وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بایرن مونیخ این گونه مى تواند بدون تیاگو بازى نماید

بعد از مصدومیت تیاگو در دیدارهاى دوستانه ملى، پپ گواردیولا سرمربى بایرن مونیخ مجبور به ایجاد تغییراتى در ترکیب و چیدمان مورد نظر خود خواهد بود، چه گزینه هایى در این زمینه براى این سرمربى اسپانیایى قابل تصور است؟  

تیاگو آلکانتارا هافبک اسپانیایى بایرن مونیخ در این فصل توانسته بود با حضورى مداوم و تاثیرگذار در بایرن مونیخ سرانجام به مهره اى تعیین کننده براى پپ گواردیولا سرمربى تیم بدل گردد، اما مصدومیت نا بهنگام این بازیکن در بازى دوستانه اسپانیا مقابل انگلیس از ناحیه زانوى سمت راست که مشکل قدیمى او محسوب مى گردد، سبب دورى وى از میادین فوتبال خواهد شد.

بر اساس اخبار منتشر شده مصدومیت این هافبک اسپانیایى "چند هفته" برآورد شده و چندان طولانى نخواهد بود،‌ اما بى تردید وى بازى هاى بایرن مونیخ مقابل شالکه، مونشن گلادباخ و هرتابرلین در رقابت هاى بوندسلیگا و همچنین رویارویى این تیم آلمانى مقابل المپیاکو یونان از لیگ قهرمانان اروپا را از دست خواهد داد. خبر آسیب دیدگى تیاگو، گواردیولا را بسیار به فکر فرو برده، چون این هافبک اسپانیایى در هفته هاى اخیر از شرایط بسیار مطلوبى برخوردار بوده و حال گواردیولا مجبور است تغییرى در ترکیب و حتى سیستم بایرن مونیخ براى جبران این آسیب دیدگى در نظر گیرد. بایرن مونیخ از کادرى فوق العاده در این فصل برخوردار است و گزینه هاى خوبى براى جانشینى تیاگو در اختیار این سرمربى اسپانیایى برخوردار است. حال چه چیدمان هایى براى بایرن مونیخ در نبود تیاگو قابل تصور است و کدام بازیکنان مونیخى مى توانند از غیبت وى بیشترین بهره را ببرند.

چیدمان هاى قابل تصور براى گواردیولا

سیستم تمام تهاجمى: از تابستان گذشته و بعد از جذب بازیکنانى نظیر داگلاس کاستا، کینگزلى کومان و آرتورو ویدال توسط مونیخى ها، مى توان مدعى شد که این تیم در هر پست به ویژه در بخش تهاجمى از بازیکنان با کیفیتى برخوردار است. اما هنگامى که هیچ یک از بازیکنان فاز هجومى مونیخى ها از مشکل مصدومیت برخوردار نباشند، گواردیولا چه چیدمانى براى فاز هجومى خود در نظر خواهد گرفت؟ آیا وى هم زمان از توماس مولر، آرین روبن، روبرت لواندوفسکى، داگلاس کاستا، کینگزلى کومان و آرتورو ویدال در ترکیب خود بهره خواهد برد؟

در بازى مقابل اشتوتگارت پپ گواردیولا تیم خود را با چیدمانى فوق هجومى به میدان فرستاد و حال بدون حضور تیاگو باز هم تصور چنین ترکیب مشابهى براى مونیخى ها امکان پذیر به نظر مى رسد. یوشوا کیمیش و سباستین روده در چنین سیستمى مى توانند در سیستم چرخشى گواردیولا جایگزین ژابى آلونسو و آرتورو ویدال در میانه میدان گردند. در زنجیره دفاعى سه نفره نیز بازیکنانى نظیر مهدى بن عطیه، رافینیا و هولگر بداشتوبر گزینه هاى مناسبى براى پپ گواردیولا بر روى نیمکت ذخیره محسوب مى شوند.

سیستم کلاسیک: چیدمان هایى کلاسیک نظیر 1-3-2-4 یا 3-3-4 مى تواند تعادلى بیشتر براى تیم به همراه داشته باشند. براى استفاده از چنین سیستمى در مقایسه با ترکیب فوق هجومى، پپ گواردیولا تنها نیاز به ایجاد یک تغییر بزرگ در تیم دارد و مى تواند با توجه به انعطاف پذیرى کادر مونیخى ها با جایگزین نمودن خاوى مارتینز به جاى کینگزلى کومان به سیستم متعادل تر و متوازن ترى در تیم خود دست یابد.

 

غیبت تیاگو به نفع کدام بازیکنان مى تواند تمام شود

آرتورو ویدال: این هافبک شیلیایى با غیبت تیاگو مى تواند از سهم بیشترى براى حضور در میدان نه از نظر زمانى، بلکه تاکتیکى برخوردار باشد. ویدال در این فصل بازى هاى زیادى را در کنار ژابى آلونسو به عنوان هافبک تدافعى و بازى ساز بایرن مونیخ انجام داده است، اما نمایش هاى مقتدرانه و درخشانى همانند دوران حضور وى در یوونتوس کمتر به چشم خورده است. حال با نبود تیاگو، فضاى بیشترى در اختیار ویدال قرار خواهد گرفت و شعاع تاثیرگذارى وى افزایش خواهد یافت. این انتظار نیز از وى مى رود که بتواند خلا خلاقیتى موجود در ترکیب بایرن مونیخ که با غیبت تیاگو به وجود خواهد آمد را پر نماید و همچنین در فاز تهاجمى تیم تاثیرگذارى بیشترى داشته باشد.

یوشوا کیمیش: این ستاره جوان آلمانى در بازى مقابل اشتوتگارت براى دومین مرتبه در این فصل از ابتداى بازى در ترکیب بایرن مونیخ حضور داشته و گواردیولا نیز بعد از این دیدار از عملکرد کیمیش بسیار تمجید نموده است:"کیمیش شایسته حضور بیشترى در ترکیب تیم است، در این دیدار عملکرد او کمبودى نداشت. او در همه جلسات تمرینى نیز فوق العاده است، امروز نیز کیمیش همانند بازى مقابل دینامو زاگرب، عالى بود." بعد از پیروزى 5:0 مقابل دینامو زاگرب نیز گواردیولا به شدت از عملکرد کیمیش ابراز رضایت نموده و مدعى شده بود:"کیمیش از همه خصوصیات لازم یک بازیکن با کیفیت فوتبال برخوردار است. جذب وى تصمیمى فوق العاده براى بایرن مونیخ بوده است." حال با غیبت تیاگو به نظر مى سد که پپ گواردیولا بار دیگر فرصت لازم را در اختیار این هافبک بیست ساله براى حضور در ترکیب اصلى بایرن مونیخ قرار دهد.

سباستین روده: پپ گواردیولا در مورد این هافبک آلمانى در آپریل گذشته و بعد از پیروزى 2:0 تیمش مقابل هوفنهایم مدعى شده بود:"من نمى دانم که تا چه زمانى سرمربى بایرن مونیخ خواهم بود. اما اطمینان دارم که تا زمانى که در مونیخ هستم، سباستین روده نیز در اینجا خواهد ماند." از آن زمان اما روده تنها سه مرتبه از ابتدا در ترکیب اصلى بایرن مونیخ حضور داشته، چون وى در این مدت بیشتر با مشکل مصدومیت مواجه بوده و همچنین پپ گواردیولا گزینه هاى با کیفیت ترى براى خط میانى خود در اختیار داشته است. دوران مصدومیت این هافبک 25 ساله در روزهاى اخیر به پایان رسیده و به نظر مى رسد در بازى مقابل شالکه، گواردیولا بار دیگر از وى در کادر بایرن مونیخ استفاده نماید.

به نظر مى رسد با توجه به گزینه هاى فراوانى که در اختیار گواردیولا قرار دارد، این سرمربى اسپانیایى بتواند به خوبى غیبت تیاگو را جبران نماید و به سایر بازیکنانى که شایستگى حضور در ترکیب اصلى بایرن مونیخ را دارند، شانس بیشترى را براى درخشش و اثبات خود در نظر گیرد.

به قلم Niklas König از وب سایت Goal

نظرات 7 + ارسال نظر
من فقط بایرنیم دوشنبه 25 آبان 1394 ساعت 23:32

با توجه به مهره هایی که داریم 3ـ4ـ3بهترینه با حضور تقریبیه همه ستاره ها.فقط به نظرم مارتینز به جا بواتنگ خیلی بهتره.امیدوارم ویدال هم بیاد سر جاش ونسخ دوباره ای بگیره چون به ی هافبک تخریبی نیاز زیادی تو تیم هست بخصوص برا جلوگیری از ضد حمله خوردن مثل سالای قبلی.

Levandofski دوشنبه 25 آبان 1394 ساعت 23:54

پس مگه تیاگو تو توئیترش ننوشته بود فقط یک هفته غایبم.نگران نباشید.!!؟؟ حالا که میگن سه چهار هفته نیست!؟

جلال(نءو نازی) سه‌شنبه 26 آبان 1394 ساعت 01:27

چقدر علم فوابال داری تو عمو؟بواتنگ در حال حاضر به همراه راموس بهترین مدافعان وسط دنیان،بعد مارتینز اونجا بازی کنه؟پست اصلی مارتینز هافبک دفاعیه بعد چجوری از بواتنگ بهتره؟جوک ننویس،جدی فوتبالها رو نگاه کن

من فقط بایرنیم سه‌شنبه 26 آبان 1394 ساعت 09:20

تو میخای بگی علمت بالاتره ولی نیست احساسی نگاه کردیم که وضع فوتبال مملکتمون اینه اگه واقعا بازیا بایرنا میبینی پس باید ببینی هم سرعت هم سر زنی همم جنگندگی مارتینز بیشتره بعدشم تو سیستم سه چار سه جوجو.عمو هم خوابه.فوتبالا هنوز درس نمیتونی بنویسی بعد حرفشا میزنی همه نظراتا جمع کنی ده تا لایک نخوردی پس....

جلال(نءو نازی) سه‌شنبه 26 آبان 1394 ساعت 11:01

لایک مهم نیست عموجون،من دختر نیستم که پست بزارم لایک بگیرم...خبرها رو خوب دنبال کنی میفهمی تو ترکیب این فصل بایرن بعد از داگلاس کاستا،بواتنگ سریعترینه...البته شاید تلویزیون شما اونو کندتر نشون بده...

من فقط بایرنیم سه‌شنبه 26 آبان 1394 ساعت 11:31

فک کنم تلویزیون شما بازی فینال چلسی بایرنا نشون نداده که دروگبا یار اقای بواتنگ بود که سرا اونطوری کرد تو گلمون حالا میگیریم به فرض اونا سنت قد نمیداده بازی دو سال قبل جلو رقال بابا من تو زمین از شغالدو و بیل جا موند. ولی مارتینز با بیل استارت زد و گرفتش اونم ندیدی دیگه سال پیش جلو هفسلونو که یادته این بنجل ارزانتینی چطوری دریبلش زد والا تو رو رفیقام خجالت کشیدم.سال پیش جلو سیتی م اخراج شد.حالا امسالا بگی یزره بهتر شده ولی بازم میگم مارتینز برا سیستم سه دفاعه بهتره.درست بخون سه دفاعه ن چارتا دفاع.برا سیستم چار دفاعه خوبه تقریبا که البته بازم بن عطیه هست که اماده بشه بد نیست

حسن چهارشنبه 27 آبان 1394 ساعت 11:33

ترکیب 2و3 عالیه فقط سرعت وجنگندگی بیشتر شود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد