وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

آیا واقعا بایرن مونیخ مشکل اساسى دورتموند است؟

دورتموند در این فصل بوندسلیگا را به چالش مى کشید، اگر بایرن مونیخ در این رقابت ها حضور نداشت. سران دورتموندى در این روزها با توجه به عملکرد تیم خود، از رقابت با ابر قدرتى به نام بایرن مونیخ ابراز یاس و نا امیدى کرده اند.  

پیروزى در دربى بزرگ آلمان و شکست شالکه رقیب سنتى، دومین شروع خوب فصل در تاریخ باشگاه و برخورداى از هشت امتیاز اختلاف نسبت به وولفسبورگ تیم سوم جدول رده بندى بوندسلیگا، از مهم ترین اتفاقات وآمار مثبتى است که در این فصل از دورتموند به جا مانده است و مى توان مدعى بود که در صورت عدم حضور بایرن مونیخ در بوندسلیگا، شاگردان توماس توخل فوتبال آلمان را به چالش مى کشیدند. میشائیل تسورگ مدیر ورزشى دورتموند در این زمینه نارضایتى خود را بعد از پیروزى مقابل شالکه این گونه بیان نموده است:

“مونیخى ها هم در هر بازى به راحتى به پیروزى مى رسند و این بزرگترین مشکل ما در فصل جارى است.
 

شاگردان پپ گواردیولا در رقابت هاى این فصل بوندسلیگا با کسب یازده پیروزى از دوازده دیدار که پیروزى 5:1 مقابل دورتموند را نیز شامل مى شود و پنج امتیاز اختلاف نسبت به این تیم صدر جدول رده بندى بوندسلیگا را به خود اختصاص داده اند. دورتموندى ها تنها در فصل 2010/11 که به قهرمانى آنها منجر گردید، توانسته بودند با کسب سى و یک امتیاز از دوازده بازى ابتدایى فصل، عملکرد درخشان ترى نسبت به این فصل با کسب بیست و نه امتیاز از خود بر جاى گذارند، با این وجود میشائیل تسورگ در ادامه فصل وجود رقابتى هیجان انگیز و جذاب بین بایرن مونیخ و دورتموند بر سر قهرمانى در بوندسلیگا را به طور کامل رد مى نماید. تسورگ در ادامه صحبت هاى خود مدعى شده است:

“دورتموند با بیست و نه امتیاز مى توانست در اسپانیا، انگلیس و ایتالیا صدرنشین رقابت هاى لیگ باشد،‌چون بایرن مونیخ در آن لیگ ها حضور ندارد.
 

با نگاهى گذرا به لیگ هاى اروپایى مى توان تا حدود زیادى حق را به مبشائیل تسورگ داد. در لیگ برتر انگلیس دورتموند مى توانست با کسب بیست و نه امتیاز و سه امتیاز برترى نسبت به تیم هاى منچسترسیتى و آرسنال صدرنشین باشد و با لیورپول تیم یورگن کلوپ سرمربى سابق دورتموند، اختلافى دوازده امتیازى رقم زند. در رقابت هاى سرى آ ایتالیا، تیم هاى فیورنتینا و اینتر هر کدام با  انجام دوازده بازى و با کسب بیست و هفت امتیاز دو امتیاز کمتر از دورتموند ذخیره کرده اند، ضمن اینکه فیورنتینا سه بازى خود را در طول فصل جارى واگذار نموده در حالى که شاگردان توماس توخل در این فصل تنها یک مرتبه مقابل بایرن مونیخ شکست را پذیرا شده اند.

در قیاس با رقابت هاى لالیگا دورتموند دو امتیاز بیشتر نسبت به بارسلوناى صدرنشین جمع آورى نموده با این تفاوت که بارسلونا یک بازى کمتز نسبت به دورتموند انجام داده است و این تیم مى تواند با پیروزى در ال کلاسیکو که بازى بعدى شاگردان انریکه در لالیگا محسوب مى گردد، با کسب سى امتیاز از دوازده بازى، رکورد دورتموندى ها در این زمینه را پشت سر گذارند. اگر بخواهیم عملکرد دو تیم بارسا و دورتموند را بر اساس یازده بازى ابتدایى فصل بسنجیم، در آن صورت کاتالان ها با کسب یک امتیاز بیشتر در موقعیت بهترى قرار مى گیرند.

اما در اروپا با چشم پوشى از بایرن مونیخ، آیا تنها بارسلونا قوى تر از دورتموند ظاهر شده است؟ اگر چنین قیاسى را به خارج از چهار لیگ برتر اروپا تعمیم دهیم، در این صورت مى توانیم رقباى بیشترى را براى دورتموند بیابیم. براى نمونه تیم بشیکتاش استانبول نیز با درخشش ماریو گومز آلمانى در یازده بازى ابتدایى لیگ ترکیه، موفق به کسب بیست و شش امتیاز شده که در این زمینه با دورتموند در یک سطح قرار مى گیرد. در فرانسه اما وضعیت تا حدودى متفاوت است، در لیگ آن کشور تیم پاریس سن ژرمن با اقتدار کامل، بدون باخت و با کسب سى و پنج امتیاز از سیزده بازى صدر جدول را به خود اختصاص داده و عملکرد شگردان لورن بلان در فصل جارى تنها با بایرن مونیخ قابل مقایسه مى باشد.

در زمینه تعداد گل هاى به ثمر رسیده اما دورتموند با زدن سى و پنج گل در دوازده بازى موفق تر از پاریسى ها عمل کرده و کمتر تیمى در سطح اروپا در این زمینه از توان رقابت با شاگردان توماس توخل برخوردار است و باز هم تنها بایرن مونیخ با به ثمر رساندن سى و نه گل عملکردى بهتر نسبت به دورتموند از خود بر جاى گذاشته است. به این ترتیب براى تسورگ و همکارانش در راس باشگاه دورتموند این مسئله بى تردید بسیار تلخ است که بایرن مونیخ با انگیزه ترین تیم حال حاضر اروپا  نیز در بوندسلیگا حضور دارد و آنها براى قهرمانى مجبور به مبارزه با این غول باواریایى هستند. از سوى دیگر البته نباید فراموش شود که مونیخى ها نیز براى حفظ فاصله خود در صدر جدول رقابت هاى این فصل با دورتموند، نیاز به بهترین شروع فصل تاریخ باشگاه خود داشته اند.

به قلمMartin Jahns از وب سایت آلمانى Sport1

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
من فقط بایرنیم دوشنبه 25 آبان 1394 ساعت 18:06

خیر مشکل اساسی کل تیما دنیاس ن فقط دورتمند.امسال فقط چاک میدیم میریم جلو

amirgermany1 دوشنبه 25 آبان 1394 ساعت 20:49

عجب!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد