وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

لوئیز فن خال در تلاش براى جذب آرین روبن

آرین روبن در بایرن مونیخ به دلیل مصدومیت هاى متعدد و همچنین جذب بازیکنانى نظیر کومان و کاستا از موقعیت ایده آلى همانند سابق برخوردار نیست و علاوه بر این رابطه متشنجى بین او و لواندوفسکى نیز به وجود آمده است. در چنین شرایطى لوئیز فن خال نیز به جذب وى تمایل نشان داده است.  

ستاره بزرگى همانند آرین روبن مى خواهد همواره از ابتداى بازى در ترکیب اصلى تیم قرار داشته باشد. اما در این فصل در بیشتر بازى ها وى به عنوان بازیکن جانشین براى بایرن مونیخ وارد میدان شده تا مسئله اى که در سال هاى گذشته غیر قابل تصور به نظر مى رسید، به واقعیت بدل گردد. در نه بازى رسمى این فصل روبن تنها در دو بازى به صورت کامل در میدان بوده و این موضوع چندان براى وى خوشایند نبوده است.

این هافبک هلندى البته به دلیل مصدومیت هفت هفته از شرایط حضور در مسابقه به دور بوده است و پپ گواردیولا سر مربى تیم در نظر داشته تا روبن را در آرامش و به دور از فشار به ترکیب اصلى تیم اضافه نماید، اما روبن با این موضوع چندان موافق نبوده و تمایل داشته بعد از پایان دورن مصدومیت خود در هر بازى از ابتدا در ترکیب اصلى مونیخى ها حاضر باشد.

آرین روبن بازیکن لحظات خاص

بایرن مونیخ بدون حضور آرین روبن و با استفاده از “CoCo” (کومان و کاستا) دو بازیکن تازه وارد تیم البته بازى هاى درخشانى از خود به نمایش گذاشته و نبود روبن در ترکیب مونیخى ها چندان احساس نشده است. حال این ستاره هلندى بعد از پایان دورى اجبارى خود از میادین فوتبال، براى باز پس گیرى جایگا ثابت خود در ترکیب اصلى تیم مى بایست تلاش بیشترى از خود نشان دهد و به رقابت با سایر بازیکنان تیم بپردازد، چون جایگاه وى در تیم گواردیولا هرگز تضمین شده نیست.

پپ گواردیولا اما وجود چنین رقابت هایى در داخل تیم را دوست دارد و به همین دلیل تمایل داشته در همه پست هاى تیم دو بازیکن سطح بالا را در اختیار داشته باشد. این سرمربى اسپانیایى همچنین کاهش وابستگى بایرن مونیخ به آرین روبن و فرانک ریبرى را در اولویت کارهاى خود قرارداده و مى توان مدعى شد درخشش فوق العاده کومان وکاستا نیز که به عنوان ذخیره هاى روبن و ریبرى به آلیانس آره نا آمده اند براى این سرمربى اسپانیایى نیز فراتر از حد انتظار بوده است. پپ گواردیولا البته از هر موقعیتى براى اشاره به فوق مهم بودن بازیکنى نظیر آرین روبن براى بایرن مونیخ استفاده نموده وخود نیز این موضوع را در بهار گذشته و هنگام حضور بایرن مونیخ در مراحل حذفى لیگ قهرمانان اروپا در نبود آرین روبن حس کرده است، اما براى این ستاره هلندى بیان چنین صحبت هاى امیدوار و دلگرم کننده اى هرگز کافى نخواهد بود.

آرین روبن بازیکنى نیمه وقت

در پیروزى 5:1 بایرن مونیخ مقابل آرسنال از رقابت هاى لیگ قهرمانان روبن بازى را از روى نیمکت ذخیره آغاز نمود و مونیخى ها در همان نیمه اول نیز نشان دادند که مى توانند حتى بدون روبن نیز نمایش خوبى از خود نشان دهند. گواردیولا براى این دیدار ترجیح داده بود از کینگزلى کومان در ترکیب اصلى خود استفاده نماید که در بازى قبلى تیم مقابل وولفسبورگ از رقابت هاى DFB Pokal خوش درخشیده بود. این ستاره جوان فرانسوى نیز بار دیگر به بهترین نحو ممکن پاسخ اعتماد گواردیولا را داد و سبب شد تا به روبن در دقیقه 67 بازى فرصتى براى حضور در میدان داده شود. روبن 31 ساله البته با گل زنى خود در این دیدار بعد از تنها 37 ثانیه حضور در میدان، باز هم اهمیت خود را به بهترین نحو ممکن به اثبات رساند. پپ گواردیولا نیز به خصوص براى بازى هاى حساس لیگ قهرمانان اروپا، مقابل بارسلونا و رئال مادرید به چنین روبن آماده و با انگیزه اى نیاز دارد، ستاره اى که در لحظات خاص مى تواند اختلاف را در مقابل هر حریفى رقم زند.

علاوه بر این روابط بین آرین روبن و روبرت لواندوفسکى مهاجم تیم در روزهاى اخیر بسیار متشنج شده است، چون این مهاجم لهستانى روبن را به تک روى و غرور در میدان متهم نموده است و ترجیح مى دهد بیشتر با بازیکنان فداکارى نظیر کومان و کاستا در بایرن مونیخ بازى نماید. رابطه لواندوفسکى و روبن به همین دلیل رو به سردى نهاده و پپ گواردیولا بنا بر ادعاى روزنامه آلمانى Sportbild به همین خاطر در یک جلسه تمرینى به صورت علنى آرین روبن را مورد انتقاد شدید خود قرار داده است.

اما چنین شرایطى سبب خواهد شد که روبن مونیخ را ترک نماید؟ آیا او زودتر از پایان مدت قراردادش با بایرن مونیخ در تابستان 2017 از بایرن مونیخ جدا خواهد شد؟ به ادعاى روزنامه انگلیسى Daily Mirror لوئیز فن خال سرمربى هلندى منچستریونایتد مایل به جذب شاگرد سابق خود مى باشد و در حالت ایده آل مایل است وى را در ماه ژانویه به منچستر بیاورد. دیسموند کین کارشناس فوتبال انگلیس سایت Eurosport در این باره معتقد است:

“چنین شایعاتى را باید جدى گرفت. فن خال و روبن از رابطه قدیمى خوبى برخوردار هستند و از تجربه همکارى مشترک موفقیت آمیز خوبى در بایرن مونیخ و تیم ملى هلند برخوردار هستند. علاوه بر این منچستریونایتد در پست هافبک هجومى متخصص در کناره هاى زمین احساس ضعف مى نماید. بازیکنى سریع نظیر روبن با تجربیاتى که دارد مى تواند کمک بسیار خوبى براى شیاطین سرخ باشد.
 

اما بى تردید دلایلى نیز براى عدم ترک پیش از موعد بایرن مونیخ توسط آرین روبن وجود دارد،‌ دیسموند کین در این باره مى گوید:

“بایرن مونیخ البته به همین آسانى مایل به از دست دادن بازیکن مهمى نظیر آرین روبن در این فصل نیست، اما اگر منچستریونایتد بتواند در پایان فصل جزء چهار تیم برتر انگلیس باشد و جواز حضور در رقابت هاى لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد، پیوستن روبن به این تیم در تابستان 2016 بسیار محتمل تر خواهد شد.
 

پپ گواردیولا نیز به فروش روبن در مهلت نقل و انتقالاتى زمستان پیش رو راضى نخواهد گردید، چون باخت در دیدار نیمه نهایى لیگ قهرمانان فصل گذشته مقابل بارسلونا در نبود بازیکنانى تاثیرگذار نظیر روبن و ریبرى درس خوبى براى این سرمربى اسپانیایى بوده است. گواردیولا مى خواهد به هر ترتیب ممکن قهرمانى در فینال لیگ قهرمانان اروپا را براى مونیخى ها به ارمغان آورد و او براى رسیدن به چنین هدفى علاوه بر کومان و کاستا به روبن و ریبرى نیز نیاز مبرم خواهد داشت. در تابستان آینده بى تردید بدون و یا با حضور پپ گواردیولا انقلابى بزرگ در مونیخ اتفاق خواهد افتاد و انتقال آرین روبن در تابستان واقعى تر به نظر مى رسد، با توجه به اینکه بایرن مونیخ نیز مى تواند وى ر با قیمت مناسب ترى به فروش رساند، چون در غیر این صورت در تابستان 2017 این ستاره هلندى به عنوان بازیکن آزاد مى تواند مونیخ را ترک نماید.

به قلم Ljubo Herceg از وب سایت آلمانى Eurosport

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
کلودیا چهارشنبه 27 آبان 1394 ساعت 02:47

روبن نباید بره.....

mokri چهارشنبه 27 آبان 1394 ساعت 13:57

لواندوفسکی چهار روزه اومده چه پررو شده
موقعی که روبن 2 تا 2تا تو هر بازی گل میزد با تکروی انتقاد نمی کرد حالا داره می کنه
روبن مردی هست که توپ رو از عقب زمین میکنه میاره جلوی زمین میکنه تو گل
اون وقت لواندوفسکی همش رو پاس دیگران تو محوطه جریمه گل میرنه حق نداره که دعوا کنه
اما انتقاد دوستانه می تونه بکنه
مثل روبن که از کاستا دوستانه انتقاد کرد...
در ضمن آدم نباید به خاطر دو تا اشتباه تمام زحماتی رو که یه ستاره برای تیمش کشیده رو فراموش کنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد