وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

نگاهی به 10 خرید با ارزش بایرن در دهه ی اخیر

bayernmunichgv-cropped_16jb27b6bj0ej1aj5q1y6mz1qy.jpg

بایرن نسبت به ده سال گذشته فرق زیادی چه در طراز مالی و چه در جذب بازیکنان بزرگ کرده است.از زمانیکه ماسیمو اودو و الکساندر بومجان خریدهای بزرگی برای بایرن به حساب می امدند،زمان زیادی نمی گذرد.اما اکنون این طور بازیکنان دیگر جایی در لیست خرید باشگاه ندارند. 

 

رومنیگه، بکن باوئر و هوینس در این بین نقش زیادی در پیشرفت باواریایی ها داشتند.در ادامه قصد داریم به ده خرید بزرگ بایرن در ده سال گذشته نگاهی بیاندازیم.

البته نام بازیکنام زیادی در این لیست خالی خواهد بود. از جمله ان هایی که تازه به بایرن آمده اند و با وجود درخشش،هنوز زود است تا خریدی بزرگ نامیده شوند. همچنین امثال آلکانتارا که در حال دست و پنجه گرم کردن با مصدومیت هستند هم جایی در این لیست، فعلا، ندارند.

10_لوکا تونی. اگرچه این بازیکن مدتهاست از یاد هواداران رفته است، ولی دوره ای مختصر و مفید در بایرن را گذراند و نقش مهمی در تبدیل تیم رده چهارمی بایرن در فصل 2006_7به تیم قهرمان داشت. تونی در بدو ورود در فصل 2007_8 با هیتسفلد توانست با 24 گل اقای گل بوندسلیگا شود و رکورد فوق العاده ی 39 گل در کل فصل را به ثبت برساند. وی پیش از ان که توسط فن خال به حاشیه برود در فصل بعد هم 18 گل دیگر زد.

9_ماریو گومز. چهره ای جنجالی که با وجود گلزنی های فراوون همیشه مورد انتقاد کارشناسان قرار داشت و آن گونه که باید در تیم ملی هم مورد لطف قرار نمیگرفت. با این وجود نمی توان نقش وی را در تبدیل بایرن به قدرت امروزی اش نادیده گرفت. فراز و نشیب های او در مونیخ همواره با زدن گل های فراوان همراه بوده است. او که با مبلغ 30 میلیون یورو که آن زمان رکورد بود به بایرن آمد، بعد از نمایشی ناامید کننده در فصل اول، در نهایت 113 گل برای باواریایی ها به ثمر رساند از جمله 80 گل در دو فصل 2010_11 و 2011_12. وی همچنین 21 گل در اروپا برای تیمش زد که مهمترینش شاید زدن گل برتری برابر رئال در دقایق پایانی نیمه نهایی فصل 2011_12 بود. بله. گومز اگرچه در بازی های بزرگ متزلزل و غیر قابل اتکا بود، اما وقتی که خریدهای بایرن را برافهاید و پرانیچ تشکیل می دادند، قطعا وی یک شکار بزرگ به حساب می آمد.

8_روبرت لواندوفسکی.شاید اگر این لیست دو سه سال بعد تشکیل می شد، لوا رتبه ای بهتر پیدا میکرد. مهاجم لهستانی فرصت زیادی برای تاریخ سازی در بایرن نداشته. وی در فصل اول حضورش در حالیکه بایرن تنها بوندسلیگا را برد، به شدت در حال تلاش برای پیدا کردن فرمش بود. اما در این فصل او بی نظیر ظاهر شده. آمار او حتی از رونالدو و مسی هم بهتر است و اگر بایرن به افتخاری در این فصل برسد، باید متشکر وی باشد.

7_خاوی مارتینز.پس از شکست برابر چلسی، یوپ هاینکس میانه ی میدان را نقطه ضعف تیمش دانست و با تلاش های فراوان گرانترین خرید باشگاه از بیلبایو برای تحکیم ان نقطه به مونیخ آمد. اگرچه بایرن در برابر بارسلونا هزار پاس نداد، ولی اینیستا و ژاوی کاملا تحت تاثیر مارتینز و شواینی بودند. مارتینز که نقش پررنگ تری را هم ایفا کرد، به همراه زوجش شواینی،ی کی از مستحکم ترین خط های میانی را در سالیان اخیر تشکیل دادند. اگرچه مارتینز مدتهاست با مشکل مصدومیت روبرو است و بیشتر در پست های غیر تخصصی توسط پپ به بازی گرفته می شود، ولی از ارکان اصلی کسب سه گانه در فصل 2012_13 بوده است.

6_ماریو ماندزوکیچ. او هم بعد از فینال مونیخ خریداری شد. مرد 13 میلیونی کروات که از وولفسبورگ آمد، با دوندگی های فراوان در مقابل مدافعین حریف، نقش جدیدی از یک مهاجم را در فوتبال تعریف نمود. اگرچه گل های او به تعداد گومز نبود، ولی نقشی که در موفقیت های تیم ایفا کرد، بسیار پررنگ و غیر قبال انکار است. او گل کلیدی بایرن در سوپرکاپ 2012 و فینال اروپای 2013 که هر دو برابر دورتموند بود را به ثمر رساند تا در تاریخ سازی تیم هاینکس نقش ایفا کند. اگرچه ماندزو با کم لطفی از بایرن رفت، ولی در نظر هواداران همیشه یک قهرمان خواهد بود.

5_داوید آلابا. شاید خیلی ها این موضوع را ندانند ولی آلابا از سال 2002 تا 2008 در آستریا وین رشد نمود و سپس در سن 16 سالگی به مونیخ آمد. آلابا اگرچه 23 ساله است اما همانند یک وزنه در تیم است و حتی عده ای او را بهترین مدافع چپ دنیا می دانند. از نکات بارز وی توانایی بازی در چندین پست مختلف است. او که با 150 هزار یورو به بایرن آمد، اکنون حدود 45 میلیون یورو قیمت دارد که برای یک مدافع در این سن بسیار بالاست.

4_جروم بواتنگ. وی به عنوان یک بازیکن بلا استفاده در سال 2011 از من سیتی جدا شد. اگرچه من سیتی با فروش 13.5 میلیونی او، نسبت به مبلغ خرید وی از هامبورگ یک میلیون سود کرد، اما زمان نشان داده که بایرن برنده ی این معامله بوده است. حال بعد 4 سال بواتنگ یکی از برترین مدافعین دنیاست که تمامی افتخارات ممکن را کسب کرده است. بواتنگ اکنون در آلمان و بایرن غیر قابل جایگزین است.

3_مانوئل نویر. هر تیم قدرتمندی نیاز به دفاع خوب دارد و نویر از سال 2011 توانسته همانند صخره ای محکم در اخرین نقطه ی خط دفاعی بایرن ایفای نقش کند. کسی که در ابتدا به سبب حرکانش در شالکه توسط بسیاری از هواداران مورد انتقاد قرار گرفت، اکنون محبوب دل تک تک مونیخی هاست و البته دلایل موجهی هم برای این موضوع وجود دارد. وی ک چندسالیست بهترین گلر دنیا لقب گرفته است بارها با واکنش هایش از از دست رفتن بازی برای بایرن جلوگیری کرده است و با پوشش دادن فضای پشت دفاع،خیال مدافعین و حتی مربی را هم از داشتن یک سوییپر مطمئن آسوده کرده است. با این وجود پرداخت 30 میلیون یورو برای نویری که کمک زیادی به شکستن انواع رکوردها در سالیان اخیر کرده است نمی تواند مبلغ بالایی باشد.

2_آرین روبن. اگر آمدن ریبری، بایرن را بار دیگر به نقشه ی تیم های بزرگ دنیا برگرداند، پیوستن روبن موکد این موضوع شد. مرد هلندی که از سوی رئال طرد شد، در حالیکه تیم های زیادی خواهانش بودند به بایرن آمد و در کسب جوایز مختلف به این تیم کمک غیر قابل انکاری کرد. با وجود مصدومیت های پی در پی و اتفاقات سال 2012، روبن هنوز هم نقش بزرگی در قدرت بایرن دارد. اوج تاریخ سازی او،رساندن بایرن به فینال سال 2010 و زدن گل قهرمانی فینال سال 2013 بود.بایرن 24 میلیون برای خرید وی خرج کرد و با توجه به سطح فعلی روبن،این پول بسیار بسیار ناچیز بوده است.

1_فرانک ریبری. اگرچه یک سال در خفا به سر برده است اما کلیدی ترین علت تبدیل بایرن به قدرت امروزی اش می باشد. بدون جذب وی بایرن الان در این جایگاه نبود. او در حالی با 25 میلیون در سال 2007 به بایرن امد که می توانست به تیم های قدرتمند تری که توان قهرمانی در اروپا را داشتند بپیوندد و حتی حقوق بالاتری دریافت کند. اما با امدنش به بایرن خودش هم به یکی از برترین بازیکنان دنیا تبدیل شد. همانطورکه دیدیم بازیکنان زیادی بصورت گذرا در پیشرفت بایرن نقش ایفا کرده اند،اما تنها ریبری حضوری ثابت در این برهه ی تغییر قدرت داشت. او روی هردوگل بایرن در فینال ومبلی نقش داشت ولی با وجود گلزنی روبن در ان دیدار،جایکاه نخست، مختص این فرانسوی می باشد.

منبع

نظرات 4 + ارسال نظر
big bavaria شنبه 30 آبان 1394 ساعت 01:50

چقدر مانژو رو مفت از دست دادیم هنوزم دوسش دارم...فوق العاده بود...جنگنده و گلزن و باهوش...

من فقط بایرنیم شنبه 30 آبان 1394 ساعت 10:08

جونم روبری خوشحالم که همه هم میدونن این دوتا تو دنیا بهترینن این دو ستاره تا ابد تا ابد تو ذهن همگان خواهند ماند.غیرت و تعصب ثبات و انعطاف پذیری چیزیه که این دو رو تو دنیا به عنوان بهترین همه میشناسن

Ariya1900 شنبه 30 آبان 1394 ساعت 15:54

یه پنج . شش تا پیرهن اورجینالشو بندازید ایور بچه ها بپوشن.. کیف کنند

b یکشنبه 1 آذر 1394 ساعت 23:07

تو فینال اروپای 2013مانزو گل زد؟مگه روبن نزد؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد