وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

گواردیولا در آستانه ترک مونیخ، دلایلی برای جدایی پپ از مونیخ

پپ گواردیولا به سران مونیخی اعلام کرده که در تابستان آینده این باشگاه را ترک خواهد نمود، جدایی این سرمربی اسپانیایی از بایرن مونیخ شگفت آور به نظر می رسد، اما وی بی تردید دلایلی برای این تصمیم خود داشته است. 

 

کینگزلی کومان ستاره فرانسوی باشگاه بایرن مونیخ به تازگی در گفتگویی به نوعی جدایی گواردیولا از بایرن مونیخ را تایید کرده است: "گواردیولا مسیر کاری خود را سمت دیگری ادامه خواهد داد، با این وجود از نظر من وی بهترین سرمربی دنیا است." گواردیولا هنوز به صورت علنی از تصمیم خود برای ماندن در مونیخ و یا ترک فوتبال آلمان صحبتی به میان نیاورده و به احتمال زیاد در روزهای آتی تکلیف حضور این سرمربی مونیخ در آلیانس آره نا مشخص خواهد شد، کارل هاینتس رومنیگه رئیس باشگاه بایرن مونیخ نیز از تصمیم گواردیولا چه بر مبنای ماندن و چه رفتن به عنوان"غافلگیری کریسمسی" نام برده است.

پیشنهاد دستمزد سالانه بیست میلیون یورویی

روزنامه های اسپانیاییMarca و انگلیسیDaily Mail در گزارش های جداگانه ای اعلام نموده اندکه گواردیولا تصمیم خود برای جدایی از بایرن مونیخ را اتخاذ نموده و هفتهنامه Kicker آلمان نیز از خبر جدایی احتمالی گواردیولا از مونیخ به عنوان "رعد و برقی بزرگ" نام برده است. روزنامه Sportbild آلمان نیز پیش از این گزارش داده که پپ گواردیولا از چند هفته پیش سران باشگاه بایرن مونیخ را از تصمیم خود مطلع کرده و حتی پیشنهاد دستمزد سالانه بیست میلیون یورویی باشگاه بایرن مونیخ نیز کمکی برای تغییر تصمیم این سرمربی اسپانیایی نبوده است.

اما دلایل اصلی گواردیولا برای عدم تمدید قرارداد خود با بایرن مونیخ را چگونه می توان ارزیابی نمود؟

درگیری تمام نشدنی با کادر پزشکی

Kicker در روزهای اخیر گزارش داده در این اواخر دعوای سختی بین گواردیولا و دکتر فولکر بروان پزشک باشگاه بایرن مونیخ بر سر مصدومیت مجدد فرانک ریبری رخ داده است، این هافبک فرانسوی که به تازگی بعد از مصدومیتی طولانی به میادین فوتبال بازگشته بود، دوباره دچار آسیب دیدگی شده است. پپ گواردیولا همچنین با دکتر هانس ویلهملم مولر ولفارت پزشک سابق باشگاه بایرن مونیخ نیز بیشتر بر سر مصدومیت طولانی مدت تیاگو آلکانتارا دچار اختلافاتی شده بود. اختلافی که در نهایت منجبر به کناره گیری دکتر مولر ولفارت از سمت خود شد.

همچنین گزارش داده شده که گواردیولا در این اواخر مایل بوده که اختیاراتی بیشتر در آکادمی جوانان باشگاه حتی در صورت بازگشت اولی هوینس رئیس سابق بایرن مونیخ داشته باشد. سال آینده محکومیت هوینس به پایان خواد رسید و به احتمال فراوان وی در آن زمان به سمت های اصلی خود در باشگاه را بار دیگر عهده دار خواهد شد.

آیا بازگشت اولی هوینس دلیلی بر جدایی گواردیولا است؟

با بازگشت اولی هوینس قدرت و ارتباطات آن در باشگاه دچار تغییراتی خواهد شد که می تواند بر تصمیم گواردیولا تاثیرگذار باشد. روزنامه Marca در این باره مدعی شده که گواردیولا مایل به برخورداری از قدرتی بی حد و مرز در باشگاه است که تا حدودی این موضوع در بایرن مونیخ برای وی در نظر گرفته شده است، اما با بازگشت اولی هوینس بی تردید قدرت گواردیولا و شعاع تصمیم گیری وی محدودتر خواهد شد.

علاوه بر این فلسفه فوتبالی پپ گواردیولا و بایرن مونیخ را نمی توان هرگز منطبق با یکدیگر دانست. برای نمونه این سرمربی اسپانیایی در تابستان 2015 و پیش از شروع رقابت های این فصل با بیان جمله ای عجیب که اکنون فراموش شده به نظر می رسد مدعی شده بود:

“من به طور کامل  یقین ندارم که برای بایرن مونیخ انتخاب خوبی هستم یا خیر و هرگز نمی خواهم برای این باشگاه به مشکل تبدیل شوم.
 

خریدها، اختیارات، قابلیت ها و تمجیدها

با این تفاسیر اما آیا گواردیولا به آنچه که در مونیخ خواستار آن بوده، دست نیافته است؟ با توجه به فوتبال با تملک بالای توپ مورد نظر گواردیولا در این فصل بازیکنان سرعتی و تکنیکی با استعدادی نظیر داگلاس کاستا و کینگزلی کومان به جای ستاره های پا به سن گذاشته ای همانندفرانک ریبری و آرین روبن برایسیستم مورد نظر وی جذب شده اند.سران بایرن مونیخ علاوه بر حمایت همیشگی از گواردیولا و برآورده نمودن بیشتر در خواست های، وی را همواره مورد تمجید خود نیز قرار داده اند. با این وجود اما این سرمربی اسپانیایی به طور مدام تصمیم گیری در زمینه ماندن خود در مونیخ را به تعویق انداخته است. بازیکنان تیم به نمایندگان کاپیتان فیلیپ لام نیز به طور علنی خواستار باقی ماندن گواردیولا در مونیخ شده اند.

بقیه بازیکنان بایرن مونیخ همانند مانوئل نویر و آرین روبن نیز در گفتگوهای جداگانه ای همواره تمایل خود را به تداوم همکاری با گواردیولا نشان داده اند که به نظر چنین واکنش هایی از تاثیر مورد نظر برخوردار نبوده است. در مجمع عمومی سهامداران باشگاه بایرن مونیخ در اواخر ماه نوامبر گذشته اما کارل هاینتس رومنیگه رئیس باشگاه هیچ صحبتی از گواردیولا به میان نیاورد. چون وی در آن زمان به احتمال فراوان از تصمیم گواردیولا مبنی بر ترک مونیخ با خبر بوده است و فقط با زیرکی به نحوی در آن زمان به این نکته اشاره نمود:"بازیکنان می آیند و می روند و این مسئله برای سرمربیان نیز برقرار است."

به قلم Johannes Mittermeier از وب سایت آلمانی Focus

منبع

نظرات 5 + ارسال نظر
مهدی شنبه 28 آذر 1394 ساعت 23:07

خداکنه نره ما طرف دار های بایرن باید همیشه یک نارا حتی داشته باشیم شایعه رفتن پپ-مصدومیت ریبری- رفتن باستی- حذف در فینال به نامردی باتیمی بازی کردند که 7 تا بازیکن کیلیدیش نبودند-حذف در کوپا-

Gotze یکشنبه 29 آذر 1394 ساعت 02:33

به یا نره فرقی نداری. گواردیولا شاید بهترین مربی جهان باشه ولی قبول کنید مناسب سبک بایرن نیست. بخاطر گواردیولا کل سیستم و دم و دستگاه باشگاه عوض شد و دریغ از یک جام تو اروپا! مربی های مثل کلوپ و آنجایی بدرد بایرن میخورد که متاسفانه کلوپ رفت! خیلی دوست داشتم رو نیمکت بایرن میگیرم. اینم بهم گواردیولا تو نگرفتن سوپرمارکت هریک کرد!!!
امثال هم تیم خیلی قوی داریم اما شانس قهرمانی ما تو اروپا یهودی از بارسا کمتر. (بخاطر مهدویت های متعدد)

محمد یکشنبه 29 آذر 1394 ساعت 08:46

من اصلا از گواردیولا خوشم نمیومد و نمیاد و از رفتنش خوشحال میشم کاشکی زودتر میرفت

محمد مهدی یکشنبه 29 آذر 1394 ساعت 12:05

شما ها خرین که فکر میکنین که اگه پپ بره و اون مردک ابرو بالا بیاد بهتره...

محمد یکشنبه 29 آذر 1394 ساعت 13:09

دوست عزیز بهتر نیست نظرتون رو بدون توهین بگید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد