وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

شش واقعیت در مورد کارلو آنچلوتی، سرمربی آتی بایرن مونیخ

انتخاب کارلو آنچلوتی به عنوان سرمربی آتی بایرن مونیخ سرانجام پس از گمانه زنی های فراوان بعد از جدایی پپ گواردیولا به صورت رسمی اعلام گردید، صرف نظر میزان موفقیت وی در مونیخ، چه واقعیت هایی در پس این سرمربی بزرگ ایتالیایی نهفته است؟  

دوران حضور پپ گواردیولا در بایرن مونیخ پس از  کش و قوس های فراوان در تابستان تمام خواهد شد و از فصل آینده کارلو آنچلوتی ایتالیایی هدایت مونیخی ها را بر عهده خواهد گرفت، بر طبق ادعای بسیاری از کارشناسان توافق سران این باشگاه با کارلو آنچلوتی برای عهده دار شدن هدایت مونیخی ها را باید موفقیتی بزرگ به حساب آورد. این یادداشت به بررسی شش واقعیت در خصوص این جنتلمن دنیای فوتبال می پردازد.

یک- آنچلوتی، گربه سیاه بایرن مونیخ

کارلو آنچلوتی از عملکرد بسیار خوبی در تقابل با بایرن مونیخ برخوردار است، وی در تمام دوران مربی گری خود با تیم های مختلفی مقابل مونیخی ها صف آرایی نموده، اما هیچ شکستی را مقابل این تیم تجربه نکرده است. آنچلوتی در زمان هدایت میلان شش مرتبه به مصاف بایرن مونیخ رفته که در چهار دیدار به پیروزی دست یافته و در دو دیدار نیز به نتیجه مساوی رضایت داده است، به طوری که میلانی ها در دهه گذشته میلادی به حریفی ترسناک برای بایرن مونیخ بدل گشته بودند. در رقابت های لیگ قهرمانان دو فصل پیش نیز کارلو آنچلوتی در حالی که هدایت رئال مادرید را بر عهده داشت در مرحله نیمه نهایی با دو پیروزی موفق به حذف نمودن بایرن مونیخ شد تا رویای دفاع از عنوان قهرمانی مونیخی ها در این رقابت ها از بین رود. شکست 0:4 بایرن مونیخ در بازی برگشت مقابل رئال مادرید را می بایست یکی از تلخ ترین شکست های دوران مربی گری گواردیولا دانست.

دو- آنچلوتی، بزرگترین طرفدار  روبرت لواندوفسکی

در این اواخر شایعات زیادی در زمینه پیوستن روبرت لواندوفسکی مهاجم لهستانی بایرن مونیخ به تیم هایی نظیر رئال مادرید و پاریس سن ژرمن منتشر شده است. چنین اخباری هرگز برای آنچلوتی خوشایند نبوده، چون این سرمربی ایتالیایی در همین اواخر از روبرت لواندوفسکی به عنوان یکی از بازیکنان محبوب خود یاد برده است. آنچلوتی در زمان حضور خود در چلسی نیز تلاش های بی ثمری برای جذب لواندوفسکی که در آن زمان در تیم دورتموند حضور داشت، انجام داده است.

کارلتو در این باره گفته است:"روبرت لواندوفسکی یکی از بازیکنانی است که من همواره وی را زیر نظر داشته ام. من در هنگام مربی گری در چلسی و حتی رئال مادرید نیز خواهان جذب وی بوده ام."، جال سرانجام آنچلوتی در بایرن مونیخ  خواهد توانست مربی گری لواندوفسکی را عهده دار شود، مهاجمی که مونیخی ها هرگز مایل به از دست دادن او نیستند.

سه- آنچلوتی، مقاوم در برابر دخالت ها

کارلو آنچلوتی در بایرن مونیخ می تواند از قدرت مقاومت خوبی در برابر هر گونه دخالتی از سوی اولی هوینس، ماتیاس سامر و سایر بزرگان این تیم و همچنین هر گونه فشاریخارجیبرخوردار باشد، چون وی تا کنون در تیم های مختلف از طریق همکاری با رومان آبراموویچ در چلسی،ناصر الخلیفه در پاریس سن ژرمن، فلورنتینو پرز در رئال مادرید و سیلویو برلوسکونی در میلان، تجربیات خوبی از برخورد با سران مغرور باشگاه های مختلف کسب کرده است.برلوسکونی نخست وزیر سابق تیم ملی ایتالیا حتی در چیدمان تیم میلان نیز دخالت می نمود، کارلو آنچلوتی در اتوبیوگرافی خود به همین دلیل نوشته که به خاطر چنین برخوردهایی وی"شخصیتی مقاوم و ضد زلزله" پیدا نموده است.

چهار- آنچلوتی، پسر یک کشاورز

آنچلوتی به عنوان آشپز؟ چنین موضوعی را نمی توان مدعی شد، اما بی تردید وی می تواند Parmesan (یک نوع پنیر مخصوص شهر پارما در ایتالیا)  را تولید کند، چون وی از کودکی به عنوان پسر یک کشاورز با کار در مزرعه و دامداری و همچنین تولید مواد لبنی گوناگون از جمله Parmesan آشنایی خوبی دارد.

آنچلوتی خود در این میزنه مدعی شده:"شاید حرف عجیب و غریبی باشد، اما فوتبال و کشاورزی از نقاط مشترک فراوانی برخوردار هستند. کشاورز ابتدا شیر گاو را می دوشد، از شیر دوشیده شده پنیر درست می کند و بعد از تکمیل شدن پروسه تولید پنیر آن را به فروش می رساند و تازه در انتهای کار می تواند نتیجه زحمات یک سال کاری خود را ببیند. به همین دلیل کشاورز نیاز به آرامش، صبر و برنامه ریزی دارد، سه موضوعی که براییک سرمربی فوتبال نیز بسیار حائز اهمیت است."

پنج- آنچلوتی، قطب آرامش

آنچلوتی در ایستگاه های قبلی مربی گری آرامش و خونسردی خود را به خوبی به اثبات رسانده است. هنگامی که وی بعد از ژوزه مورینیو به عنوان سرمربی رئال مادرید انتخاب شد، آقای خاص تیمی بسیار جنجالی با مشکلات فراوان را از خود بر جای گذاشته بود که آنچلوتی با صبر و متانتی که داشت با غلبه بر چنین مشکلاتی این تیم را به فتح لیگ قهرمانان رساند. در قدم اول وی موفق شد به خوبی ایکر کاسیاس را که از سوی آقای خاص نیمکت نشین شده بود به ترکیب اصلی تیم بازگرداند و همچنین هرگز اجازه نداد بین ستارگان مغروری نظیر کریس رونالدو و بیل رقابت منفی و خاصی شکل گیرد. آریگو ساچی سرمربی آنچلوتی در میلان نیز در تمجید از آنچلوتی گفته است:"هرگز ندیدم که کسی با کارلو مشکلی داشته باشد."

ستاره مغروری نظیر زلاتان ابراهیموویچ نیز در خصوص مربی سابق خود گفته است:"من تا کنون با مربیان فوق العاده زیادی کار کرده ام، اما هرگز ندیده ام کسی مانند آنچلوتی از چنین رابطه خوب و آرامش بخشی با بازیکنان تیم برخوردار باشد."

شش- آنچلوتی، یک جنتلمن واقعی

آنچلوتی همواره با کت و شلوار، کراوات و بسیار مرتب بر روی نیمکت مربی گری تیم می نشیند که از این لحاظ تا حدود زیادی با پپ گواردیولا شباهت دارد. با این وجود شخصیت این دو سرمربی به طور کامل متفاوت است و این مسئله در واکنش ها و برخوردهای آنها در دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپای دو فصل پیش نیز بسیار مشخص بود.

در حالی که در آن بازی گواردیولا با هیجان و استرس خاصی مدام در محوطه مخصوص مربیان در کنار زمین در حالت حرکت بود، آرامش خاصی در رفتار کارلو آنچلوتی قابل احساس بود، در واقع طرز برخورد آنچلوتی را می توان به یک جنتلمن واقعی ایتالیایی تشبیه نمود. با این وجود گواردیولا و آنچلوتی از یک نقطه اشتراک دیگر نیز برخوردار هستند، هر دوی آنها پیش از پیوستن به بایرن مونیخ یک سال را به دور از فوتبال گذرانده اند، گواردیولا بعد از جدایی از بارسلونا و آنچلوتی بعد از جدایی از رئال مادرید یک فصل کامل هدایت تیمی را بر عهده نگرفتند تا به مونیخ بپیوندند. در حالی که گواردیولا این یک سال را در شهر پر جنب و جوش و پر تحرک نیویورک سپری نمود، آنچلوتی ترجیح دادهتا این یک سال را در نزدیکی شهر ونکوور کانادا، در محیطی آرام و به دور از جنجال در کنار دریا سپری نماید که این مسئله نیز به خوبی اختلاف شخصیت های ای دو سرمربی بزرگ را نشان می دهد.

به قلم Franziska Weil از وب سایت آلمانی Focus

منبع

نظرات 3 + ارسال نظر
ممد آلمانی دوشنبه 30 آذر 1394 ساعت 02:27

آی حال میده کروس برگرده که بیشتر دلمدن شاد
شه

حامد دوشنبه 30 آذر 1394 ساعت 12:49

خدا قوت به بچه های سایت بابت احیانا ترجمه این مقالات خوب و کامل خارجی یا حتی تنها جمع اوری ترجمه فارسی اونها
دمتون گرم
همینجور برزو ادامه بدین

پیمان سه‌شنبه 1 دی 1394 ساعت 14:28

سلام درود به همه ننگ به نیرنگ گواردیلاً
درود به آنجلوتی که دو ساله منتظر اومدنشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد