وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

آلیانس آرنا، جهنم سرخ ؛ راه میلان از مونیخ مى گذرد؟

بایرن مونیخ در دیدارهاى خانگى این فصل خود در استادیوم آلیانس آرنا چه در بوندسلیگا و چه در لیگ قهرمانان اروپا، مقتدرانه ظاهر شده و با برد مقابل اشتوتگارت به یازدهمین برد متوالى خانگى خود در رقابت هاى این فصل دست یافته است. 

 

بایرن مونیخ با برد 5:1 مقابل آرسنال در استادیوم آلیانس آره ناى شهر مونیخ، نشان داد که در این معبد فوتبال مونیخى تیمى است که سخت شکست مى خورد و حریفان نیز در بیشتر مواقع با باخت هایى سنگین این استادیوم را ترک مى نمایند. براى نمونه مونیخى ها در این فصل از رقابت هاى بوندسلیگا رقبایى نظیر دورتموند و وولفسبورگ را با نتیجه مشابه 5:1 در این استادیوم از پیش رو برداشته اند و در رقابت هاى لیگ قهرمانان نیز در خانه تیم هاى دینامو زاگرب و آرسنال را به ترتیب با نتایج 5:0 و 5:1 با شکست هایى سنگین بدرقه کرده اند. داوید آلابا بازیکن تاثیرگذار بایرن مونیخ در برد اخیر این تیم در مقابل آرسنال در این زمینه مدعى شده است:

“این بازى یکى از بهترین عملکردهاى ما در این فصل بود که با توجه به سطح بازى بسیار قابل توجه بود. قرار گرفتن در چنین تیمى و بازى برابر چنین هوادارانى بسیار لذت بخش است.
 

توضیح اختلاف برد 5:1 مقابل آرسنال در بازى برگشت نسبت به شکست 2:0 مقابل این تیم در لندن چندان پیچیده به نظر نمى رسد و آن را مى توان تنها در دو کلمه توصیف نمود: آلیانس آره نا، پپ گواردیولا سرمربى تیم نیز بازى در آلیانس آره نا را بسیار ساده تر ارزیابى مى نماید:"با چنین جوى در آلیانس آره نا و حمایت تماشاگران، بازى کردن براى ما بسیار ساده تر است." توماس مولر نیز مى گوید:"ما همواره در خانه مى خواهیم بهترین نمایش خود را نشان دهیم."، مرته ساکر مدافع آلمانى توپچى هاى لندنى نیز بعد از این باخت سنگین مدعى شد:

“ما در موقعیتى نبودیم که بتوانیم جلوى مونیخى ها را بگیریم. ما تنها در صورتى که مى توانستیم مانع از رسیدن به گل مونیخى ها در ابتداى بازى شویم، از شانسى براى نجات امتیازات این بازى برخوردار بودیم که انجام چنین ماموریتى در مونیخ بسیار دشوار است.
 

بایرن مونیخ به ویژه در خانه تیمى بسیار خطرناک به نظر مى رسد و آمار نیز به خوبى موید چنین ادعایى است، پیروزى مقابل ارسنال دهمین برد خانگى متوالى مونیخى ها در همه رقابت هاى این فصل محسوب مى گردد که در حقیقت هشتمین پیروزى خانگى متوالى آنها در رقابت هاى لیگ قهرمانان اروپا نیز بوده است. مونیخى ها در پنج بازى آخر خانگى خود در لیگ قهرمانان اروپا مقابل تیم هاى شاختار دونتسک، پورتو، بارسلونا، دینامو زاگرب و آرسنال با به ثمر رساندن 26 گل (‌5.2 گل در هر بازى) آمارى حیرت انگیز از خود بر جاى گذاشته اند. در حقیقت نتایج خانگى بایرن مونیخ با هدایت پپ گواردیولا فوق العاده بود و آنها در 59 بازى خانگى در همه رقابت ها 50 پیروزى را به ثبت رسانده اند، به عبرت دیگر مونیخى ها با هدایت گواردیولا در 85 درصد از بازى هاى برگزار شده در آلیانس آره نا پیروز میدان بوده اند.

با چنین عملکردى آیا جهان فوتبال شاهد بهترین بایرن مونیخ تحت هدایت پپ گواردیولا است؟ این سرمربى اسپانیایى خود پاسخى مثبت به این پرسش مى دهد ، اما از نظر گواردیولا هنوز بایرن مونیخ با تیم کاملى که مورد نظر وى مى باشد، اندکى فاصله دارد و به همین دلیل پپ گواردیولا هنوز مونیخى ها را مدعى اصلى فتح رقابت هاى لیگ قهرمانان اروپا در فصل جارى نمى داند. با این وجود بسیارى از رقباى اروپایى بایرن مونیخ به این یقین رسیده اند که راه میلان از مونیخ مى گذرد و آنها براى حضور در فینال میلان مى بایست از جهنم سرخ آلیانس آره نا با موفقیت عبور نمایند.

به قلم lorian Bogner از وب سایت Eurosport

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد