وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

یوونتوس، سخت ترین قرعه ممکن برای بایرن مونیخ

سال 2013 بایرن مونیخ با عبور از یوونتوس به یک سه گانه تاریخی دست یافت، آیا این موضوع به پیش رمینه خوبی برای مونیخی ها در این فصل بدل خواهد شد، یا اینکه یوونتوس قرعه ای سخت و خطرناک برای گواردیولا و تمیش خواهد بود؟  

بایرن مونیخ در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یوونتوس خواهد رفت، بانوی پیر ایتالیا فصل گذشته به فینال این رقابت ها در برلین راه یافت و این فصل نیز مایل است بار دیگر چنین افتخاری را با عبور از مونیخ مرکز ایالت باواریای آلمان تکرار نماید. پپ گواردیولا بعد از مشخص شدن چنین قرعه ای برای تیمش گفته است:

ما در مقابل فینالیست دور قبل و یکی از بهترین تیم های اروپا قرار خواهیم گرفت. آنها از کیفیتی مشابه با بارسا، رئال و بایرن برخوردار هستند و در سال های اخیر حرف اول را در ایتالیا زده اند. یوونتوس از روحیه ای فوق العاده برخوردار است که تنها می خواهند برنده باشد. در کنار پاریس سن ژرمن آنها سخت ترین حریف ممکن برای ما بودند و حال دو بازی فوق العاده در انتظار ما خواهد بود.

یوونتوس در دور گروهی

یوونتوس به عنوان قهرمان سری آ در مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل جاری در یکی از سخت ترین گروه های ممکن با حضور منچسترسیتی نایب قهرمان لیگ برتر جزیره، سویا قهرمان یورو لیگ و مونشن گلادباخ نماینده آلمان قرار گرفت. یوونتوس در این مرحله در قدم اول  با عملکردی دفاعی فوق العاده در استادیوم الاتحاد با نتیجه 2:1 منچسترسیتی را از پیش رو برداشت و در بازی بعد با دو گل مقابل میهمان خود سویا به پیروزی دست یافت.

در دو بازی بعد بانوی پیر ایتالیا به دو تساوی مقابل مونشن گلادباخ رضایت داد و در بازی پنجم در خانه موفق به شکست منچستر سیتی رقیب انگلیسی خود با یک گل شد که این پیروزی به معنای حضور این تیم در مرحله یک هشتم نهایی بود، در بازی آخر اما یوونتوس در خانه سویا متحمل یک شکست شد که این نتیجه به قیمت کسب رده دومی برای تورینی ها در رقابت های این گروه منجر گردید.

نقاط قوت یوونتوس

یوونتوس به طور سنتی از قدرت بالایی در فاز دفاعی برخوردار است، بونوچی و کیه لینی در عمق خط دفاعی دو مهره هماهنگ و ارزشمند محسوب می شوند و بارتزالی نیز با وجود سن بالایی که دارد همچنان مهره ای قابل اعتماد در چنین پستی مطرح است. در خصوص کیفیت بالای بوفون سنگربان بزرگ تیم نیز نیازی به صحبت نیست و تنها نگاهی به عملکرد وی در بازی مقابل منچسترسیتی به خوبی کیفیت بالای این دروازه بان را بار دیگر به اثبات می رساند. علاوه بر این یوونتوس زیر نظر ماسیمو آلگری از نظر تاکتیکی بسیار پخته تر شده، به طوری که وی می تواند در خط دفاعی از زنجیره های دفاعی سه یا چهار نفره بسته به شرایط بازی و سیستم بازی حریف استفاده نماید.

یوونتوس بعد از شروعی ضعیف در رقابت های سری آ در این روزها شرایط خود را بهبود بخشیده و مکانیزم های آلگری برای پر کردن خلا ناشی از جدایی کارلوس توز در خط حمله با وجود مهاجمینی نظیر ماندژوکیچ و دیبالا در حال جواب دهی هستند. از دیگر نقاط بارز یوونتوس وجود روحیه شکست ناپذیری در این تیم است و در سخت ترین لحظات نیز این تیم به جای از دست دادن شجاعت و جسارت خود تنها به نکات قوت خود برای عبور از هر چالشی تکیه می نماید. چنین موضوعی بعد از سقوط اجباری این تیم به رقابت های سری ب در سال های گذشته، با کسب چهار قهرمانی متوالی آنها در رقابت های سری آ چهار فصل گذشت به خوبی قابل مشاهده است.

در مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان فصل گذشته یوونتوس در حالی به مصاف رئال مادرید می رفت که کمتر فوتبال دوستی بر روی موفقیت تورینی ها حساب می نمود، همین مسئله سبب کاهش فشار روحی بر روی بانوی پیر ایتالیا گردید که در نهایت به شکست ماردیدی ها و راهیابی این تیم به فینال برلین منجر شد، چنین شرایطی حال در بازی مقابل بایرن مونیخ نیز به خوبی قابل احساس است.

نقاط ضعف یوونتوس

یوونتوس بعد از پایان فصلی درخشان در تابستان گذشته با انقلابی بزرگ روبرو گردید، آرتورو ویدال، آندرا پیرلو و کارلوس توز سه مهره بسیار تاثیرگذار باشگاه، تورینی ها را ترک کردند و نبود آنها در ابتدای فصل جاری به طورکامل قابل احساس بود، به طوری که شاگردان آلگری با نبود آنها با مشکل بزرگی روبرو شدند و تنها در یک دیدار از شش رویارویی ابتدای فصل خود موفق به پیروزی مقابل حریفان خود در رقابت های سری آ گردیدند. در ادامه فصل اما روند بازی تورینی ها دچار تغییر مثبت و رو به جلویی شد، اما شکست مقابل سویا نشان داد که این تیم هنوز به سطح فوق العاده خود در فصل قبل نرسیده است، شکستی که به از دست دادن صدرنشینی این گروه توسط تورینی ها منجر گردید.

یوونتوس در دفاع میانی بسیار مستحکم به نظر می رسد اما در کناره های این خط و به ویژه در بال سمت چپ با مشکلاتی روبرو است، پاتریس اورا در این منطقه از زمین دوران اوج خود را پشت سر گذاشته و آلکس ساندرو نیز سبب تقویت مناسب این پست نگردیده است و به همین دلیل هیچ تعجبی وجود ندارد که سران یوونتوس به دنبال مهره ای دیگر برای سمت چپ خط دفاعی خود باشند، چون بازیکنان سریع تهاجمی کناری تیم های حریف می توانند مشکلاتی را برای تورینی ها در این منطقه از زمین فراهم آورند. در فاز تهاجمی اما ستاره بزرگی به نام پل پوگبا مهره کلیدی تیم محسوب می شود. با این وجود عدم خلاقیت در این منطقه نیز تا حدودی قابل مشاهده است و تنها پل پوگبا در شرایط ایده آل خود می تواند چنین مشکلی را مرتفع سازد.

ترکیب رویایی

سرمربی یوونتوس

جذب ماسیمیلیانو آلگری به عنوان جانشین آنتونیو کنته در تابستان 2014 با استقبال چندان زیادی از سوی طرفداران تیفوسی یوونتوس مواجه نشد و حتی برخی از آنها اعتراضات فراوانی به نشستن سرمربی سابق میلان بر روی نیمکت مربی گری تیم محبوب خود داشتند. با این وجود سران یوونتوس هیچ تردیدی بر درستی تصمیم خود وارد ننمودند و به آلگری 48 ساله برای عهده دار شدن سکان هدایت یوونتوس اعتماد کردند. آلگری نیز به خوبی با نتایجی که کسب کرد جواب چنین اعتمادری را داد و رضایت تیفوسی های تورینی را نیز خیلی زود فراهم نمود.

آلگری سرمربی بسیار دقیق و با دیسیپلینی است که از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است و همین ویژگی های بارز را به تیم یوونتوس و شاگردان خود نیز منتقل نموده است. وی یوونتوس را در ایتالیا به تیمی مقتدر و در اروپا به تیمی قابل احترام و در حال رشد تبدیل نموده، موضوعی که آنتونیو کنته سرمربی محبوب تورینی ها در دستیابی به آن به طور کامل موفق نبود. آلگری علاوه بر این از رابطه بسیار خوبی با بازیکنان خود برخوردار است و شخصیتی بسیار متواضع محسوب می گردد.

پیش بینی سایت Goal

بایرن مونیخ برای غلبه بر یوونتوس با توجه به روند رو به رشد این تیم در طول این فصل کاری بسیار دشوار پیش رو خواهد داشت و تنها در صورتی موفق به از پیش رو برداشتن حریف قدر ایتالیایی خود خواهد شد که در دو دیدار رفت و برگشت مقابل این تیم عملکردی فوق العاده و بی نقص از خود به نمایش گذارد. در صورت نمایش عملکردی پر انتقاد از سوی مونیخی ها در این مرحله همانند آنچه که شاگردان پپ گواردیولا در دیدار رفت از مرحله یک چهارم نهایی رقابت های فصل گذشته مقابل پورتو از خود بروز دادند، شکست بایرن مونیخ اجتناب ناپذیر خواهد بود.

یوونتوس به عنوان تیمی کم ادعا تر در این مرحله اما از شانس خوبی برخوردار است و در صورتی که مونیخی ها ضعفی از خود بروز دهند، شاگردان آلگری در موقعیتی هستند که بتوانند از آن به نفع خود به طور کامل بهره گیرند. با این تفاسیر بایرن مونیخ تنها در صورت نمایشی بدون اشتباه و به دلیل برخورداری از کیفیتی بالاتر تنها از شانسی برای حضور در مرحله یک چهارم نهایی برخوردار خواهد بود.

به قلم Michael König از وب سایت Goal

منبع

نظرات 9 + ارسال نظر
Wüs╬enfuchs جمعه 27 آذر 1394 ساعت 00:01

مهاجم خطرناکی مثل دیبالا دارن و البته مانژو خودمون هم خیلی انگیزه داره جلوی بایرن... همیشه تیمی که فشرده و عقب دفاع میکنه تو ضد حمله فرصتهای بهتر و خطرناکتری بدست میاره و فشار کمتری هم روشه...

البته این دلیل نمیشه دنبال سیستم نتیجه گرا بره بایرن , هجومی بازی کردن سخته و گاهی هم مجازات سختی داره ولی ثبات و آینده متعلق به این سبکه!

بهرحال از اون بازیهایی نیست که هفت تا گل بشه زد... امیدوارم کل تیم با تمرکز بازی کنه و بی اشتباه بخصوص تو کار دفاع تیمی ...

muller جمعه 27 آذر 1394 ساعت 01:03

بازی سختیه چون یووه میاد واسه دفاع. وقتی هم که دفاع کنه قطعا موفقه.همه چی به نوع بازی کردن بایرن بستگی داره.اگه با برنامه بیاد تو زمین صد در صد میبره ولی اگه بی انگیزه و بی برنامه بازی کنه بازی سختی واسش میشه.

قلب دوم جمعه 27 آذر 1394 ساعت 01:21

درود
بازی جذاب، سخت و فشرده ای خواهد شد، البته احتمال هر اتفاقی وجود داره
طی سالهای اخیر تیمی که در مرحله ی حذفی بایرن رو شکست داده قهرمان شده، با این وجود بایرن امسال منطقی تر بازی میکنه اگر طبق روال دوسال پیش اشتباه نکنن
باید از تیم هایی همانند یووه هراس داشت به خاطر تدافعی بازی کردن
بااین حال احتمال گلهای زیاد در دور برگشت هست...

جلال جمعه 27 آذر 1394 ساعت 02:53

خیانتهای پپ: 1.فروش ماریو گومز،کروس،شواینی و مانزو 2.طفره رفتن از مذاکره جهت تمدید قرارداد و ایجاد ابهام جهت مذاکره با کلوپ 3.شکستهای تاریخی و سنگین داخلی و اروپایی به رءال و بارسا و دورتموند و وولفسبورگ فصول قبل و گلادباخ امسال 4.اخراج کادر پزشکی مجرب باشگاه،دکتر مولر وولفارت که اوسین بولت نابغه دوومیدانی اونو پزشک خودش میدونه.. در هر بازی بزرگی که عفب افتادیم باختیم و انواع و اقسام لطمات دیگه که به بایرن زد و در نهایت با رفتن به تیمهای دیگه و بردن چند ستاره از بایرن به اون تیمها، آخرین تیر خودش رو به قلب بایرن شلیک میکنه.. میگن اون در مربیگری دیکتاتور گونه عمل میکنه اما به نظر من اون یه عقده ایه که برای تحقیر و نابودی بوندسلیگا و فوتبال آلمان اومد...

محمد مهدی جمعه 27 آذر 1394 ساعت 07:15

میدونم که یونتوس تیم قوی هستش ولی اگه فکر کنیم بردنش سخته حتما می بازیم
مگه بازی با بارسا چجوری هفتا زدیم اگه میخواستیم بگیم بارسا ا حتما میبازیم ولی خودتون نتیجه رو دیدن و نیازی به توضیح نداره....
این هم مثل همون بازیه ....
خط حملوشونم خودین مانژو که از خودمون بود بقیشونم ول معطلا
سابقه نشون داده بایرن تیم مسابقات سخته ما با همین چیزاست که یکی از خفن ترین تیم های دنیا است.....

H جمعه 27 آذر 1394 ساعت 10:01

رووووووبن هس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

حسن بایرننننننننن جمعه 27 آذر 1394 ساعت 11:16

سخت نگیرین...

Führer جمعه 27 آذر 1394 ساعت 13:38

دوست خوبمون جلال چه اشاره خوبی به خیانتهای پپ داشتن...واقعآ خیانت کرد..باخت خونگی برابر رئال با اون نتیجه واقعآ ویرانی بود...یه سری دلقک هم میان دیس لایک میدن قطعآ طرفدار فوتبال آلمان نیستن

سام شنبه 28 آذر 1394 ساعت 01:22

ما اگر در گوش چپ که ضعف دارن روبن رو داشته باشیم یا بازیکنی مثل روبن که سرعتی و تکنیکی باشه و در ترکیب الابا. کوما و کاستا رو داشته بدون شک میبریم فقط امید وارم الابا و کاستا و روبن به بازی برسن مثل پارسال مصدوم نباشن همینطور لوا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد