانیه)، سریع ترین چهار گل زده شده توسط یک بازیکن در یک مسابقه (پنج دقیقه و 42 ثانیه)، سریع ترین پنج گل به ثمر رسیده توسط یک بازیکن در یک مسابقه (هشت دقیقه و 59 ثانیه) و علاوه بر این بیشترین تعداد گل به ثمر رسیده توسط یک بازیکن بعد از ورود به زمین به عنوان بازیکن جانشین،از جمله رکوردهای این مهاجم لهستانی در بازی مقابل وولفسبورگ محسوب می شوند.

توماس مولر دیگر مهاجم مونیخی ها نیز در این زمینه بی نصیب نبوده است، برای نمونه در 67 بازی بایرن مونیخ که این مهاجم آلمانی موفق به گل زنی شده، بایرن مونیخ بدون شکست باقی مانده و در چهل و هشت بازی اخیر مونیخی ها که مولر موفق به گل زنی شده، این تیم موفق به شکست حریف خود شده است. چنین آماری پیش از این با 66 بازی به میشائیل تسورگ بازیکن سابق دورتموند تعلق داشته است.

شاگردان پپ گواردیولا در اکثر طبقه بندی های آماری این نیم فصل از رقابت های بوندسلیگا از بهترین ها بوده و تنها در زمینه میانگین مصافت دویده شده در هر بازی، آخرین جایگاه را به خود اختصاص داده اند. مونیخی ها به طور میانگین در هر بازی 111.2 کیلومتر دویده اند که در این زمینه ضعیف ترین تیم بوندسلیگا محسوب می گردند، در فصل پیش آنها در هر بازی به طور میانگین سه کیلومتر بیشتر دویده بودند که این نشان می دهد، شاگردان گواردیولا به ایده آل های سرمربی خود در این باره نزدیک تر شده اند، گواردیولا در این زمینه معتقد است "اگر زیاد دویدید، خوب بازی نکرده اید" که با بررسی دقیق تر چنین موضوعی می توان تا حدودی حق را به گواردیولا واگذار نمود.چون تیمی نظیر هوفنهایم که با میانگین 116.5 کیلومتر دوندگی دومین تیم با دوندگی بالای نیم فصل اخیر محسوب می شود رده آخر جدول رده بندی را به خود اختصاص داده است، ماینتس تیم هشتم جدول رده بندی بیشترین میزان دوندگی را در بین تیم های بوندسلیگایی داشته است.

تیم های بوندسلیگایی با میانگین بیشترین دوندگی در هر بازی
ردیفنام تیم میانگین میزان دوندگی در هر بازی 
1ماینتس 118.8 کیلومتر
2هوفنهایم116.5 کیلومتر
3هامبورگ116.2 کیلومتر
4بورسیا مونشن گلادباخ116.2 کیلومتر
5هانوفر116 کیلومتر

 

مقایسه عملکرد دورتموند در این فصل با فصل گذشته نیز تا حدودی درستی ادعای پپ گواردیولا را به اثبات می رساند، در فصل گذشته شاگردان یورگن کلوپ بهترین رکورد در زمینه دوندگی بالا را به خود اختصاص داده بودند اما در انتهای نیم فصل در منطقه سقوط به دسته پایین تر قرار داشتند، اما از زمانی که توماس توخل مربی گری دورتموند را عهده دار شده تغییری در این زمینه به وجود آمده، این تیم در زمینه میزان دوندگی به رده سیزدهم سقوط تنزل پیدا کرده و به اندازه دو برابر فصل گذشته در پایان نیم فصل امتیاز کسب نموده است. از سوی دیگر دورتموند همچنین با کسب 38 امتیاز به عنوان نایب قهرمان دور رفت بیشترین امتیازات را در تاریخ رقابت های بوندسلیگا جمع آوری کرده است.

دوندگی کم و ارسال پاس های بیشتر برنامه اصلی توماس توخل برای دورتموند در این نیم فصل بوده و به نظر این تیم تا حدود زیادی از سیستم پرسینگ یورگن کلوپ فاصله گرفته است. در حالی که در فصل گذشته بازیکنان مونیخی بیشترین تماس با توپ را به خود اختصاص داده بودند، در این نیم مفصل ایلکای گوندوعان از دورتموند در صدر چنین لیستی دیده می شود و یولیان وایگل هم تیمی جوان وی در رده چهارم قرار دارد. این ستاره جوان که در فصل پیش حتی در تیم دسته دومی مونیخ 1860 نیز بازیکن اصلی محسوب نمی شد در این فصل به یکی از بازیکنان مورد علاقه توماس توخل بدل گشته و برای نمونه در بازی مقابل آینتراخت فرانکفورت با 192 تماس با توپ به کارگردان اصلی دورتموندی ها بدل شده بود. چنین آماری در این فصل رکورد محسوب می گردد، در تاریخ بوندسلیگا اما چنین رکوردی در اختیار ژابی آلونسو با 206 تماس با توپ از بایرن مونیخ قرار دارد و وایگل جوان بعد از این استراتژیست اسپانیایی در رده دوم چنین لیستی در تاریخ رقابت های بوندسلیگا قرار می گیرد.

صرف نظر از عملکرد ستارگان بایرن مونیخ و دورتموند، تیم های بوندسلیگا در برخی دیگر از زمینه ها نیز آماری جالب از خود بر جای گذاشته اند. برای مثال داوران در این نیم فصل خطای پنالتی بیشتری را نسبت به فصل های پیش اعلام نموده اند، در این نیم فصل 53 مرتبه داوران اعلام ضربه پنالتی کرده اند که به معنی میانگین 0.35 پنالتی در هر بازی می باشد، رکوردی که از سی سال پیش در بوندسلیگا بی سابقه بوده است. بیشترین ضربه پنالتی نیز با هفت ضربه در اختیار بایرن مونیخ بوده و در مجموع 75 درصد از این ضربات پنالتی توسط تیم های بوندسلیگایی به گل تبدیل شده است.

مقایسه آمار پنج لیگ معتبر اروپایی در نیم فصل 2015/16

طبقه بندیآلمانانگلیسفرانسهایتالیااسپانیا
میانگین گل های رد و بدل شده در هر بازی2.822.662.362.542.56
میانگین خطاهای انجام شده در هر بازی2821262927
میانگین اخطارهای داده شده در هر بازی3.83.44.04.95.5
میانگین اخراج های انجام شده در هر بازی0.140.170.350.370.32
میانگین خطاهای پنالتی در هر بازی0.350.220.250.250.26

 

در قیاس با سایر لیگ های معتبر اروپایی آمار بوندسلیگا در زمینه ضربات پنالتی تا حدودی بالا به نظر می رسد،  میانگین تعداد گل های به ثمر رسیده در بوندسلیگا نیز تا حدودی بالاتر از سایر لیگ های اروپایی می باشد، از سوی دیگر داوران بوندسلیگایی نسبت به سایر همکاران اروپایی خود بازیکنان کمتری را از زمین مسابقه اخراج کرده اند.

از طرف دیگر تعداد پیروزی های خارج از خانه تیم های بوندسلیگایی در نیم فصل اخیر نیز بی سابقه بوده است، در این نیم فصل تیم های بوندسلیگایی موفق به ثبت 54 پیروزی خارج از خانه شده اند که 35.5 درصد از بازی های بوندسلیگایی را شامل می شود که در تاریخ رقابت های 53 ساله بوندسلیگا یک رکورد به حساب می آید. تیم هایی نظیر هامبورگ، اینگولشتات، دارمشتات، آوگزبورگ، هانوفر و وردربرمن برای نمونه شش تیمی هستند که در خارج از خانه امتیازات بیشتری را نسبت به بازی های خانگی کسب کرده اند که به نظر چرایی چنین موضوعی نیاز به بحث های کارشناسی بیشتری دارد.

به قلم Thomas Hummel از وب سایت روزنامه آلمانی Süddeutsche

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
Wüs╬enfuchs دوشنبه 7 دی 1394 ساعت 13:18

چی میفهمن این آلمانی ها از تاکتیک آخه... آبدارچی صداوسیما هم بایرنو چهاربار پیاپی قهرمان لیگ میکنه!
چه فایده که تو هر6 سال حضور تو لیگ قهرمانان 6 تا نیمه نهایی و فقط 2 بار اولی داشته؟ اگه مرده بره کریستال پالاس قهرمان بشه!والا.....

شاهو دوشنبه 7 دی 1394 ساعت 15:45

چرا کسی ازلورن بلا اسمی نمیاره که این همه تو لوشامپیونه یکه تازی میکنه جلو بارسا و ریال هم آبروداری میکنه لااقلش،چون مثله این کچله مربی مسی و ژاوس واینیستا و در کل مربی بارسا نبوده تا بازیکنا براش بدرخشن و مشهور بشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد