وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

تداوم سنت فرانسوى در بایرن مونیخ!

در سى و نه سال گذشته همواره مونیخى ها در هنگام فتحى عنوانى بین المللى از حضور بازیکنى فرانسوى تاثیرگذار در کادر خود برخوردار بوده اند. آیا کینکزلى کومان نیز مى تواند به چنین سنتى تداوم بخشد؟ 

 

هواداران پرشور مونیخى هنوز براى گل زنى هاى کینزلى کومان ملودى خاصى را در استادیوم آلیانس آره نا طراحى نکرده اند و در این زمینه با این استعداد فرانسوى همانند برخى دیگر از بازیکنان معمولى تر بایرن مونیخ برخورد شده است،‌اما اگر فرانک ریبرى هم وطن او براى مونیخى ها در دیدارى موفق به گل زنى شود، ملودى Champs-Elysees از سوى هواداران با هماهنگى و نظم خاصى خوانده مى شود.  دستیابى به چنین محبوبیتى که ریبرى در بین مونیخى ها دارد براى کومان تا حدودى دشوار به نظر مى رسد، اما وى مایل است به هر ترتیب سنت خوب فرانسوى ها را در مونیخ تداوم بخشد. کومان در زمینه و در خصوص مقایسه خود با ریبرى به روزنامه Sportbild گفته است:

“من مطمئن هستم که مى توانم در مونیخ موفق باشم. بى تردید تبدیل شدن به بازیکن بزرگ همانند فرانک آرزوى من است، اما براى رسیدن به سطح او نیاز به تلاش فراوانى دارم چون فاصله زیادى بین ما وجود دارد، من مى خواهم روزى ریبرى جدید بایرن مونیخ باشم.
 

با نگاهى به تاریخ افتخارات بایرن مونیخ مى توان متوجه شد که این تیم از سال 1976 تنها زمانى توانسته به عنوانى قهرمانى در اروپا دست یابد که دستکم از یک بازیکن فرانسوى در کادر خود برخوردار بوده است. در فتح لیگ قهرمانان اروپا در سال 2013 که با پیروزى مقابل دورتموند در فینال ویمبلى به دست آمد، فرانک ریبرى (از سال 2007 - 300 بازی و 105 گل زده)  به نوعى در هر دو گل به ثمر رسیده نقش داشت و خود را به چهره اى فراموش نشدنى بدل نمود. در فتح لیگ قهرمانان سال 2001 که با پیروزى مقابل والنسیا در فینال میلان به دست آمد، بیسنته لیزارازو (1ز سال 1997 تا 2006 - 272 بازی- 8 گل زده) و ویلى سانیول (از سال2000 تا 2009 - 277 بازى-8گل زده) از مهره هاى اصلى بایرن مونیخ و اوتمار هیتسفیلد محسوب مى گردیدند، ضمن اینکه لیزارازو در این دیدار توانست یکى از ضربات پنالتى آخر بازى را به گل تبدیل نماید.

در قهرمانى بایرن مونیخ در جام یوفاى فصل 1995/96 نیز ژان پیر پاپن فرانسوى در ترکیب مونیخى ها حضور داشت، هر چند که حضور این مهاجم فرانسوى در مونیخ آن روزها زیر سایه یورگن کلینزمن مهاجم ملى پوش آلمانى تیم قرار گرفته بود. پاپن در بین سال هاى 1994 تا 1996 در مجموع 39 مرتبه براى بایرن مونیخ به میدان رفت و موفق به ثمر رساندن شش گل نیز شد.

علاوه بر بازیکنان تاثیرگذر فوق والرین اسماعیل (46 بازى/دو گل) و آلو دیارا(2001/دو بازى) ازدیگر فرانسویان حاضر در تایرخ بایرن مونیخ محسوب مى گردند که با حضور کینگزلى کومان تعداد آنها به هفت بازیکن مى رسد. در واقع فراکسیون فرانسوى در بایرن مونیخ با حضور هفت بازیکن، بعد از فراکسیون اتریش، دانمارک (نه بازیکن) و برزیل (دوازده بازیکن) چهارمین فراکسیون قدرتمند و پر تعداد به حساب مى آید.

کینگزلى کومان در اولین فصل حضور خود در آلیانس آره نا در چهارده بازى موفق به ثمر رساندن چهار گل و هفت پاس منجر به گل شده و آمارى خوب از خود بر جاى گذاشته به طورى که از سوى دیدیه دشام به تیم ملى فرانسه نیز دعوت شده است، اتفاقى که براى خود کومان نیز غیر قابل باور بوده است:"من هرگز فکر نمى کردم که روزى اجازه بازى براى تیم ملى فرانسه را داشته باشم."

 آرتورو ویدال یکى از بازیکنانى است که از زمان حضور در یوونتوس با کومان هم بازى بوده است، این هافبک شیلیایى در باره وى معتقد است:"کومان هنوز جوان است اما استعداد خوبى دارد. من فکر مى کنم که اینده روشنى در انتظار او است". توماس مولر نیز در خصوص هم بازى جوان فرانسوى خود معتقد است:"او از ابتدا عملکردى فوق العاده از خود نشان داده و توانسته بسیار تاثیرگذار باشد." انتظارات هواداران با درخشش کومان این روزها از وى افزایش یافته است، اما این استعداد فرانسوى با چنین انتظارات بالایى مشکلى نداشته و مى گوید:"یک بازیکن تهاجمى باید از اعتماد به نفس کافى برخوردار و همچنین شجاع باشد. در غیر این صورت وى شانسى نخواهد داشت. من ابتد باید خود را در مونیخ اثبات کنم و ثبات خوبى از خود نشان دهم و بى تردید از اعتماد به نفس کافى در این زمینه برخوردار هستم."

کینگزلى کومان در تابستان گذشته به عنوان بازیکن قرضى از یوونتوس به مونیخ پیوست و قرارداد وى با برخوردارى از گزینه خرید تا سال 2017 اعتبار دارد که این مسئله مى تواند به تنها مشکل کومان در مونیخ بدل گردد. ماتیاس سامر مدیر ورزشى مونیخى ها اما ضمن تمجید از کومان اعلام کرده است که هیچ نگرانى خاصى در این زمینه ندارد:

“موضوع جالبى است اما من نگران ماندن طولانى مدت کومان در مونیخ نیستم. وى بازیکن بسیار خوب و جذابى است که متولد 1996 مى باشد که این مسئله از نظر من فوق العاده است.

به قلم Florian Bognerاز وب سایت Eurosport
 

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
رضا المانی شنبه 14 آذر 1394 ساعت 23:59

کومان نسبت به سنش که 19 سالشه واقعا عالی بازی میکنه اگه تا 22 و 23 سالگی تو بایرن با همین روند بازی کنه مطمنم به یکی از ستاره های جهان تبدیل میشه تنها مشکلی که با این قضیه دارم اینه بایرن داره واسه المان شاخ درست میکنه داگلاس تو برزیل کومان تو فرانسه

Führer یکشنبه 15 آذر 1394 ساعت 23:31

واقعآ درسته.کاش بازیکنان آلمانی ومستعد داشت بایرن..چه فایده که واسه برزیل و فرانسه خوبه این مسئله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد