وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

نوستالژی روز؛ یاغی آلمانی که وحشت در دل حریفان می انداخت

هر چند بسیار جنجالی و تند مزاج بود اما یک کاپیتان بالفطره در بایرن مونیخ بود. او جنجال های زیادی درست کرد و یکی از جنجالی ترین و خشن ترین بازیکنان تاریخ فوتبال آلمان است با این حال در بین هواداران بایرن بسیار محبوب بود و از او به عنوان یکی از اسطوره های خود یاد می کردند.  

بازیکن نوآور و جنجالی که بر خلاف ژرمن ها سرد و خشک نبود.هافبکی کلاس بالا که پاس های دقیقی می داد و خوب شوت می زد. او همه نقاط زمین را به خوبی می شناخت و همچون یک رهبر تمام ریز و درشت مستطیل سبز را زیر نظر می گرفت. هوش و ذکاوتش زبانزد بود.

او یک کاپیتان بالفطره بود که بمب انرژی و روحیه لقب گرفته بود. بسیار خشن و جنجالی بود تا جایکه در دوران بازیگری خود 115 کارت زرد دریافت کرد. مربیان از جنگندگی او برای ترساندن حریفان بهره می گرفتند. رسانه های آلمانی لقب پلنگ را به او دادند؛ لقبی که خود این بازیکن هم آن را بسیار دوست داشت و عکس آن را روی سرش حک کرده بود. او کسی جز اشتفان افنبرگ نیست که یکی از مقتدرترین و شایسته ترین کاپیتان های تاریخ باشگاه بایرن مونیخ به شمار می آید.

افنبرگ فوتبال خود را به صورت حرفه ای در بوروسیا مونشن گلادباخ آغاز کرد. بایرن عادت داشت که بازیکنان بزرگ دیگر تیم ها را جذب کند و الان هم به این رویه خود ادامه می دهد. افنبرگ راهی مونیخ شد اما تنها دو فصل در این تیم دوام آورد چرا که باواریایها لوتار ماتئوس را جذب کرده بود و چون افنبرگ رابطه خوبی با ماتئوس نداشت بایرن را ترک کرد و به فوتبال ایتالیا رفت تا فیورنتینا را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کند.

او زیاد در فلورانس دوام نیاورد و به فوتبال آلمان برگشت تا بار دیگر پیراهن مونشن گلادباخ را بر تن کند.او بار دیگر در سال 1998 به بایرن مونیخ برگشت و چهار سال دیگر برای این تیم بازی کرد. او بعد از بایرن راهی ولفبسورگ شد و در نهایت با پیراهن العربی قطر در سال 2003 از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

افنبرگ 35 بار پیراهن تیم ملی فوتبال آلمان را بر تن کرد و توانست 5 گل هم به ثمر رساند. او در جام جهانی 1994 واکنش بسیار زشتی به هواداران آلمانی داشت و به همین خاطر هم برای همیشه از این تیم کنار گذاشته شد. بعد از تعویض شدن این بازیکن جنجالی در دیدار برابر کره جنوبی هواداران اعتراض خود را به عملکرد او در میدان نشان دادند. افنبرگ بازیکنی نبود که به راحتی از کنار چنین صحنه های بگذرد. او واکنش زشتی از خود نشان داد و همین باعث شد تا برتی فوگس سرمربی ژرمن ها بلافاصله او را اخراج کند؛ تصمیمی که افنبرگ آن را احمقانه دانست. او بعد از بازی گفت: حاضران در ورزشگاه خواستار تعویض من بودند و من هم واکنش تندی از خود نشان دادم و اصلا هم پشیمان نیستم.

افنبرگ یک کاپیتان بالفطره بود. او به خوبی تیمش را رهبری می کرد و توان بسیار بالایی در روحیه و انگیزه دادن به هم تیمی هایش داشت و به همین خاطر هم لقب رهبر را برای او انتخاب کردند. روحیه جنگدگی بسیار بالای این بازیکن باعث شد تا با بازیکنانی چون روی کین، رائول گونزالس و فرناندو هیرو درمیدان درگیر شود. او به جنگجویی تبدیل شده بود که به هیچ وجه قصد عقب نشینی نداشت.بعد از آنکه افنبرگ در سال 2001 موفق شد با بایرن مونیخ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد در حالیکه فریاد می زد به رسانه ها گفت: وقتی در فینال 1999 خوشحالی بازیکنان منچستر یونایتد را دیدم قسم خوردم که قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کنم و الان به این آروزی خود رسیدم.

افنبرگ جایگاه خاصی در نزد اوتمار هیتسفیلد و بکن باوئر داشت. او در بین هواداران بایرن مونیخ از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار بود و در دیدار اخیرش برابر هانزا روستوک بیش از 63 هزار نفر به ورزشگاه آمدند تا خداحافظی باشکوهی را برای اسطوره خود در میانه میدان رقم زنند. آنها دست نوشته ای به ورزشگاه آورده بودند که روی آن نوشته شده بود” میلان 20011 هیچگاه فراموش نخواهد شد. سپاس از تو، افی”

افتخارات این بازیکن

بایرن مونیخ

قهرمانی در سوپر جام آلمان 1990، جام حذفی آلمان در سال های 1998،1999، 2000، قهرمانی در رقابت های بوندسلیگا در سالهای 1998-1999-2000-2001، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سال 2001 و قهرمانی در جام جهانی باشگاهی در سال 2001.

فیورنتینا

قهرمانی در لیگ دسته دو در سال 1993

مونشن گلادباخ

قهرمانی در جام حذفی آلمان در سال 1994

افتخارات فردی

انتخاب به عنوان بهترین بازیکن لیگ قهرمانان اروپا در سال 2001

قرار گرفتن در ترکیب بهترین های فیفا در سال 1997

قرار گرفتن در بین بهترین بازیکنان لیگ قهرمانان اروپا در سال 1992

جنجال سازی ها این بازیکن

افنبرگ بازیکنی بسیار جنجالی بود. او معمولا عادت داشت تا سخنان تند را بر زبان آورد. برای همه روشن شده بود که او خلق و خوی تند دارد و بسیار عصبی و تند مزاج است. به همین خاطر نهایت تلاش خود را به کار می گرفتند تا با این بازیکن برخورد نکنند. در اینجا به بعضی از جنجال سازیهای این بازیکن می پردازیم:

در سال 1991 قبل از دیدار بایرن مونیخ برای کورک سیتی دیف بری بازیکن حریف را به پدر بزرگش تشبیه کرد.

او در سال 1990 از همسرش جدا شد و با همسر توماس استرونز که یکی از هم تیمی هایش بود ازدواج کرد.

در سال 2001 این بازیکن سرشناس به خاطر زدن یک زن به پرداخت 167 هزار مارک آلمانی محکوم شد.

افنبرگ اصلا رابطه خوبی با لوتار ماتئوس بازیکن افسانه ای ژرمن ها نداشت و در توصیف او می گوید: ماتئوس بازیکن یاوه گو است که شکست خوردن عادتش است.

او در کتاب زندگی نامه خود در صفحه ای که به ماتئوس اختصاص داده است تنها این عبارت را به کار می گیرد” ماتئوس از فوتبال چه می فهمد؟ و بقیه صفحه را سفید می گذارد.

در سال 2002 رسانه های آلمانی به شدت از افنبرگ انتقاد کردند و او اینگونه به آنها واکنش نشان داد: افراد بیکار بسیار تنبل هستند. آنها دوست ندارند که صبح زود از خواب بیدار شوند و سر کار روند و به همین خاطر هم چنین یاوه گویی های را می نویسند.

این سخنان افنبرگ حتی باعث اعتراض حکومت آلمان شد و او را به سکوت فراخواندند. در سال 2003 این بازیکن جنجالی یکی از افسرهای راهنمایی و رانندگی را که از او خواسته بود تا با سرعت کمتری رانندگی کند مورد ضرب و شتم قرار داد و به پرداخت 100 هزار یورو محکوم شد.

او در سال 1997 به خاطر زدن یک مرد بازداشت شد و یک سال بعد از آن هم این بار به خاطر رانندگی کردن در شرایط نامناسب بازداشت شد.افنبرگ در سال 2002 به صراحت اعلام کرد که می خواهد باشگاه بایرن مونیخ را ترک کند و همین باعث شد تا سران این باشگاه آلمانی او را جریمه نقدی کنند.

درست است که افنبرگ بازیکن بسیار جنجالی بود و حاشیه ها و جنجال های زیادی به پا کرد اما هواداران باشگاه بایرن مونیخ از او به عنوان یکی از اسطوره های باشگاه خود یاد می کنند و نام او را در کنار ستاره های چون گرت مولر، فرانس بکن باوئر و اولیور کان قرار می دهند.او یکی از نمادهای فوتبال آلمان است که توانست طرحی نو دراندازد.

منبع

نظرات 14 + ارسال نظر
stefan effenberg یکشنبه 15 آذر 1394 ساعت 08:35

دلم براش خیلی تنگ شده، عاشق پاسهای بلند و دقیقش بودم، تنها بازیکنی که جنجالهاش رو هم دوست دارم.

ریبرو یکشنبه 15 آذر 1394 ساعت 09:04

دلم کاستا رو میخواد
و شاه روبن اوووووف
کاستا ریبری لوا مولر روبن کومان

شواینی یکشنبه 15 آذر 1394 ساعت 09:50

گل ریبری اونقدری زیبا بود که باخت از یادمون بره

مهدی یکشنبه 15 آذر 1394 ساعت 13:08 http://patoghmanoto.com/

دوست داشتنی بود

نادر یکشنبه 15 آذر 1394 ساعت 13:16 http://www.rikhtopash.ir/

روزهای رویایی

بهرام یکشنبه 15 آذر 1394 ساعت 21:38

به اینگول اشتات نبازیم صلوااات،مرسی گواردیولای مسخره با این تاکتیک عنت

Führer یکشنبه 15 آذر 1394 ساعت 23:24

درود بر شیر مونیخ.اشتفان افنبرگ.چهره خشن و البته دوست داشتنی بایرن..کاپیتان همیشه در ذهنها هستی و دوستت داریم

کاوه یکشنبه 15 آذر 1394 ساعت 23:37

کلیپشرا در ورزش 3 قبلاگذاشته ام

b دوشنبه 16 آذر 1394 ساعت 00:54

من عاشق این بشرم....فقط در مورد ماته ئوس به قول خودش یاوه میگفته....متاسفانه از تیم ملی هم بهره ای نبرد....

جلال(نءو نازی) دوشنبه 16 آذر 1394 ساعت 02:13

نربی تیم پلدربورن تو لیگ 2 آلمانه...خلاصه بازیهاشو از ardمیبینم به نظرم سبک کاری یورگن کلوپ بازی میکنن و تو اون مایه هاست تیم افه...امیدوارم با کسب تجربه به زودی مربی بهترین تیم تاریخ یعنی بایرن بشه...

جلال(نءو نازی) دوشنبه 16 آذر 1394 ساعت 02:15

تصحیح میکنم...مربی تیم پادربورن تو لیگ 2 هستش

stefan effenberg دوشنبه 16 آذر 1394 ساعت 08:30

خلاصه بازیها رو چه روزی و چه ساعتی پخش میکنن؟ خیلی دوست دارم دوباره کاپیتان افنبرگ رو ببینم.

b دوشنبه 16 آذر 1394 ساعت 21:25

این موضوع در مورد همسرش درسته؟من شنیدم افه نوه هم داره!!!!

stefan effenberg دوشنبه 16 آذر 1394 ساعت 22:24

بله درسته، نوه هم داره، از دخترش که به فرزندی قبول کرده نوه داره.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد